Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snø brøyte utstyr til Twin Force:)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg bruker jo som sagt en 1/8 EL Monster truck(men den fåes ikke kjøpt lenger grunnet utdatert). Bør helst være en monstertruck 1/10 eller større. Men en e-maxx skal funke bra den trur jeg. Snøplog er allefall ikke det vanskeligste å lage, men snøfresere tar MYE lengre tid. Er også vikitg hvis du lager det av stål å lakkere det så det ikke ruster.Lager du det av aluminium slipper du det problemet,men såklart er lakkering mye finere synes jeg. Bare si ifra om trenger noen råd og tips
    Eirik steen
    Kjører:Børsteløs Twin force og Traxxas Stampede 4x4

Comment

Originally posted by mad force,n View Post
      Noen flere bilder. Montasjen til EL snøfreserne og kjettinger på Twin force`n.

Hvordan har du laget den kjettingen?
      Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
      Radio: Spektrum DX8

Comment

Jeg lagde den kjettingen ved å kjøpe dekorasjonskjede av metall og bruke to tenger til å bøye dem og bestemme formen.
        Eirik steen

Comment

lagde kjettinger selv til lastebilen min med dekor kjetting. tar litt tid å få det til å bli helt bra.
          Attached Files
          Bernt Vogel ('84)
          Tamiya Scania R470 + henger

Comment

Den kjettingen der var fin! litt jobb bak det der

Men hvordan får du den av?
            Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

Comment

Det er det som er det dumme. ettersom den er så liten så må jeg ta av hele hjulet og løsne den i front som på en vanlig bil kjetting. Er også litt stress å sette den på igjen. Må justere og prøve seg litt fram.
              Bernt Vogel ('84)
              Tamiya Scania R470 + henger

Comment

Var fin kjetting
                Eirik steen

Comment

Er det noen som har fått snø ennå da?
                  Ingen snø her i Steinkjer, men er meldt til helgen, så får se om jeg får teste ut noe da
                  Eirik steen

Comment

Jaja, har fått snø og så har den rekke åšforsvinne alt også.. For 2 uker siden til onsdag, så kom det litt snø her.. Men har ikke prøvd noe RC bil da jeg har prøvd å vært mest konsentrert om fagprøva:P

Snøa litt sist fredag også, men det gikk over i sludd og regna bort til slutt:P
                    Last edited by quattro1.9tdi; 10 November 2008, 17:25.
                    AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
                    utstyr selges klikk her

Comment

Originally posted by mad force,n View Post
                      Er det noen som har fått snø ennå da?
                      Ingen snø her i Steinkjer, men er meldt til helgen, så får se om jeg får teste ut noe da
                      Jaaa, masse. Men det varte kun i 4 dager
                      Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

Comment

Originally posted by TDrifter View Post
                        Hvor kjøpte du den vifta thomas?
                        det er en datavifte ja, skulle prøve å se om den fikk noe effekt på å blåse luft inn i fresern slik at det blir mer punch. men får nå se om det fungerer i tilegg til den vanlige vifta som pusher snøen opp gjennom pipa
                        Last edited by Krossover; 11 November 2008, 21:28.
                        Thomas R Brushless-FAN
                        Traxxas E-Maxx Brushless LiFePo4, Kyosho Inferno VE, Multiplex Parkmaster 3D,
                        T-Rex 500, Aquacraft Superior

Comment

Originally posted by bmwmaster View Post
                          dette så tøft ut. hva for slags bil bør man ha for å få dette til å funke på vintern? hadde vært tøft å bygge noe selv. tar gjerne imot tips på biler
                          En eller annen form for beltebil kunne ha vært en ide. Hvertfall noe som ikke kjører seg fast. Husk å gir lavt for styrke i kjøretøyet
                          Thomas R Brushless-FAN
                          Traxxas E-Maxx Brushless LiFePo4, Kyosho Inferno VE, Multiplex Parkmaster 3D,
                          T-Rex 500, Aquacraft Superior

Comment

Endelig fikk vi litt snø Her er noen bilder og et klipp. SNøen som kom var ren slaps og blaute,men Twin Force`n taklet den meget bra Orket ikke å teste snøfreserne siden det kun var blaut snø.
                            YouTube - Twin Force Plow
                            Attached Files
                            Last edited by mad force,n; 14 November 2008, 15:25.
                            Eirik steen

Comment

Kule saker
                              HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                              Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

Har nå utvidet den bakplogen som var litt for liten, men trenger et lag med lakkering etter jobben Er meldt snø til søndagen så får håpe det kommer.
                                Eirik steen

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X