Originally posted by flodulv
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Elektrisk start av motor
Collapse
X
-
Jeg vet selv hvordan det er å klare seg i denne hobbyen med ødelagt arm. Selv måtte kjerringa hjelpe meg med å skru da ene armen var rammet av hard core senebetennelse ifjor høst.sigpic
If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
If you put men on a planet without science, they will believe in God.
-
Her er en sånn som jeg tenkte på.
Men lurer på om man må har stort batteri til en sånn.Hjemmelaget bensinbåt, elektrobåt. Smit nederland, PT-10, Robbe Nordnery og MS Lyngen.
RC Video
Vesterålen modellbåtklubb.
Comment
-
Bare å spørre produsenten om driftspenning og watt (eller ampere) som denne skal ha. Så kan man finne et egnet batteri.Originally posted by flodulv View PostHer er en sånn som jeg tenkte på.
Men lurer på om man må har stort batteri til en sånn.
Skal en del watt til før man klarer å dreie en slik motor opp i høyt nok turtall til at det fyrer.
Edit: Jeg kan også skjønne at folk med tungstartede motorer ønsker å ha elektrostart. Da er det bare å peise på med rotasjon til motoren starter. For eksempel om du må dra til du blir anpusten før motoren fyrer.Last edited by Motörhead; 27 September 2008, 15:14.sigpic
If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
If you put men on a planet without science, they will believe in God.
Comment
-
Originally posted by flodulv View PostHer er en sånn som jeg tenkte på.
Men lurer på om man må har stort batteri til en sånn.
hvis du leser litt så såtr det at dette ikke er et sett for å konvertere til elektrisk start men en reservedel til en eksisterende starter.
ikke sender ee vare internasjonalt heller.A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
Comment
-
Siden det er båt du skal bruke dette på kan du enkelt å greit sette på ett reimhjul der snorstarten er, få tak på en reim og to 12v (24v) batterier
Reim
Tower Hobbies carries an expansive collection of RC cars, RC airplanes, RC boats, model trains, sot cars, and supplies for all hobbyists.
Starter er her
Tower Hobbies carries an expansive collection of RC cars, RC airplanes, RC boats, model trains, sot cars, and supplies for all hobbyists.
Denne på 24v er mer en nok til å starte en 26cc motorBåt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!
Comment
-
Hej
Måske er det sådan noget her du kigger efter
Palle
Comment
-
Noe slikt ja, men å bestille fra MHZ er UAKTUELT... de er altfor dyre på stort sett det meste.Originally posted by P Schnoor View PostHej
Måske er det sådan noget her du kigger efter
Palle
Vet om den siden, har sett der inne flere ganger.
Betaler ikke over 500 USD$ for en starter, da kan jeg kjøpe meg en "goped" å plukke starteren av om så var.Hjemmelaget bensinbåt, elektrobåt. Smit nederland, PT-10, Robbe Nordnery og MS Lyngen.
RC Video
Comment
-
jeg tengte det samme jeg beholde det gamle start snor huset å bere borr ett hull til ei lang pipe å så bere sett drilln intill å start... det er jo genialt.... men det er vel ikke 13mm er det ikke 7/16" laget meg en liten skisse på hvordan jeg vil lage den... skal prøve å så legge ut bilder på forumet vis det fungerer
Marius Ranen 28år
kjører FG monster jeep snart 4wd
Comment
-
denne er jo ikke så dyr.
og den bruker 3c lipo så det blir ikke så mye vekt

Comment
-
Tror nok det blir snorstart fremdeles på båten.
Hadde jeg hatt en dyrere båt, så skulle jeg nok vurdert dette.
Kan jo forsøke å lage en slik selv nå.
Har fått dreiebenk og fres i hus her. (sånn kombimaskin)Hjemmelaget bensinbåt, elektrobåt. Smit nederland, PT-10, Robbe Nordnery og MS Lyngen.
RC Video
Comment
-
On board start
Bare å bestill her.jeg og en kompis som monterte dette på en stock Zenoah 260motor som vi igjen satte i en kaiakk tipper skuta gjorde 20-25 km/t.men i en kaiakk så er det jo mere plass til batterier .Start systemet tar jo plass det også.
Men snorstart er jo enkelt og grei.Er motoren riktig innstillt så bør den jo starte på noen få drag.
Last edited by Martin Holst; 19 August 2009, 15:56.
Comment
-
Mhz
Når det gjelder MHZ USA så skal man ligge langt unna. Men noe annet er det med det riktige MHZ. Min erfaring er, at det de har er av rimlig god kvalitet.Originally posted by flodulv View PostNoe slikt ja, men å bestille fra MHZ er UAKTUELT... de er altfor dyre på stort sett det meste.
Vet om den siden, har sett der inne flere ganger.
Betaler ikke over 500 USD$ for en starter, da kan jeg kjøpe meg en "goped" å plukke starteren av om så var.
N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment