Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scania R470 Highline

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Godt å se du har kommet så godt igang med byggingen!
    Det er mangel på lastebilsjåfører vet du

    Comment


    • #32
      Originally posted by slr88 View Post
      stillig=)
      hvor lang tid hr du brukt på byggingen?
      Starta sånn smått på fredagen, og siden har jeg hatt problemer med å la Scaniaen få fred
      sigpic

      Comment


      • #33
        Originally posted by Pete359 View Post
        Godt å se du har kommet så godt igang med byggingen!
        Det er mangel på lastebilsjåfører vet du
        Jepp, det er mangel på sjåfører ja. Tenkte jeg skulle være med å kjøre litt julepakker (men jeg sa ikke til vilken jul...)

        Har fått begynnt sånn smått med MFC'en og, må jo se og høre hvordan dette funker. Blir masse arbeid på meg framover ja. Både gleder å gruer meg til lakkinga, men den får vente til slutt...
        sigpic

        Comment


        • #34
          Har skrevet mail til mueller-modellbau.net anngående lykter til å montere i spoileren over frontruta, men de svarer ikke. Noen som har en idè om andre plasser jeg kan få tak i slike lykter?
          sigpic

          Comment


          • #35
            Da er MFC'en ferdig kobblet Har planer om mer lys og stasj. Bl.a. lysbøyle i front og på tak, samt i spoileren. Hvordan kobble dette opp? Er det bare til og kobble innpå eksisterende lys til MCF'en?

            Må jo ha speilsettet som er mer likt originalen. Og på MFC'en var det jo ett kraftig kompressorhorn, så det må jo på plass også. Det som irriterer meg litt er at MFC'en tar MYE plass i hytta så jeg ikke får plass til stolene. Noen som har en løsning på dette? Tenkte jeg skulle få ei Topline hytte og lage en vegg bak stolene, men det får tiden vise...
            sigpic

            Comment


            • #36
              Å ja, det virka og
              sigpic

              Comment


              • #37
                Da har Higline'en vokst og blitt til Topline
                Har og fått på litt mere lys i fronten, montert på noen kompressorhorn så det står i stil med lyden, samt speilsettet som er mer likt originalen. De kan til og med tas helt inntil vinduet for å passere gjennom trange partier
                Last edited by Peri; 14 December 2008, 14:44.
                sigpic

                Comment


                • #38
                  Hei.. Flott bygg du er igang med der!
                  Er det dette speilsettet en får kjøpt fra rcmodeltruck.dk?
                  Ole Gunnar Leer ('86)
                  Kjører: - revo3.3, hyper 8 pro og TT-01
                  *Spektrum dx3R*

                  Comment


                  • #39
                    Dette ble jo mye bedre!
                    Men fortsatt en aksel for lite hehe

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by olli00 View Post
                      Hei.. Flott bygg du er igang med der!
                      Er det dette speilsettet en får kjøpt fra rcmodeltruck.dk?
                      Jeg kjøpte det fra RC-Modeltruck Shop i DK ja. Legger ved link til produsenten. Det er de samme som har lagd hytta og kopresserhorna og. Må bare fortelle at når jeg bestillte horna fra verkerk-modelbouw på tirsdag, og de var i postkassa allerede i på fredagen. Kjappe greier
                      KANONBRA produkter de lager

                      sigpic

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Pete359 View Post
                        Dette ble jo mye bedre!
                        Men fortsatt en aksel for lite hehe
                        Jeg vet...

                        Den tredje akslingen kommer nok på plass den og ettervert. Det er ikke så greit for en nybegynner vettu. Må ta litt om gangen. Når du er inne på dette med den tredje akslingen. Jeg vil jo ha den så skalariktig som mulig(så jeg må nok flytte driven litt lenger fram vil jeg tro?). Vil ikke ha drift på den siste akslingen, men boggiløft, så kommer det sikkert endel mer lys på ettervert, lysbro blir jo ett must osv, osv...
                        sigpic

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Peri
                          Jeg kjøpte det fra RC-Modeltruck Shop i DK ja. Legger ved link til produsenten. Det er de samme som har lagd hytta og kopresserhorna og. Må bare fortelle at når jeg bestillte horna fra verkerk-modelbouw på tirsdag, og de var i postkassa allerede i på fredagen. Kjappe greier
                          KANONBRA produkter de lager

                          http://www.verkerk-modelbouw.nl/inde...en/Page293.htm
                          Tøft,da gleder jeg meg enda mer til pakka kommer fra danmark..
                          Ser at di lager 141-hytte også,spørs om det kan bli et prosjekt da jeg blir bitt av basillen! Høres jo suverent ut med så kjapp levering å..
                          Ole Gunnar Leer ('86)
                          Kjører: - revo3.3, hyper 8 pro og TT-01
                          *Spektrum dx3R*

                          Comment


                          • #43
                            Har vært innom tanken på den 141 hytta jeg og, så det kommer nok en gang tenker jeg. Men tror jeg bør få ferdig den jeg holder på med først. Det neste nå blir vel å lakke, gruer meg til det da jeg har ganske så snever erfaring med lakkering.
                            sigpic

                            Comment


                            • #44
                              Ja,er no dritt å ikke få det bra.. Må først få begynt å bygge et sett jeg egentlig,før jeg begynner å tenke på å fleire.! Men,skjønner nok hvor det bærer hen til slutt..
                              Ole Gunnar Leer ('86)
                              Kjører: - revo3.3, hyper 8 pro og TT-01
                              *Spektrum dx3R*

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Peri View Post
                                Jeg vet...

                                Den tredje akslingen kommer nok på plass den og ettervert. Det er ikke så greit for en nybegynner vettu. Må ta litt om gangen. Når du er inne på dette med den tredje akslingen. Jeg vil jo ha den så skalariktig som mulig(så jeg må nok flytte driven litt lenger fram vil jeg tro?). Vil ikke ha drift på den siste akslingen, men boggiløft, så kommer det sikkert endel mer lys på ettervert, lysbro blir jo ett must osv, osv...
                                Hvis du ikke skal ha drift på den siste akselen og evt. heller ikke tvilling, bør du se etter en aksel fra den nye reefer traileren.
                                Og lys......det får en aldri nok av

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X