Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanvittig enkel skalabil - Tamiya CC-01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg har pajero.
    Kurt Andersen , Rc Addicted

    Comment


    • #17
      Originally posted by NoBrainer View Post
      Alle disse karosseriene går på.
      Det samme under.

      Unimog og Land Cruiser er lexan mens Jeep og Pajero er hardplast.
      Alle, altså de fire som CC-01 blir levert med? Noen andre som passer? For å bytte fra kort (Unimog, Jeep og Pajero?) til lang (Land Cruiser) akselavstand, trenger man da de aktuelle chassisdelene (linker, aksler etc) til det andre chassiset?

      Frister med en Land Cruiser, men vinsj, takgrind med ekstralys og litt ekstra skalastæsj. En militær Unimog med kasse bakpå kunne vel også vært moro.

      Hva tenker dere om lexan vs hardplast?

      Edit: Etter litt googling virker det å være ganske enkelt å modifisere akselavstanden så den f.eks. kan passe Defenderen.
      Last edited by >Jonas<; 10 October 2010, 19:02.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • #18
        Originally posted by >Jonas< View Post



        Edit: Etter litt googling virker det å være ganske enkelt å modifisere akselavstanden så den f.eks. kan passe Defenderen.
        Jepp,,det skal ikke være noe problem, det er blitt gjort mange ganger rundt om.
        Selv om det ikke er hardcore skala da.
        NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
        RC4WD Team Driver

        Comment


        • #19
          Hvilke chassis er hardcore skala da?
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • #20
            Er vel heller det at CC01 har IFS forran mens en Defender har live aksler i 1:1 verdenen.
            NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
            RC4WD Team Driver

            Comment


            • #21
              Det er sant nok, mens Hardcore Scale er jo tross alt at den skal ligne mest mulig på 1:1.
              Så med interiør så er den mer enn nok hardcore scale....

              Men såklart, med dagens biler, så fungerer en bil med aksler i begge ender og en ramme, ofte bedre enn disse badekar bilene.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #22
                Nytt dekk ankom på torsdag, nå har jeg fått satt det på, samt stigtrinn.
                Anser bilen som ferdig

                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #23
                  Hvilke dekk er dette, og hvilken elektronikk sitter i bilen din? Funderer på om det ikke blir en CC01 Unimog i julegave på meg, men har ikke avskrevet SCX10 helt enda. Den vil jo bli noe dyrere, samt må tilpasses kortere akselavstand for de karosseriene jeg har lyst på. Hvor stor forskjell er det egentlig i fremkommelighet mellom CC01 og SCX10, forutsatt at man bruker samme dekk?
                  Team RC Companiet - Minicupen.no
                  VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                  Comment


                  • #24
                    Du kan bare ikke sammenligne CC-01 og SCX-10....

                    CC-01 har et badekar som er rett opp i fronten. Denne butter i alt som finnes og litt til.
                    SCX-10 har ikke dette problemet.

                    CC-01 har plast linker og veldig få justeringsmuligheter sånn orginalt bak.
                    SCX-10 har linker forran og bak og det er bare å anskaffe nye linker for å endre på akselavstanden.

                    CC-01 har for lav utveksling i girkasse orginalt, så man burde egentlig kjøre med en veldig treg motor.
                    SCX-10 har større fleksibiltet med spur / pinion og motor etter min mening.

                    CC-01 har begrenset med fleks i utgangspunktet.
                    SCX-10 blir egentlig bare begrenset av demperene.

                    Forskjellen på dem er enorm, men det vil ikke si det samme som at CC-01 ikke er morsom og bra å kjøre. Den er mye billigere og mye enklere og den fungerer.
                    SCX-10 er en "perfekt" bil som kan brukes til alt innen skala. Her tilpasser man som man vil. Har man lyst og penger så ville jeg garantert kjøpt den.

                    Men så har jeg begge to da.....og et par andre typer chassi som RC4WD TrailFinder, GCM 2.2" skala chassi og hjemmemekk chassi.....


                    Jeg kjører med 35T motor akkurat nå og 2S LiPo. Har en PowerHD DS-120M servo og en ræva AM sender og en Kyosho mottaker / ESC akkurat nå.
                    Dekkene er S.D.I. Grip Doctor 1.9" på Awesome Alloys Pajero felger
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #25
                      Har nettop byttet til meg en XC Har du en rimelig servo og en rimelig motor som du kan anbefale meg?
                      Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

                      Comment


                      • #26
                        tja, mange bruker Hitec 645mg eller hva den heter.
                        Du kan eventuelt teste ut PowerHD DS-120M.
                        Jeg bruker helst Futaba sine 25kg til rundt 1000,- men det er jo ikke så billig.
                        Hvis du vil ha skikkelig billig, så kan du prøve TowerPro 16 kg som 4x4rc.no selger.

                        Rimlig motor blir vel en 45T av noe slag fra 4x4rc.no.
                        Men det blir litt smak og behag.

                        Det jeg kan si, er at jeg har endt opp med dyrere elektronikk enn først antatt, for at bilen skal oppføre seg eksemplarisk.
                        Altså slik jeg vil at den skal oppføre seg. Har ødelagt mye billige deler for så å kjøpe lit dyrere som holder lengre. Men som en start, så kan jeg anbefale å kjøpe billig.

                        Elektronikken jeg har i mine biler er ofte dobbelt så dyr som det bilen koster....
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #27
                          Hvor mange kg må servoen egentlig takle? 9kg blir egentlig litt for lite?
                          Store forskjeller mellom analog og digital?
                          Last edited by Sindre :); 19 October 2010, 22:07.
                          Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

                          Comment


                          • #28
                            Om det er analog eller digital spiller nok ikke så stor rolle nei.
                            Den trenger heller ikke være så rask.

                            Men jeg ville anbefale minst 11kg servo. Ikke bruke servosaver...det er for pyser...neida, men ofte så må man ta i et tak og da ødelegger servosaveren for deg.

                            Jeg ville anbefalt en egen BEC eller en ESC som virkelig leverer ordentlig med strøm til mottaker / servo, slik at du slipper noe tull.
                            Men alt dette kommer egentlig litt an på bilen du skal bruke det i. Er det en skalabil ala denne, da med 1.55" eller 1.9" hjul, så burde det holde med servo på rundt 11-16kg for det meste.
                            Mens hvis du skal kjøre med 2.2" hjul, så kan 16kg servo være et minimum.

                            Veit det ikke er lett å finne, men det finnes der ute....
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #29
                              Var ute en liten tur i dag med hu minste og med bilen. Bilen fungerer overhodet ikke bra nok. Glitches med senderen og overhodet ikke drag brake.
                              Så den elektronikken suger....

                              Her er det ihvertfall en liten snutt

                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #30
                                Hehe, kjører også uten drag brake foreløpig.
                                Tungvindt. Men må si virker som min kommer en del bedre frem.
                                Nå kjører jeg mudslingers dekk for øyeblikket, ganske grov mønstret og myk gummi.
                                Bytte over til traildoctor dekka å teste det.

                                Har traxxas xl-5 esc waterproof og axial 55t motor. MEGET dårlig brems på den regulatoren.

                                Må nok bli novak reg tenker jeg.
                                Kurt Andersen , Rc Addicted

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X