Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mc coy Mc 59 plugg, blue tunder 20% nitro, Force 32 motor = varm motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by casevac View Post
    er den varm? litt rikere på lsn, prøv igjen.
    Hvis du har den litt rik på HSN slik at den er litt grøtete på topp, magre den litt til slik at den hyler fint.
    Så riker du den på lsn, mulig at du må etterjustere tomgang.
    da får jeg teste å åpne LSN litt, er den fin tunet på HSN nå, drar den fort opp mot 150 grader. er jo alt for mye, så noe må gjøres
    FG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)

    Comment


    • #17
      Husk at justeringene må være mindre enn du tror, se for deg at justerskruen er ei klokke, skru én time av gangen, og på varm motor.
      MBX-6
      Slash 4x4 rtr
      - Midtskogen Raceway-

      Comment


      • #18
        Originally posted by casevac View Post
        Husk at justeringene må være mindre enn du tror, se for deg at justerskruen er ei klokke, skru én time av gangen, og på varm motor.
        skal gjøre det når naboene er våkne...

        da løsner jeg litt på LSN, en time om gangen, og da vil temperaturen synke?

        har tempen på senderen, så den er lett å følge med
        FG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)

        Comment


        • #19
          Originally posted by brannmester View Post
          da løsner jeg litt på LSN, en time om gangen, og da vil temperaturen synke?
          Ja, mest sansynlig.
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment


          • #20
            Originally posted by casevac View Post
            Ja, mest sansynlig.
            kanon.... får vel kanskje justere HSN etterpå da, den vil velbli påvirket at LSN?
            FG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)

            Comment


            • #21
              Nå tenker du riktig!
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • #22
                Hadde akkyrat det samme problemet på min savage. dog med en nosram 28 evo motor
                Løsningen for meg ble og bytte til byron 25% nitro med 11% olje (brukte 20%nitro med 16% olje) og en OS A5 kald plugg. Fikk da tempen ned fra 160 til 120-130 på hard kjøring. Ideal temp for min motor 110-130
                På min motor hjalp det mest og bytte plugg.
                Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
                Spectrum dx3s

                Comment


                • #23
                  Originally posted by ps71 View Post
                  Hadde akkyrat det samme problemet på min savage. dog med en nosram 28 evo motor
                  Løsningen for meg ble og bytte til byron 25% nitro med 11% olje (brukte 20%nitro med 16% olje) og en OS A5 kald plugg. Fikk da tempen ned fra 160 til 120-130 på hard kjøring. Ideal temp for min motor 110-130
                  På min motor hjalp det mest og bytte plugg.
                  Hvilken fuel kjørte du med først?
                  MBX-6
                  Slash 4x4 rtr
                  - Midtskogen Raceway-

                  Comment


                  • #24
                    Brukte byron med 20% nitro og 16% olje når den gikk for varmt sammen med en os8 medium plugg.
                    Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
                    Spectrum dx3s

                    Comment


                    • #25
                      Med mindre det var dårlig fuel, les ødelagt, så skulle ikke det ha så mye å si. Den går ikke ned ytterligere 10-20 grader ved å gå fra 25% til 33% for å si det sånn

                      Bra at det ordnet seg, uansett.
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • #26
                        enda er tempen høy

                        Da har jeg byttet til mc coy 9 plugg, justert LSN forsiktig ut, og for sikkerhetsskyld prøvd å åpne enda mere ut på HSN. enda kommer min stakkars motor opp i 150 grader ved kjøring. Luftfilteret er rent, det er ikke lekkasjer noen plass, alle fuelslanger er byttet, så da tror jeg at jeg tester med sidewinder. LSN er nå langt utenfor fabrikk innstillingene, så der tror jeg ikke det er mere å hente...
                        FG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)

                        Comment


                        • #27
                          Jeg har ikke så mye greie på tuning, men har du dobbeltsjekket at temp måleren din viser riktig temperatur. Kan variere mye på de forskjellige.. Bare en tanke!
                          Mugen MBX6R, RB, Beta, Savox, Pirhana, Futaba, Tekno Rc
                          www.mustit.nI

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by T.O.M View Post
                            Jeg har ikke så mye greie på tuning, men har du dobbeltsjekket at temp måleren din viser riktig temperatur. Kan variere mye på de forskjellige.. Bare en tanke!
                            Helt klart! Har opplevd 20-30 graders variasjon. Jeg sjekket min opp mot en Fluke - modell, den var ganske ok, men det var 5 graders forskjell.

                            Synlig røyk og bra ytelse, da er man ofte der.
                            MBX-6
                            Slash 4x4 rtr
                            - Midtskogen Raceway-

                            Comment


                            • #29
                              Ikke heng deg helt opp i temprataturen, hvis motoren din går bra, høres ut som den trives og du får synlig blå/hvit røyk i hele turtallsregisteret - ja, da er alt som det skal og motoren din trives.

                              Det er så store variasjoner i nøyaktigheten på tempmålere, så og stole blindt på den skal man være litt foriktig med

                              Comment


                              • #30
                                Skal teste igjen i dag. får 4 liter ny fuel i dag, bruker temp måleren som var med spektrum radioen min. men testet også med ett varmesøkende kamera som skal være meget nøyaktig ( iallefall til den prisen)

                                Så får se om det blir noen forskjell, må kjøre med LSN bra mye ut i forhold til fabrikk innstillingene, hvis ikke blir den så varm at den "jager" .

                                så starter med ny fuel, grunninnstillingene, og tar det derfra... ønsk meg lykke til
                                FG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X