Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanvittig enkel skalabil - Tamiya CC-01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hvordan er svingradiusen deres? Har en Pajero XC stående hjemme for tiden, men svingradiusen er ganske så dårlig. Låste bakakselen på den, og det ga null utslag på svingradiusen, selv om jeg kjørte på et glatt gulv med glatte dekk. Har fått med meg at servofestinga er litt forskjellig på XC og CC01, så jeg lurer på om svingradiusen er noe bedre på sistnevnte som følge av dette?

    Lasse, du har skrevet i førsteposten at kulelager er et must. Vil ikke de låse seg fort om man kjøre i vann og annet dritt?
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #32
      Nei, de vil ikke låse seg fort, men som alle andre kulelager, så er de ikke vanvittig glade i sand og vann.
      De må renses etterhvert ja.

      Svingradius på XC/CC er dårlig.

      Dekke har utrolig mye å si, men jeg er ikke så glad i mud slingers. Liker at det ser litt skala ut. Å kjøre uten drag brake er bare helt håpløst. Ikke noe morro i bakker eller kronglete steder
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #33
        Byttet all elektronikken bortsett fra servo.
        Har nå Sidewinder i den med CCBEC. Samt at jeg bruker Traxxas TQ 2.4GHz sender og mottaker.
        Kjører med 3S LiPo

        Måtte bytte motor da det ikke var noe drag brake i en 35T motor.
        Byttet til Axiom sin 65T. Kunne godt tenkt meg en bedre 65T motor, men får se.

        Drag Brake står til 185% og Brake står til 100%
        Den triller fortsatt, men langt i fra så mye. Har bedre kontroll nå.

        Kan hende jeg bytter motor etterhvert, men da må det komme inn noen penger først.
        Anser denne som klar til hu eldste. Håper hun blir fornøyd.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #34
          Har hatt det knallgøy i dag.
          Drag Brake hjalp noe så inni gamperævva. Har lyst på en 65T motor med større magneter enn den til Axiom. Lurer på om RC4WD sin hadde gjort seg faktisk.

          Men her er noen bilder







          Jeg rørte aldri bilen mens jeg kjørte. Følte jeg hadde "full" kontroll over den. Utrolig morsomt å kjøre.

          Men nå har jeg endelig fått tid til å se litt på denne bilen, og den er OVERHODET ikke godkjent i 1.9L.
          Det er byttet ut fjærer på 2 av demperene og det er filt på A-armene forran.

          Men nå skal hu eldste få denne, skal bare gjøre noe med angrepsvinklen og demperene så er jeg i mål.

          Har en masse film, men programmet krangler litt....
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #35
            Phsyko musikken er fordi den er gratis...

            Part 1




            Part 2

            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #36
              Så morro ut det
              Har endelig fått min Pajero nå. Dekka var gamle, glatte og harde, samtidig som det manglet litt på karosseriet. Skal kjøpe en billig 55T motor først, og se hvordan den fungerer, og få meg en sterkere servo. Alternativ 1 eller alternativ 2.
              En bedre regulator med drag break og dyrere motor får jeg kjøpe senere.

              Har egentlig noen spørsmål til deg:
              1. Du har alu-felger på din, men hvor kjøpte du dem?
              2. Har tittet litt på dekk og vil ha noen som ser relativt vanlige ut. Grip eller Trial Doctor er noe å satse på?
              3. Er det noe jeg absolutt burde bytte ut? Tenkte litt på alu linker, alu demperfeste, kanskje alu dempere og noe annet "flott" som GPM og rc channel lager.
              Last edited by Sindre :); 7 November 2010, 11:09.
              Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

              Comment


              • #37
                Søk på awesome alloys pajero på google.

                Jeg har trail doc å er fornøyd med di.
                Kurt Andersen , Rc Addicted

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Sindre :) View Post
                  1. Du har alu-felger på din, men hvor kjøpte du dem?
                  Fulgte med bilen, det er Awesome Alloys som lagde dem. De har sluttet påstår de.

