Announcement

Collapse
No announcement yet.

Land Cruiser - Oppsett, motor, esc?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by NoBrainer View Post
    Selve felgene er ikke gode nok eller kun beadlockene?
    Jeg hadde ikke lyst til å kjøpe felger til 1200,- akkurat enda, men beadlocks er jo greit å anskaffe.

    Tenker nok at jeg skaffer meg et par mud slingers etterhvert jeg også, men rock creepers så bare kule ut.

    Har sett at det er litt av hvert av terreng her også, så det kan hende jeg endrer mening, men prøver denne varianten først.
    Kun beadlockene.. Felga i seg selv er greie, men beadlocksa låser ikke som dem skal Men det kan bare være fordi dekka er såpass myke og da..
    sigpicMorten Nilsen 1989
    Har mye rart innen RC..

    Comment


    • #32
      Knall, da bestiller jeg det i samme slengen.
      Fant akkurat ut at Stella har fått inn alu mellomaksler til CR-01, litt kjipt da jeg allerede hadde bestilt akkurat det.

      Biltema har 5 grams vekter til felgene, slik at man kan få litt vekt i hjula. Så da veit jeg hvor jeg får tak i det.

      Nå mangler jeg egentlig kun penger, så er jeg i gang...



      Har funnet lysbryter som jeg kan koble direkte i mottakeren. Samt et lyssett som kan kobles rett i mottakeren.

      Dette ser ut til å bli en grei nybegynnerbil, så får jeg se hvor mye jeg må fikse på den. Satser på at jeg kanskje får med meg en som ikke skal modifisere så mye, så får jeg se forskjell på stock og modda bil greit.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #33
        Originally posted by NoBrainer View Post
        Knall, da bestiller jeg det i samme slengen.
        Fant akkurat ut at Stella har fått inn alu mellomaksler til CR-01, litt kjipt da jeg allerede hadde bestilt akkurat det.

        Biltema har 5 grams vekter til felgene, slik at man kan få litt vekt i hjula. Så da veit jeg hvor jeg får tak i det.

        Nå mangler jeg egentlig kun penger, så er jeg i gang...



        Har funnet lysbryter som jeg kan koble direkte i mottakeren. Samt et lyssett som kan kobles rett i mottakeren.

        Dette ser ut til å bli en grei nybegynnerbil, så får jeg se hvor mye jeg må fikse på den. Satser på at jeg kanskje får med meg en som ikke skal modifisere så mye, så får jeg se forskjell på stock og modda bil greit.
        Kjøper du lysfra 4x4rc.no så passer dem rett i mottageren (Som regel) Jeg har lys i min og det ser dritkult ut Har blå foran og røde bak, skal ha 5 på taket og 2 i noen ekstralykter foran Kjører fult lysett på en annen bil, 12 dioder på en gang Så der kan man koble
        sigpicMorten Nilsen 1989
        Har mye rart innen RC..

        Comment


        • #34
          Ja det var dem jeg bestilte.
          Jeg skal ha røde bak og hvite i hovedlyktene. Så hadde jeg tenkt å skaffe meg "ekstralykter", har bare ikke funnet dem løse enda, slik at jeg kan koble på fulltlys.
          Hadde da i tillegg tenkt å koble fulltlys via powerbryter som kobles direkte i mottakeren, slik at jeg kan skru av og på fjernlyset med senderen.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #35
            Originally posted by NoBrainer View Post
            Ja det var dem jeg bestilte.
            Jeg skal ha røde bak og hvite i hovedlyktene. Så hadde jeg tenkt å skaffe meg "ekstralykter", har bare ikke funnet dem løse enda, slik at jeg kan koble på fulltlys.
            Hadde da i tillegg tenkt å koble fulltlys via powerbryter som kobles direkte i mottakeren, slik at jeg kan skru av og på fjernlyset med senderen.
            Oi oi oi Skikkelige planer du jo
            sigpicMorten Nilsen 1989
            Har mye rart innen RC..

            Comment


            • #36
              Ja det er noe av problemet da det OFTE blir litt dyrt.
              Har sett meg ut Hilux karrosseriet til Tamiya også, da med fullt lyskitt. Men jeg skal sjekke hvordan jeg synes det passer med hjul / hjulbuer, slik at jeg synes det ser bra ut før jeg kjøper.

              Har airbrush som jeg låner så jeg håper jeg kan få til en bil som ser litt ok ut.
              Må bare bestemme meg for farge.

              Veit du hvor man får kjøpt "ekstralys" som passer til 4x4rc settene? Det er vel 5mm lysdioder såvidt jeg husker.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #37
                Originally posted by NoBrainer View Post
                Ja det er noe av problemet da det OFTE blir litt dyrt.
                Har sett meg ut Hilux karrosseriet til Tamiya også, da med fullt lyskitt. Men jeg skal sjekke hvordan jeg synes det passer med hjul / hjulbuer, slik at jeg synes det ser bra ut før jeg kjøper.

                Har airbrush som jeg låner så jeg håper jeg kan få til en bil som ser litt ok ut.
                Må bare bestemme meg for farge.

                Veit du hvor man får kjøpt "ekstralys" som passer til 4x4rc settene? Det er vel 5mm lysdioder såvidt jeg husker.
                Jeg husker ikke sånn på sparket, men kan sjekke på den andre PC'n min imorgen.. Har link der
                sigpicMorten Nilsen 1989
                Har mye rart innen RC..

