Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mc coy Mc 59 plugg, blue tunder 20% nitro, Force 32 motor = varm motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hvis det ikke funker så kan du prøve et gammelt partytricks som jeg har hatt suksess med på jagende motor. Dette virket helt høl i huet, men jeg hadde ikke mer å gå på med LSN:
    Du skal sette tomgangsåpningen til minimal åpning, et sted mellom 0,6-0,2mm åpning. Samtidig så leaner du LSN. I forhold til LSN settingen du er på nå så må du leane kraftig, du skal inn i forhold til orginal setting.

    Det er også mulig at du har een clutch som er utslitt, men det har du vel en anelse om. Er fjærene utslitt så kan jage/ta av etter at du starter den.
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #32
      har kjørt en del tanker i kveld, og ikke vært over 135 grader. kjørt med sidewinder 25 %, og LSN er nær fabrikk innstillingene. på normal kjøring ligger den nå på ca 125 grader, så ser ut til at fuel'en hjalp meg en del... skal kjøre litt mere før jeg konkluderer
      FG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)

      Comment


      • #33
        har sidewinder 25% med 10% olje, og når jeg setter hsn på fabrik setting (har nettop kjørt in motor) så når jeg gasser så bare stopper motoren, jeg prøver dråpe testen og den bare ligger der i 10-20sek til den blir borte. er motoren for kald? og det kommer ikke så mye eksos ut, men så skrur jeg hsn litt inn og litt til da fungerer motoren og jeg ser sånn halveis fin stripe etter bilen når jeg drar på. Men en fyr på smallsize som solgte meg fuelen så at jeg burde ha litt rich innstlling.

        Er motoren for kald? Er det normalt med blå eksos, eller kan den være grå'aktig.?
        HPI MT2 - BSD Racing 4wd 1/8 -

        Comment


        • #34
          Motoren din går garantert alt for rikt når du kjører på fabrikkinstillingene! Prøv og skru deg sakte innover på HSN, ikke skru mere enn 5 min av gangen. Når den går greit på topp så kan du begynne og tune på LSN til du får grei respons i bunnen. Du vil merke at tuningen av LSN vil påvirke hvordan den går topp, så du må nok justere litt mere på HSN også

          Sålenge du har en synlig blå/grå stipe eksos gjennom hele turtallsregisteret, og det høres ut som om motoren går greit, ikke nøler, henger osv så er du der
          Kan være greit og kontrollere tempen med en tempgun i begynnelsen, til du har blitt kjent med motoren, og vet hvordan den oppfører seg og høres ut når den trives! Tempen bør ligge på ca mellom 100 og 120 grader celsius

          Lykke til!

          EDIT: Du kan også oppleve at når du leaner på LSN så kan tomgangen påvirkes endel, da må du justere på tomgangskruen til den går greit på tomgang. Skrur du innover på tomgangsskruen vil tomgangen øke, skrur du ut så vil den minke
          Last edited by Mats Mordal; 25 June 2009, 13:27.

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X