                  Originally posted by Sindre :) View Post
                  2. Har tittet litt på dekk og vil ha noen som ser relativt vanlige ut. Grip eller Trial Doctor er noe å satse på?
                  Grip Doctor er ikke så gode som Trial Doctor hvis du tenker kun ytelse. Men jeg liker fasong og utssende bedre med Grip Doctor.

                  Originally posted by Sindre :) View Post
                  3. Er det noe jeg absolutt burde bytte ut? Tenkte litt på alu linker, alu demperfeste, kanskje alu dempere og noe annet "flott" som GPM og rc channel lager.
                  Kulelager MÅ man ha.
                  Vil anbefale alu styring.
                  Hvis du skal bytte ut linkene bak, pass på at de blir liggende på siden av "ramma" og ikke slik som normalt.
                  Alu dempere er bra, gjerne med mulighet for å endre litt på hardhetsgraden på fjærene.
                  Så ville jeg vurdert om du skulle gjort noe med angrepsvinklen i fronten.

                  Men ellers så blir det bare hva du har lyst til å kjøpe, men det meste er ikke nødvendig.
                  45T motor tror jeg er bra for 2S LiPo eller 7-2V. 55-65T motor for 3S.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #39
                    Ble noen julegaver, så nå jeg sitter jeg og mekker litt
                    Sidewinder esc, gpm alu styring, alu linker, alu demperfeste, alu felger og dekk. Men har et problem. Fikk to par rock creepers som er 96 mm, og dine Grip doctor er jo 95 mm, så hvordan fikk du plass til dem? Dekka subber ganske greit i hjulbuene mine og subber fort oppi uten at demperen beveger seg noe særlig. Må jeg pusse bort litt av hjulbuene og kjøpe lengre dempere, eller er det noen andre metoder?
                    Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

                    Comment


                    • #40
                      Lengre dempere vil ikke fungere forran da de blir fysisk begrenset av hjulopphenget.

                      Det jeg har gjort er å heve karosseriet. Både forran og bak.
                      Forran er det bare noen avstandstykker i mellom badekaret og karosserifeste. Bak, så har jeg laget et nytt feste av de gamle. Slik at jeg fikk det like langt ut, men mye høyere opp. Fungerer som fy.

                      Kan ta noen bilder og vise litt seinere
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by >Jonas< View Post
                        Hvordan er svingradiusen deres? Har en Pajero XC stående hjemme for tiden, men svingradiusen er ganske så dårlig.
                        Hei Jonas. Har en XC stående jeg også, men den har jeg ikke restaurert ennå. CC-01 har jeg imidlertid en del av og der er det en liten men viktig mod du må gjøre for å få akseptabel svingradius – kanskje det er likt på XCén. Her er link til den og del andre CC-01 mods: http://www.rccrawler.com/forum/showthread.php?t=182426

                        Her er hva du skal gjøre: Fjern sperretappen i fremhjulsopphenget, den begrenser styringen:

                        Click image for larger version

Name:	kutt-tappen.jpg
Views:	1
Size:	57.1 KB
ID:	771789
                        sigpic Kenneth Skulstad
                        70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by >Jonas< View Post
                          Hvilke CC-01 er det du har? Er den noen flere karosserier å få tak i til disse enn Unimog, Jeep, Pajero og Land Cruiser?
                          Nå er den kommet med Broncokarosseriet også:
                          sigpic Kenneth Skulstad
                          70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                          Comment


                          • #43
                            Legg gjerne ut noen bilder av hvordan du har løst problemet Lasse
                            Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

                            Comment


                            • #44
                              I front



                              Bak

                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #45
                                Takker I fronten har du bare løfta festet med en lengre skrue (eller noe lignende), mens bak har du bare skjært av festet for så å feste det fast lenger opp med itt isboks?
                                Men jeg har også ett annet problem. Dekka bak går inn i stigtrinnet, så jeg må enten kjøre uten eller fjerne litt av enden på det :/
                                Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X