Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ser etter min første stein kryper

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nei det har det som regel ikke.
    Men de fleste velger børstemotor da den har bedre drag brake.
    Skal man kjøre børsteløst i crawler så burde den være med sensor, ellers blir det bare en masse hakking og tull. Har dessverre prøvd det siste selv uten å like det.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

da er det vist en ax10 med x-trail chassis på vei inn
      Click image for larger version

Name:	tcs_xtrail_di.jpg
Views:	1
Size:	44.0 KB
ID:	771792
      det jeg sitter å grubler på nå er hvordan jeg skal få denne tett nok til vinter utflukter?? altså ikke vanntett men snø tett.
      lurer på om det er mulig å "pakke" den inn i pleksiglass kun rundt selve chassietClick image for larger version

Name:	P1010235.jpg
Size:	42.6 KB
ID:	771791
      hvordan ville det gått med motor, esc og mottaker der inne.
      og hva med servo? vil det holde med silikon i alle skjøter. har ikke lyst til å tukle med plastidippen enda.
      living in the fast lane

Comment

Da har jeg fått klådd litt på maskineriet og oppdaget fort at styreutlaget på ax10 er ræva for å si det mildt. Hva er den enkleste veien å gå for å forbedre dette? Ny styrearm og c-hub eller CVD eller begge deler? Kom gjerne med noen linker..
        living in the fast lane

Comment

Begge deler!
          NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
          RC4WD Team Driver

Comment

nye alu armer og CVD fra Jarl er alt innkjøpt samt 4-link plater
            living in the fast lane

Comment

Der ser du, det var vel ikke vanskelig.

hihi

Comment

Hehe, neida. Har blitt såpass kjent med bilen at det eneste som gjenstår er å finne ut hva jeg gjør med front akselen som er sperret lik som bakre noe som gjør at ekvipasjen vil forover når man svinger (sikkert et uttrykk for det tenker jeg ) Hva har dere valgt å gå for her? Skal man ha det sperret foran eller ikke?
                living in the fast lane

Comment

Definitivt låse diffen.
                  Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

Comment

Ja man må ha sperret, ellers blir det ikke en 4x4. Tror nok at du heller må vende deg til akkurat den biten.
                    Anskaff en DIG for enda bedre sving og håndtering av kanter. Krever "bare" en 3-kanals sender.

men bilder da??

Comment

Har lest litt om DIG ja og ikke alle er helt fornøyd med de (har vel med kvaliteten å gjøre, hva vet jeg).

Jaja, får prøve å knipse noen bilder snart ja. er ikke ferdig med alt enda og noe fint lokk har jeg heller ikke, det originale ..... no comment på den altså
                      living in the fast lane

Comment

Shortlux sin AX-10 på norcc.com har visstnok den "gode" DIG'n.
                        Så slipper du å kjøpe feil. Kanskje han Stian også har samme.

Comment

Du kan jo også montere 4 hjulsstyring... Det har jeg på 2.2 crawleren min.
                          Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

Comment

Hehe, prøver å holde den enkel og mest mulig basic. Det er alt for mye teknologi tilgjengelig nå for dagen.
                            living in the fast lane

Comment

her er noen pics av herligheten in progress.
                              Click image for larger version

Name:	DSC00129.jpg
Size:	37.7 KB
ID:	771892Click image for larger version

Name:	DSC00133.jpg
Size:	53.3 KB
ID:	771891Click image for larger version

Name:	DSC00134.jpg
Size:	54.3 KB
ID:	771896Click image for larger version

Name:	DSC00131.jpg
Size:	45.3 KB
ID:	771895Click image for larger version

Name:	DSC00130.jpg
Size:	42.0 KB
ID:	771894Click image for larger version

Name:	DSC00132.jpg
Size:	51.2 KB
ID:	771893

WB er satt ned til 290mm, kanskje flere lokk som passer da men chassis er fortsatt 420mm. Hva er det som kan gå her? Noen som har et eller annet liggende, brukt. Er fortsatt i opplærings fasen med å spraye og liker å øve. Neste er nok spiralsøkk i bak hjula. Lar være i legge inn i front foreløpig. Er nok fremtung allikevel.
                              Denne er utrolig enkel å skru på og modde ellers....
                              Last edited by cybercowboy; 13 January 2011, 23:27.
                              living in the fast lane

Comment

ja, ser jo ikke dumt ut dette, bortsett fra batteriet.
                                Jeg ville heller ha lagt det på tvers mellom ESC og fremre dempertårn. Så langt ned som mulig uten at linker eller noe annet kommer borti.
                                Lavt tyngdepunkt er absolutt en fordel.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X