                Comment


                • #38
                  Fikk mellomaksler og lyskit i dag.
                  Mellomakslene ser kjempebra ut, bevegelse og tykkelse ser ut til å tåle et og annet støt...

                  Lyskittet var greit nok, litt skuffet over måten de har koblet motstander på, men som noen andre har nevnt, nå har man jo alle delene får å lage det slik man selv vil ha det.

                  Ellers var det knallbra service av 4x4rc.no. Utrolig raskt.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by NoBrainer View Post
                    Fikk mellomaksler og lyskit i dag.
                    Mellomakslene ser kjempebra ut, bevegelse og tykkelse ser ut til å tåle et og annet støt...

                    Lyskittet var greit nok, litt skuffet over måten de har koblet motstander på, men som noen andre har nevnt, nå har man jo alle delene får å lage det slik man selv vil ha det.

                    Ellers var det knallbra service av 4x4rc.no. Utrolig raskt.
                    4x4rc.no er ganske raske ja Du må legge inn bilde når du har fått satt dem på
                    sigpicMorten Nilsen 1989
                    Har mye rart innen RC..

                    Comment


                    • #40
                      Hi hi, Skal nok bli bilder ja, men ikke før i oktober.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by NoBrainer View Post
                        Hi hi, Skal nok bli bilder ja, men ikke før i oktober.
                        Hvorfor ikke før i Oktober?
                        sigpicMorten Nilsen 1989
                        Har mye rart innen RC..

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by WheelyKing89 View Post
                          Hvorfor ikke før i Oktober?
                          Har skrevet det et par andre steder, men her i huset kan man ikke bruke for mange kroner pr måned på gøy.
                          Så jeg anskaffer alle ekstra ting jeg trenger denne måneden og så bestiller jeg Toyota'n når jeg får lønn igjen.

                          Jeg har brukt litt mye penger på RC i det siste, så jeg hadde ikke anledning til å skaffe bilen med det samme. Har 2 uker igjen til lønn og da sikkert 4 uker før bilen er framme i norge.

                          Men så lenge jeg har alt det andre klart, så er det bare å sette det sammen og begynne å kjøre. Ikke sikkert at alt bare skal rett i sammen, for jeg har noen planer som bare må gjennomføres før bilen blir virkelig. Den skal modifiseres litt og males litt.

                          Bare mottaker og 2 servoer kommer på ca 2-lapper. Mangler da fortsatt ESC. Har kjøpt deler for 400 før jeg har begynt på noe annet, bilen kommer på ca 2600,- med noe ekstrautstyr, så skal jeg ha dekk til noen kroner. Så får jeg vurdere om jeg virkelig skal satse på Hilux karrosseriet.

                          Blir fort noen kroner ut av det
                          Last edited by NoBrainer; 27 September 2008, 15:55.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by NoBrainer View Post
                            Har skrevet det et par andre steder, men her i huset kan man ikke bruke for mange kroner pr måned på gøy.
                            Så jeg anskaffer alle ekstra ting jeg trenger denne måneden og så bestiller jeg Toyota'n når jeg får lønn igjen.

                            Jeg har brukt litt mye penger på RC i det siste, så jeg hadde ikke anledning til å skaffe bilen med det samme. Har 2 uker igjen til lønn og da sikkert 4 uker før bilen er framme i norge.

                            Men så lenge jeg har alt det andre klart, så er det bare å sette det sammen og begynne å kjøre. Ikke sikkert at alt bare skal rett i sammen, for jeg har noen planer som bare må gjennomføres før bilen blir virkelig. Den skal modifiseres litt og males litt.
                            Ahh Det tar litt tid å sette den sammen.. Selv brukte jeg rundt 9 timer, siden jeg gjorde litt småfeil som måtte rettes på osv Men lett når du først kommer igang
                            sigpicMorten Nilsen 1989
                            Har mye rart innen RC..

                            Comment


                            • #44
                              9 timer. Nja, jeg skal nok bruke mere tid enn som så.
                              Har en del på understellet som skal primes svart før jeg begynner å sette sammen. Samt at jeg skal sjekke en del rundt ting jeg har lest.

                              Om jeg klarer å sette den sammen på en helg er jeg vel ganske heldig. Har litt for mange familiære ting som også gjør at jeg sjelden og eller aldri får 9 timer for meg selv i strekk.

                              Men når den først komme i hus blir det grei skuring...

                              Har ikke klart å bestemme meg for farge enda. Kanskje det kommer til meg en dag i lettere animert tilstand.

                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by NoBrainer View Post
                                9 timer. Nja, jeg skal nok bruke mere tid enn som så.
                                Har en del på understellet som skal primes svart før jeg begynner å sette sammen. Samt at jeg skal sjekke en del rundt ting jeg har lest.

                                Om jeg klarer å sette den sammen på en helg er jeg vel ganske heldig. Har litt for mange familiære ting som også gjør at jeg sjelden og eller aldri får 9 timer for meg selv i strekk.

                                Men når den først komme i hus blir det grei skuring...

                                Har ikke klart å bestemme meg for farge enda. Kanskje det kommer til meg en dag i lettere animert tilstand.

                                Haha, svart er jo en klassiker da Men det spørs jo om du skal bruke originalkarosset eller noe annet da
                                sigpicMorten Nilsen 1989
                                Har mye rart innen RC..

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X