Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innkjøring av Nitromotorer.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Nyttig info, Har skrud LSN 1/8 ut

    Comment


    • #47
      hva må jeg justere for å få motoren til å gå sjikkelig med fullt gasspådrag? når jeg klemmer gassen i bunn så hører jeg bare bøøøøø bøøøøø bøøø lyder:S vill ha den fine neeeeee neeee neeee lyden når jeg klemmer gassen i bunn
      Savage 3.5. Kyosho 7.5 Us. mini inferno st 09 *2 + 2 mini inferno st el.!
      Kenneth Torheim
      født naken å tannløs i 84:P

      Comment


      • #48
        Originally posted by k3nn3th View Post
        hva må jeg justere for å få motoren til å gå sjikkelig med fullt gasspådrag? når jeg klemmer gassen i bunn så hører jeg bare bøøøøø bøøøøø bøøø lyder:S vill ha den fine neeeeee neeee neeee lyden når jeg klemmer gassen i bunn
        skru HSn litt inn. men hvis den bare lager bøøøø lyder i begynnelsen og den får turtall etter en stund så kan det hende at hsn er for rich.
        kjører Smartech Traveller :P

        Comment


        • #49
          Idle speed??:S
          Yamaha Aerox

          Comment


          • #50
            Originally posted by Ev1er View Post
            Idle speed??:S
            Tomgang

            Originally posted by xhaliex View Post
            skru HSn litt inn. men hvis den bare lager bøøøø lyder i begynnelsen og den får turtall etter en stund så kan det hende at hsn er for rich.
            Bøøøø- bøøøø- bøøø lyder er enten for mye eller for lite på HSN. Mest sannsynlig er det som Xhaliex sier, at den får for mye.
            Den kan hende du må gi litt på LSN også, for å få rette effekten. Skru bare 1/8 del av gangen, og prøv deg fram.

            Lykke til.

            Mvh
            Roy Ivar Hernes, 1965 modell.
            Bosatt i verdens navle, Høyjord i Vestfold
            RC-biler; for mange og for skiftende til å ramse opp...

            Comment


            • #51
              Dere som lurer på hvor en motor skal måles, så er det rett på pluggen.

              €€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

              Comment


              • #52
                Lurer litt på det derre med riktig tomgangsnål.
                Det står at du skal klemme fuelslangen inn og da skal turtallet
                IKKE gå oppe eller ned. Har store problemer med det og du må jo
                ha den så utrolig rich for å få det til!
                Den metoden synes jeg var utrolig dårlig....
                Sigve Smolan 93
                Trondheim/Skaun! SideWinder 25%
                Kjører Savage XL 5.9 snart. Solgt Savage 3,5

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Sigves View Post
                  Lurer litt på det derre med riktig tomgangsnål.
                  Det står at du skal klemme fuelslangen inn og da skal turtallet
                  IKKE gå oppe eller ned. Har store problemer med det og du må jo
                  ha den så utrolig rich for å få det til!
                  Den metoden synes jeg var utrolig dårlig....

                  Hei du.
                  Dette har ikke noe med tomgangsskruen å gjøre. Tomgangsskruen finner du på "halsen" til forgasseren. Det er innstilling av LSN (skruen på enden av trottle-staget) du sjekker med denne teknikken. Er motorinnstillingene helt på bærtur, kan det hende du må begynne forfra, og justere tomgangs-gapet til +/- 1 millimeter og justere deg videre til du er i mål.
                  Les hele den første delen av denne tråden, så burde du komme deg greit i mål.

                  PS: Har du fortsatt problemer etter å ha fulgt denne trådens metode, bør du kikke etter lekasjer i fuelslanger, tank, tanklokk osv.

                  Lykke til.
                  Roy Ivar Hernes, 1965 modell.
                  Bosatt i verdens navle, Høyjord i Vestfold
                  RC-biler; for mange og for skiftende til å ramse opp...

                  Comment


                  • #54
                    Jeg kan si litt om hvordan jeg kjørte inn den nye motoren i min serpent impact jeg eide en gang i tida.

                    Jeg ga den rik blanding så den gurglet. Så lot jeg den gå konstant på tomgang igjennom 5 - 6 tanker. Så rolig kjøring på rik blanding 4 tanker. Så stilte jeg den tynnere og tynnere til den gikk på sitt beste. Så kunne den kjøres hardt.

                    Men hvordan kjøre inn motoren? Les bruksanvisningen på motoren. Tror ikke Picco vil erstatte motoren din på garanti om du har brukt innkjøringsveiledningen til en Novarossi motor for eksempel.
                    sigpic
                    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                    Comment


                    • #55
                      å holde for luftfilteret altså forgassern er jo også en utrolig sikker stopp metode. er for det meste den metoden jeg bruker.

                      lett å starte etterpå.

                      Comment


                      • #56
                        Så lenge du får dyttet en finger ned over "forgasseråpningen" eller klemt/brettet halsen på luftflteret, så funker dette også, men får du ikke tettet godt og raskt, risikerer du at motoren trekker mye fuel som den ikke får forbrent, med det resultat at du "flooder" motoren, eller soter/kokser til pluggen.
                        Men med hurtig stopp, så er dette helt greit.

                        Mvh
                        Roy Ivar Hernes, 1965 modell.
                        Bosatt i verdens navle, Høyjord i Vestfold
                        RC-biler; for mange og for skiftende til å ramse opp...

                        Comment


                        • #57
                          Godt nytt år!!

                          Vil bare ønske alle her inne et riktig godt nytt år, og takke for mange hyggelige PM'er ang. emnet i denne tråden.

                          Mvh
                          Roy I.
                          Roy Ivar Hernes, 1965 modell.
                          Bosatt i verdens navle, Høyjord i Vestfold
                          RC-biler; for mange og for skiftende til å ramse opp...

                          Comment


                          • #58
                            Du skrur tilbake til "flush" som er fabrikkinnstillingene..
                            Slik at skruen er jevnt med det den er inni, om du skjønner:S
                            Yamaha Aerox

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Ev1er View Post
                              Du skrur tilbake til "flush" som er fabrikkinnstillingene..
                              Slik at skruen er jevnt med det den er inni, om du skjønner:S
                              som et generelt råd er det ikke annet enn direkte feil, men i dette tilfellet stemmer det, fabrikkinnstillingen på hsn er flush på hylsen.
                              Alle Hotels in Paris. Beste Auswahl an Hotels in Paris mit Kundenbewertungen und Landkarten. Buchen Sie im Voraus und sparen Sie dabei.


                              Fabrikkinnstillingene står gjerne i bruksannvisningen og varierer fra motor til motor.
                              Der står det hvor mange runder skruen skal skrues ut fra helt igjenskrudd, pass på å ikke skru for hardt til når du skrur inn nålen.
                              Last edited by Tombola; 13 January 2008, 17:48.
                              MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                              TRF-415MSXX
                              DEX410

                              Comment


                              • #60
                                Takk for svar !
                                Morten Sandvik 68"
                                HPI MT2 G3.0

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X