Originally posted by casevac
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mc coy Mc 59 plugg, blue tunder 20% nitro, Force 32 motor = varm motor?
Collapse
X
-
Originally posted by casevac View PostHusk at justeringene må være mindre enn du tror, se for deg at justerskruen er ei klokke, skru én time av gangen, og på varm motor.
da løsner jeg litt på LSN, en time om gangen, og da vil temperaturen synke?
har tempen på senderen, så den er lett å følge medFG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)
Comment
-
Hadde akkyrat det samme problemet på min savage. dog med en nosram 28 evo motor
Løsningen for meg ble og bytte til byron 25% nitro med 11% olje (brukte 20%nitro med 16% olje) og en OS A5 kald plugg. Fikk da tempen ned fra 160 til 120-130 på hard kjøring. Ideal temp for min motor 110-130
På min motor hjalp det mest og bytte plugg.Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
Spectrum dx3s
Comment
-
Originally posted by ps71 View PostHadde akkyrat det samme problemet på min savage. dog med en nosram 28 evo motor
Løsningen for meg ble og bytte til byron 25% nitro med 11% olje (brukte 20%nitro med 16% olje) og en OS A5 kald plugg. Fikk da tempen ned fra 160 til 120-130 på hard kjøring. Ideal temp for min motor 110-130
På min motor hjalp det mest og bytte plugg.MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
enda er tempen høy
Da har jeg byttet til mc coy 9 plugg, justert LSN forsiktig ut, og for sikkerhetsskyld prøvd å åpne enda mere ut på HSN. enda kommer min stakkars motor opp i 150 grader ved kjøring. Luftfilteret er rent, det er ikke lekkasjer noen plass, alle fuelslanger er byttet, så da tror jeg at jeg tester med sidewinder. LSN er nå langt utenfor fabrikk innstillingene, så der tror jeg ikke det er mere å hente...FG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)
Comment
-
Jeg har ikke så mye greie på tuning, men har du dobbeltsjekket at temp måleren din viser riktig temperatur. Kan variere mye på de forskjellige.. Bare en tanke!Mugen MBX6R, RB, Beta, Savox, Pirhana, Futaba, Tekno Rc
www.mustit.nI
Comment
-
Originally posted by T.O.M View PostJeg har ikke så mye greie på tuning, men har du dobbeltsjekket at temp måleren din viser riktig temperatur. Kan variere mye på de forskjellige.. Bare en tanke!
Synlig røyk og bra ytelse, da er man ofte der.MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
Ikke heng deg helt opp i temprataturen, hvis motoren din går bra, høres ut som den trives og du får synlig blå/hvit røyk i hele turtallsregisteret - ja, da er alt som det skal og motoren din trives.
Det er så store variasjoner i nøyaktigheten på tempmålere, så og stole blindt på den skal man være litt foriktig med
Comment
-
Skal teste igjen i dag. får 4 liter ny fuel i dag, bruker temp måleren som var med spektrum radioen min. men testet også med ett varmesøkende kamera som skal være meget nøyaktig ( iallefall til den prisen)
Så får se om det blir noen forskjell, må kjøre med LSN bra mye ut i forhold til fabrikk innstillingene, hvis ikke blir den så varm at den "jager" .
så starter med ny fuel, grunninnstillingene, og tar det derfra... ønsk meg lykke tilFG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment