Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri og lader osv til slash 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Som nevnt tidligere her så har jeg 4stk sånne hobbyking batterier 11.1v. Og de funker knall i slashen
    Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

    Comment


    • #32
      Eller hvis du vil ha en mere funksjonrik lader med mye power så har man icharger 208b evnt 206b, husk også å kjøp en god omformer, er også mye mere nøyaktige når det gjelder å vise spenning\balansering.
      disse batteriene: http://hobbycity.com/hobbycity/store...dProduct=10306 kan lades med 5c. Da skulle man ha et greit oppsett

      Comment


      • #33
        Hehe, ryker nok på et par sånne Må bare se åssen lader jeg vil ha. Er så mange på markedet og slikt. Og vil ha en mest mulig komplett en for å gjøre det lettest mulig for meg da slipper jeg å lete etter balansebrett osv
        Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
        Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
        E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

        Comment


        • #34
          Originally posted by freddy85 View Post
          Eller hvis du vil ha en mere funksjonrik lader med mye power så har man icharger 208b evnt 206b, husk også å kjøp en god omformer, er også mye mere nøyaktige når det gjelder å vise spenning\balansering.
          disse batteriene: http://hobbycity.com/hobbycity/store...dProduct=10306 kan lades med 5c. Da skulle man ha et greit oppsett
          Hvor kan du se at de kan lades med 5C :O er det noe vits med 40C når slashen så vidt jeg vet ikke trenger/trekker (vet ikke hvilket ord jeg skal bruke) mer enn 20-25C?

          (begir meg ut på dypt vann)
          Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
          Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
          E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

          Comment


          • #35
            Originally posted by SAVAGEry View Post
            Congratulations with purchase of Slash 4x4!

            Tips til Lader

            Og Batteri eller Batteri (kommer an på om du skal ha 11,1 eller 7,4v)

            Dette er det billigste jeg har sett av Lipo / lader iallefalll Bra skal det visst være også.....
            Skal man ha 2S LiPo batteri er det bedre å kjøpe dette som er hardcase. Jeg bruker denne laderen, og er så langt fornøyd.

            Originally posted by freddy85 View Post
            Eller hvis du vil ha en mere funksjonrik lader med mye power så har man icharger 208b evnt 206b, husk også å kjøp en god omformer, er også mye mere nøyaktige når det gjelder å vise spenning\balansering.
            disse batteriene: http://hobbycity.com/hobbycity/store...dProduct=10306 kan lades med 5c. Da skulle man ha et greit oppsett
            For at batteriene skal vare lengst mulig bør man ikke lade på noe særlig mer enn 1C, selv om batteriene tåler mer. 40C batterier (som har en kapasitet på over 2Ah) i Slash er bortkasta penger, da Velineon-systemet ikke klarer mer enn 65A konstant.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • #36
              De der kan lades trygt med 5c, levetiden blir marginalt forkorta.

              Man trenger ikke 200 amp på veolin nei, men da er man på den sikre sidea for å si det mildt.. men hoved greia jeg tenkte på er at den kan lades på 5c, og den vil holde volten bedre enn de med 20c discharge,, alltså ytelsen vil holde seg bedre gjennom hele kjøretiden.

              De 5000 mah 20c batteriene anbealt her, er jo bare 100amp å veolin trekker nermere 80, selv om du lader med 5c på de batteriene over vil de ha lengre levetid.

              Comment


              • #37
                Velineon 3500 er oppgitt til 65A maks kontinuerlig. Jeg har kjørt en halvtime med 3S 20C uten at det har vært lunk i batteriet, så det tyder jo på at belastningen ikke er så alt for stor i forhold til hva det kan levere. Da er det bedre å legge på noen kroner og heller kjøpe to batterier med lavere C-rating.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #38
                  har ikke sagt at det ikke funker med den 50w ladern og 20c batteriet, men når man først bitt av basillen vil man etterhvert oppgradere til en kraftigere lader uansett. Dessuten så unøyaktig de imax laderne er så er det bedre å ikke balansere batteriet i det hele tatt, men bare sjekke i blandt med voltmeter at de holder seg balansert.

                  Comment


                  • #39


                    Er dette en bra omformer til icharger 208b? Eller litt overdimensjonert?
                    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                    Comment


                    • #40
                      Jeg bruker den strømforsyningen sammen med 2 stk iCarger 106B+ og det funker strøkent. Og den er ikke overdimensjonert i det hele tatt. Snarere tvert i mot hvis du har tenkt til å utnytte 208B fult ut.

                      Comment


                      • #41
                        Oki Er det mulig å lade 2 stk 3S batteri på 208B samtidig? Eller må det puttes i parallel eller lignende?

                        Må jo nesten ha gått elektrofag for å skjønne alt når du er nybegynner og ikke husker så mye fra da du gikk på skolen :P (aka meg)
                        Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                        Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                        E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                        Comment


                        • #42
                          Ja, det er ingen problem. Parallel blir i så fall den enkleste og sikreste løsningen.
                          Lader selv 4 stk 4500 mah 3s i paralell på 1c.

                          Comment


                          • #43
                            Hvordan lader man batterier i paralell/serie. Hvor man putter kabler osv. Evt. mulig å få se en tegning?
                            Last edited by znaky85; 6 February 2010, 09:37.
                            Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                            Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                            E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                            Comment


                            • #44
                              Da har jeg fått Slashen
                              lest manual, der står det en del. Burde jeg få tak i "grease"? Sånn til å holde den i stand etter snøkjøring? Noe mer jeg må/absolutt burde ha?
                              Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                              Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                              E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                              Comment


                              • #45
                                Gratulerer med Slash Hvordan er den å kjøre?

                                Jeg har også tenkt til å kjøpe en 1/10 Slash 4x4, men er veldig usikker på om jeg skal velge RTR eller Platinum utgaven.
                                Last edited by rustan; 8 February 2010, 21:05.
                                - Tamiya TB-01 - Tamiya TB EVO 4 Limited Edition - Tamiya TT-01R (Billigbilen) -
                                - Drammen RC Klubb - www.rustanracing.com - Har du styggere bil enn meg?
                                - Det gjelder og ha det rette stuket på bilen! - Audi 5.Cylinder never ending Power!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X