Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det blir ikke noe greit å legge polyester på epoxy. Kan du ikke bare støpe igjen hele skaden med epoxi da? Jeg skjønner nesten ikke hvorfor noen i det hele tatt vil være i nærheten av polyester.... Lukter så vondt atte...
    Jørn Markset

    Lindesnes Modellbåt Klubb

    Comment


    • hmm

      Ja nå kan du lure Herr Markset Grunnen er vel at jeg kjenner noen gamle ringrever innen båtstøping. Di rister på hodet av epoxy. Blander seg ikke skikkelig mener dem.. Men polyester var det jeg hadde og det var det jeg brukte. Men under kjøringa i fjor,, måtte jeg kjapt tette et høl. Nødløsninga da var epoxy. Tenkte at jeg nå skulle gjøre det litt penere.... Men hadde bare polyester.

      Men er denna epoxyen dere bruker like tyntflytene som polyester?. Skal være helt enig at det lukter bikkje nårn støper... Men så langt så går det greit å legge epoxy utapå ting som er ferdigstøpt. OG i framtia kan jeg bruke epoxy og glassfiber sparkel.. Fordi det er en fordel å redusere lukta. Da dette gjøres i kjellern.....

      Dere andre Båtførere, har dere mista munn og mæle, Synes dere skrøyt at vi eide båt delen på forumet. Skjer jo nada her.... Ingen uppdates på noe. Bortsett fra motorendringa.... Få se noen bilder av årets nyskapninger a......
      sigpic
      http://www.kyosho.no/

      Comment


      • Originally posted by OZZY View Post
        Dere andre Båtførere, har dere mista munn og mæle, Synes dere skrøyt at vi eide båt delen på forumet. Skjer jo nada her.... Ingen uppdates på noe. Bortsett fra motorendringa.... Få se noen bilder av årets nyskapninger a......
        Kjell Vidar Hanssen 1969
        http://www.hanssen-racing.com
        http://www.ombk.org

        Comment


        • Originally posted by OZZY View Post
          Ja nå kan du lure Herr Markset Grunnen er vel at jeg kjenner noen gamle ringrever innen båtstøping. Di rister på hodet av epoxy. Blander seg ikke skikkelig mener dem.. Men polyester var det jeg hadde og det var det jeg brukte. Men under kjøringa i fjor,, måtte jeg kjapt tette et høl. Nødløsninga da var epoxy. Tenkte at jeg nå skulle gjøre det litt penere.... Men hadde bare polyester.

          Men er denna epoxyen dere bruker like tyntflytene som polyester?. Skal være helt enig at det lukter bikkje nårn støper... Men så langt så går det greit å legge epoxy utapå ting som er ferdigstøpt. OG i framtia kan jeg bruke epoxy og glassfiber sparkel.. Fordi det er en fordel å redusere lukta. Da dette gjøres i kjellern.....
          Ja når det er varmt så flyter den ganske tynt.
          Man skal jo ikke kimse av gamle ringrever, de gamle er alltid eldst sies det. Men har de noe særlig erfaring med modellbåter da? Har en nabo jeg, og han er faen ikke gammel heller, men like jævla sta på den der polyesteren sin. HUH! Er vel unødvendig å nevne at han driver med stor båt...
          Jeg bruker det samme som Nodden er støpt med, og dette er virkelig fine saker ja! Utover det så driter jeg igrunn en lang marsj i hva andre bruker, så lenge de ikke støper med polyester i mitt verksted. hehe
          Jørn Markset

          Lindesnes Modellbåt Klubb

          Comment


          • he he

            Originally posted by Jørn Markset View Post
            Ja når det er varmt så flyter den ganske tynt.
            Man skal jo ikke kimse av gamle ringrever, de gamle er alltid eldst sies det. Men har de noe særlig erfaring med modellbåter da? Har en nabo jeg, og han er faen ikke gammel heller, men like jævla sta på den der polyesteren sin. HUH! Er vel unødvendig å nevne at han driver med stor båt...
            Jeg bruker det samme som Nodden er støpt med, og dette er virkelig fine saker ja! Utover det så driter jeg igrunn en lang marsj i hva andre bruker, så lenge de ikke støper med polyester i mitt verksted. hehe
            Ja du sier noe,,,nevner ingen navn, men dem er dyktige båtbyggere både 1 til 1 og Rc. Men kan hende at dem synes dunsten av polyester er spennende Hvem vet. Hepp, så da skjønner jeg at epoxy er like greit. Siste spørsmål, jeg kan gå over til epoxy selv om båten i utgangspunktet er laget i polyester. Er vel egentlig det siste jeg lurte på....Må noen ganger ha alt inn med høy gaffel

            PS jeg vet om byggeprosjektene på ombk. Tenkte kanskje noen andre på f eks sørlandet ville lure inn noen bilder av skøytene før isen gikk... Var litt glissent med bilder på sørlandssia...
            sigpic
            http://www.kyosho.no/

            Comment


            • Tror ozzy bruker samme gaffelen som jeg skriver regninger med.... HUH
              Jørn Markset

              Lindesnes Modellbåt Klubb

              Comment


              • he he

                Synes vi har blitt vesentlig flinkere til å ikke ødlegge tråder bare se her!!!!

                Men har lyst til å skyte inn at forum blir fort som en samtale mellom flere mennesker, fordi skrivemessig blir det fort som en samtale. Og vi mennesker har en lei tedens til å spora av, uansett hva vi prater om... Ta f eks 3 gutter som begynner å prate om damer, alle vet hvor den samtalen ender

                Sånn er det lett at det blir her inne også, blir litt firkanta og prøve å holde topicene ot fri, samt kjedlig spør du meg... Men vi har jo greid å holde noen topicer helt kommentar fri....

