Announcement

Collapse
No announcement yet.

Land Cruiser - Oppsett, motor, esc?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ser at det finne mellomaksler i metall, men de tror jeg at jeg skal vente med til jeg ødelegger de som orginalt følger med.

    Eneste jeg tenker jeg skal ha i første omgang er High Clearance Link settet og Olje Demperene. Så anskaffer jeg meg et drev på et sted mellom 30T-50T.

    Skaffer noe ala 9-12kg@4,8V servo'r.

    Da mangler jeg bare BLING-BLING som lys for at "Kryper'n" skal kunne kjøres.

    Satser på 4-hjuls styring, hvor jeg kan ha 2 hjul, 4 hjul motsatt vei og 4 hjul samme vei - veksler via bryter på sender.

    Har sett på Hilux "skroget", men aner ikke helt hvordan det passer på CR-01 chassi. Synes bare at Hilux'n er litt kulere, da jeg vokste opp med Off Road på Trandum og på det gamle sandtaket på skedsmokorset.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #17
      Originally posted by NoBrainer View Post
      Ser at det finne mellomaksler i metall, men de tror jeg at jeg skal vente med til jeg ødelegger de som orginalt følger med.

      Eneste jeg tenker jeg skal ha i første omgang er High Clearance Link settet og Olje Demperene. Så anskaffer jeg meg et drev på et sted mellom 30T-50T.

      Skaffer noe ala 9-12kg@4,8V servo'r.

      Da mangler jeg bare BLING-BLING som lys for at "Kryper'n" skal kunne kjøres.

      Satser på 4-hjuls styring, hvor jeg kan ha 2 hjul, 4 hjul motsatt vei og 4 hjul samme vei - veksler via bryter på sender.

      Har sett på Hilux "skroget", men aner ikke helt hvordan det passer på CR-01 chassi. Synes bare at Hilux'n er litt kulere, da jeg vokste opp med Off Road på Trandum og på det gamle sandtaket på skedsmokorset.
      Kan du gi meg link til ''High Clearance Link''-settet?
      sigpicMorten Nilsen 1989
      Har mye rart innen RC..

      Comment


      • #18
        Originally posted by WheelyKing89 View Post
        Kan du gi meg link til ''High Clearance Link''-settet?
        CR01-24/LB High Clearance Linkage Set for CR-01

        Dette er hos Stellamodels.net, men de har den andre steder også.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #19
          Originally posted by NoBrainer View Post
          CR01-24/LB High Clearance Linkage Set for CR-01

          Dette er hos Stellamodels.net, men de har den andre steder også.
          Det der tror jeg at jeg skal ha
          sigpicMorten Nilsen 1989
          Har mye rart innen RC..

          Comment


          • #20
            Lurer litt på hva dere sier om Hitec HS-965MG servo'n. Holder den eller blir den for liten eller kvaliteten så bra at den er mer enn god nok for Crawling?
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #21
              Originally posted by NoBrainer View Post
              Lurer litt på hva dere sier om Hitec HS-965MG servo'n. Holder den eller blir den for liten eller kvaliteten så bra at den er mer enn god nok for Crawling?
              sistnevnte
              bygge-bygge-bygge-bygge-testkjøre-bygge-bygge-bygge-bygge

              Comment


              • #22
                Originally posted by cdrom View Post
                sistnevnte
                puh...

                Har en slik en og vurderer en til for 4 hjulsstyring. Har mulighet til å kjøre 2 hjul eller 4 hjulsstyring og alt må jo prøves.

                Har skaffet en mellomaksel til CR-01, så får vi se hvordan det blir i forhold til orginalen
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #23
                  Originally posted by NoBrainer View Post
                  puh...

                  Har en slik en og vurderer en til for 4 hjulsstyring. Har mulighet til å kjøre 2 hjul eller 4 hjulsstyring og alt må jo prøves.

                  Har skaffet en mellomaksel til CR-01, så får vi se hvordan det blir i forhold til orginalen
                  Jeg har prøvd min med 4-hjulstyring og den blir ganske annerledes å kjøre Mer moro
                  sigpicMorten Nilsen 1989
                  Har mye rart innen RC..

