Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mc coy Mc 59 plugg, blue tunder 20% nitro, Force 32 motor = varm motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mc coy Mc 59 plugg, blue tunder 20% nitro, Force 32 motor = varm motor?

    Bruker dette på min savage,men sliter med at motoren blir varm, så varm at den begynner å "lugge", skryr jeg hoveddysa litt ut, blir den så fet at den ikke vil opp i andre gir engang. og slettes ikke gå bra. dette har jeg slitt med siden motoren var ny.

    1. har pluggen noe å si på temp'en ?
    2. skal teste med en annen fuel så fort jeg får tid til å handle.
    3. kan LSN ha noe å si for dette? den går helt fint på tomgang..

    står ikke hvor mye olje det er i blue tunderen, men er det oljen som kjøler, eller er det mest oljen,oglittnitroen, eller kjøler begge like mye?

    Motoren starter lett, og går bra til den nermer seg kokepunktet, men som sagt skal jeg få tempen ned blir den for fet. testa med varmesøkende kamera, kom oppi 150 C . det er jo alt for mye?
    FG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)

  • #2
    Merka selv STOR nedgang i temp. ved å bytte fra Blue thunder til Sidewinder.
    Hadde faktisk nøyaktig de symptomene du beskriver før jeg byttet.
    Du kan også prøve å gå opp til 25%nitro.
    John Rune Henriksen
    74 Mod.Oppland.

    Comment


    • #3
      ikke altid så smart og bytte fuel! kan gå bra men oftest så blir motoren helt vrang!
      bytt plugg til en kaldere.. (McCoy)MC8 kanskje...!
      tror ikke at bluethunder gjør noen motorer for varm! den gir god smøring og er bare 20%... eller får den i forskjellig prosent men regner med at du kjører 20%! (det gjør du så jeg nå)
      spør på butikken du... hvilken plugg de tror kan funke!
      Last edited by AD.; 25 May 2009, 15:03. Reason: nitro %
      Kyosho TR15 stadium force & Schumacher rascal & Team losi micro-baja(lipo) og en Team losi Muggy! med masse options og ebay stuff!

      Comment


      • #4
        30% nitro fjerner mer varme en en lav nitro fuel , ja den vill og slite noe mer på motoren
        Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
        Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
        losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

        Comment


        • #5
          Originally posted by Javer View Post
          30% nitro fjerner mer varme en en lav nitro fuel , ja den vill og slite noe mer på motoren
          ja det gjør det ja...! for nitro kjøler! hadde glemt det..
          men uansett aldri lurt og bytte fuel...
          Kyosho TR15 stadium force & Schumacher rascal & Team losi micro-baja(lipo) og en Team losi Muggy! med masse options og ebay stuff!

          Comment


          • #6
            Ikke vær redd for å bytte fuel.
            Har aldri hatt problem med det. Har kjørt både MRF, Sidewinder og Tornado på samme motor. Null problem, men selvsagt må man re-tune.
            Bashing? Kun Savage som duger.

            Comment


            • #7
              Opplevde selv at Blue thunder ga mye varme, skader ikke å prøve et annet merke, og det holder lenge med 25%, skader heller ikke å prøve en litt kaldere plugg, men det alene gjør ikke motoren din super.
              Det kan også hende at motoren din er lekk (trekker falsk luft), at du får luft i fuel-linja et sted, at du har dårlig trykk på tanken, at du har eksos lekkasje (som igjen gir dårlig trykk på tanken), at du har en sliten clutch (se etter misfarging på klokka).
              Alt dette på toppen av feil justering... Masse muligheter
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • #8
                hvis motoren blir hard og tune etter fuelbytting er det vel bare og bytte stempel og.... sylinder...!
                Kyosho TR15 stadium force & Schumacher rascal & Team losi micro-baja(lipo) og en Team losi Muggy! med masse options og ebay stuff!

                Comment


                • #9
                  Bytte stempel og setup er vel litt drastisk bare for og bytte fuel eller?

                  Når jeg bytta fra trinity til tornado trengte jeg bare tune om motoren!

                  Comment


                  • #10
                    etter det jeg har hørt/erfart er at det kan gå galt!
                    men det finner man jo ut etter man har prøvd det!
                    hvis motoren blir vanskelig så bare bytt stempel og sylinder...!
                    Kyosho TR15 stadium force & Schumacher rascal & Team losi micro-baja(lipo) og en Team losi Muggy! med masse options og ebay stuff!

                    Comment


                    • #11
                      Bare bytt setup du liksom...
                      1. Det er nesten like dyrt som å kjøpe ny motor
                      2. Man bør kunne det, og gjerne ha verktøy til det.
                      3. Man bør samtidig bytte lager, snart like greit å kjøpe en ny "billigmotor"
                      4. DET ER IKKE NØDVENDIG!

                      Setup bytter du når det er utslitt/ødelagt, av en eller annen grunn, men ikke på grunn av fuelbytte.
                      Det kan være en fordel å rense motoren hvis den er alvorlig nedsotet, og man antar at dette vil løsne når man får en annen fuel.

                      Ingen fare å bytte fuel, men du må mest sannsynlig justere på nytt.
                      Ingen problem.
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • #12
                        bytta plugg....

                        da har jeg bytta plugg, ble noe bedre... men fremdeles er temperaturen meget høy (over 150 grader) ved mye belastning.. angrer som bare det at jeg ikke kjøpte sidewinder i dag også... tuner jeg motoren til å gå max, er temperaturen som over, gir jeg den mere fuel, legger den seg på ca 130, men da går den alt for fet. bytta til em mc coy nr 9 som skalvære en kaldplugg... temperaturføleren ligger helt opp til der kjøleribbene starter. LSN har vel ikke noe å si på temperaturen? har ikke lekkasje på slangene, og filteret er fint. eksosen er det ikke lekkasje i som jeg kan se, så da fundere jeg igjen....

                        må få tempen ned...

                        Motoren er jo ny, en force 32, så skal ikke være noe galt med den...
                        FG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)

                        Comment


                        • #13
                          LSN er antagelig den justeringen som har aller mest å si på temperaturen!
                          MBX-6
                          Slash 4x4 rtr
                          - Midtskogen Raceway-

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by casevac View Post
                            LSN er antagelig den justeringen som har aller mest å si på temperaturen!
                            forslag til løsning?
                            FG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)

                            Comment


                            • #15
                              er den varm? litt rikere på lsn, prøv igjen.
                              Hvis du har den litt rik på HSN slik at den er litt grøtete på topp, magre den litt til slik at den hyler fint.
                              Så riker du den på lsn, mulig at du må etterjustere tomgang.
                              MBX-6
                              Slash 4x4 rtr
                              - Midtskogen Raceway-

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X