                Men forumer er til for å spørre eller prate sammen, så uansett om du er rookie eller gammal sjømann. Så er det jo bare å lage en ny tråd og spørre. Uansett så er det umulig å holde di fleste tråder 100% saklig.

                Og vi mennesker har altid forskjellig meninger, stått mange ganger p f eks brygga å spurt om råd. Fått tre forskjellige løsninger....Da føler du deg ikke spess smart. Men driver man med rc, er det en forutsetning og kunne tenke litt sjæl..... Sånn blir det på forum også, spør man om noe, må man regne med at man får forskjellige svar.....

                Men en ting er sikkert, vi båtfolk er breie i kjeften " jeg er brei ellers å " , når vi møtes til dyst, er vi også bittre fiender noen sekunder. Når alt er vel over, juger vi så ørene henger og latteren henger løst. Dette synes jeg er litt av sjarmen innen rc båt. Men det kan ikke beskrives, kun oppleves. Så ta med what ever du har som flyter har motor og er radiostyrt. Og møt opp på brygga, så skjønner man fort litt mer.

                Men her er det også lov og velge, man må ikke kjøre race, kan til og med bare være med på juginga, latteren og kose kjøre litt med båten sin... Eller bare gjøre som broren min, stå ved siden av brygga og bivåne galskapen og knaske Ertnes pølser
                sigpic
                http://www.kyosho.no/

                Comment


                • Ozzy

                  Sier meg helt enig med deg OZZY, det innlegget var faktisk det beste jeg har sett her inne på lenge

                  Vi får prøve å skjerpe oss litt, og bli litt snillere med alle som faktisk bare lurer på litt.
                  Det største ønsket er jo egentlig å rekrutere flere til et veldig bra miljø,
                  selv om det ikke alltid virker slik her inne på forumet.

                  Tror ivertfall jeg skal prøve å legge om stilen litt.........
                  Mo®ten - Full knotroll !!

                  Comment


                  • Originally posted by JohnnyStingray
                    Heisann!

                    Måtte bare vise resultatet etter en 1/2 times jobb med polermidler og drill på AN-pipa. Just had to ad some Bling....:mrgreen:
                    Pent dette John, synd det varer så kort. En tur utpå så er du tilbake til utgangspunktet....
                    Kjell Vidar Hanssen 1969
                    http://www.hanssen-racing.com
                    http://www.ombk.org

                    Comment


                    • Unskyld för denne felplacerade post. Detta är en bytes annons.
                      Futaba HRS, High respons PCM micromottagare 40MHz R203HF
                      Bytes mot PCM micromottagare 40MHz R113iP eller motsvarande.

                      Redigerat: Fann ut var och hur jag skulle posta denna annons till slut men hade redan hunnit posta här. Sorry.

                      Patrik
                      pate7197@student.uu.se
                      Last edited by patriktegelberg72; 17 March 2007, 20:26.
                      http://www.rcuniverse.com/forum/m_6404109/tm.htm

                      Comment


                      • Noen som vet om en brukt Futaba 3PK til salgs?
                        Noen nye medlemmer i ØMBK trenger en slik litt kjapt!
                        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                        sigpic
                        For n'te gang Sofus, trykk F5...

                        Comment


                        • Har isen blåst bort på Sæbyvannet Johnny?
                          I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                          sigpic
                          For n'te gang Sofus, trykk F5...

                          Comment


                          • Her får du billig 3PKS, følger ikke med batteripakke, kun holder for tørrbatterier.
                            Ser det er usolgt for øyeblikket, men det kommer vel sikkert inn igjen.

                            Frode S.L
                            1972 mod

                            Comment




                            • Hei har båtforumet plutselig blitt " stasi " ?? arrester meg gjerne. Men vil påminne om at forumet også må tåle ytringsfrihet. Så lenge det ikke går på personen direkte. Man må finne seg i at man får svar fra enkelte som f eks synes hydro er så tregt, og det eventuelt er det dårligste man kan kjøpe eller har kjøpt. Og det er kun tingen den aktuelle personen skriver om som " Er konge " alt annet suger

                              Enkelte folk kan kjøre sammenligninger som er helt på bærtur. Enten det er negativt eller posetivt. Også selv om det ikke har direkte med tråden å gjøre. Det er det som er et forum, ikke en oppslagstavle hvor det kun skal stå korekte ting i riktige perspektiv. Se bare på andre forum her inne. Det er folk som er totalt motstander av enkelte merker og ting. De komenterer sin mening i øst og vest, og forteller hvor totalt menigsløse vi er som " eier " akuratt den tingen. Dem kan sameligne det med å ha den tingen er like bra som å tørke seg et hvis sted med spenna,,, akk ja vi kan ta den komentaren å dra den lengre. Ingen problem. Og det skjer, slik det altid vil skje i et forum, hvor folk har enkle regler å forholde seg til.

                              Man skal nemlig ikke drive skittkasting på folk direkte... Men om tingen dem har, selvfølgelig. Smaken er som baken, det kommer den altid til å være. Uansett!!!!! Så heretter skal jeg bare besvare tråder om ting jeg liker
                              sigpic
                              http://www.kyosho.no/

                              Comment


                              • Næææ, skeptisk! Jeg forebeholder meg retten til også å gå på direkte personangrep

                                F.eks. så kan vi høre om noen her vet hva det vil si "å ta en Tumert".... Den er nok litt dyp for de uinnvidde, men dog...
                                Jørn Markset

                                Lindesnes Modellbåt Klubb

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X