                  Comment


                  • #24
                    Jeg har en Futaba 10C, så jeg kan mikse litt. Dette er jo en stikkesender med en masse knapper på, så jeg tenkte å mikse mellom 2 og 4 hjul, samt 4 hjuls samme og motsatt vei.
                    Så får vi se hvordan det blir. Da har jeg muligheten ihvertfall.

                    Hadde ikke tenkt å drive noen konkuranse, men i såfall, så er det jo bare å kjøre uten 4 hjulsstyring
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by NoBrainer View Post
                      Jeg har en Futaba 10C, så jeg kan mikse litt. Dette er jo en stikkesender med en masse knapper på, så jeg tenkte å mikse mellom 2 og 4 hjul, samt 4 hjuls samme og motsatt vei.
                      Så får vi se hvordan det blir. Da har jeg muligheten ihvertfall.

                      Hadde ikke tenkt å drive noen konkuranse, men i såfall, så er det jo bare å kjøre uten 4 hjulsstyring
                      Hva slags dekk har du tenkt til å bruke? Dem som fulgte med? Lurer litt på å kjøpe disse til min: http://rc4wdstore.com/product_info.php?products_id=686
                      sigpicMorten Nilsen 1989
                      Har mye rart innen RC..

                      Comment


                      • #26
                        njai, jeg ser ut til å havne mye på stein og jeg likte Rock Creepers godt, men aner jo ikke hva som er "bra" eller ikke.

                        Føler meg litt vel fersk i dette "gamet"
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by NoBrainer View Post
                          njai, jeg ser ut til å havne mye på stein og jeg likte Rock Creepers godt, men aner jo ikke hva som er "bra" eller ikke.

                          Føler meg litt vel fersk i dette "gamet"
                          Alle er jo ferke en gang Jeg har hørt at myke dekk er bra, så jeg fjerna 1/2 skummen i dem originale til jeg får kjøpt nye... Det hjalp mye...
                          sigpicMorten Nilsen 1989
                          Har mye rart innen RC..

                          Comment


                          • #28
                            Beadlocks ser ut som en grei løsning, men er det noe poeng? Blir dekkene løse etter 4 turer eller er det bare BLING-BLING?

                            Jeg hadde tenkt å kjøre stjernemøster på FOAM uansett og sjekke at det er hull i felgen, slik at luft kan komme ut. De orginale dekkene ser ok ut, mens mud slingers er jo tross alt lagd for, ja akkurat, gjørme.

                            Kommer til å kjøre litt i geoparken på Skedsmokorset og der er det mest sand og stein, så Rock Creepers tror jeg er det beste valget jeg kan gjøre.

                            Vi får se hvor dyrt ting blir...
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by NoBrainer View Post
                              Beadlocks ser ut som en grei løsning, men er det noe poeng? Blir dekkene løse etter 4 turer eller er det bare BLING-BLING?

                              Jeg hadde tenkt å kjøre stjernemøster på FOAM uansett og sjekke at det er hull i felgen, slik at luft kan komme ut. De orginale dekkene ser ok ut, mens mud slingers er jo tross alt lagd for, ja akkurat, gjørme.

                              Kommer til å kjøre litt i geoparken på Skedsmokorset og der er det mest sand og stein, så Rock Creepers tror jeg er det beste valget jeg kan gjøre.

                              Vi får se hvor dyrt ting blir...
                              Dem originale felga fester ikke dekka bra nok.. Men om dem Rock Creepers er bra, så si ifra, har litt div terreng her jeg bor For tiden går det i WheelyKing dekk/felg pga dem er greie til sand.. + at den ser litt bedre ut med dem
                              sigpicMorten Nilsen 1989
                              Har mye rart innen RC..

                              Comment


                              • #30
                                Selve felgene er ikke gode nok eller kun beadlockene?
                                Jeg hadde ikke lyst til å kjøpe felger til 1200,- akkurat enda, men beadlocks er jo greit å anskaffe.

                                Tenker nok at jeg skaffer meg et par mud slingers etterhvert jeg også, men rock creepers så bare kule ut.

                                Har sett at det er litt av hvert av terreng her også, så det kan hende jeg endrer mening, men prøver denne varianten først.
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X