Announcement

Collapse
No announcement yet.

THE CAR - JQProducts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    E det lang Ackerman som e orginal? Joda justere bare en ting av gangen anyway Burde æ gå før bak eller forlinken først? Takk før tips Lars som bekrefte d æ tenkte
    *Sanwa M12X*Savöx*
    *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
    *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

    Comment


    • #47
      Lang er orginal plata. Test ackerman plate først om du har det. Senker du linken foran vil bilen krenge mere, sånn at du får mere styring, men bilen blir mindre responsiv! Kan virke som bilen får mindre styring siden den blir mindre kvikk! Jeg synes bilen blir lettere og kjøre med linken nede foran. Senker du linken bak vil du ta bort litt grep i stussen, da vil du få mere rotasjon rundt svingene. Hvis du gjør linken kortere vil du omtrent få samme virkningen. Test i vei!
      Team Kyosho
      Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
      www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

      Comment


      • #48
        Her er siste oppsett for The Car (nitro) for banen i Tromsø. Holdt på i 4-5 timer i går kveld og testet en endring av gangen. Banen er nokså oppkjørt og humpete. Har snudd RR plata normalveien og føler at dette fungerer langt bedre; bilen slipper mer kontrollert bak. Man kan være hard på gassen både i sving og ellers uten at den slipper. Styringen er utrolig bra og den takler humpene godt. Det det skal mye til for at den tipper i svingene selv om det er humpete.

        Når det gjelder demperne bak følte jeg at det var litt mye drag fra o-ringene så jeg la en 0.3mm shim (10x12mm) bak den nedre demper-hus mutteren. Dette ble lagt bedre. Har også boret et 1.5mm hull i øvre demperfeste for å "ventilere demperne. Har brukt Xray 808 membran og skum-kompensator. Dette gir dempere med lite eller ingen rebound.
        Attached Files
        Last edited by ronsand; 6 August 2011, 19:08.
        Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

        Comment


        • #49
          Fra NMClick image for larger version

Name:	Tommy on the move.jpg
Views:	1
Size:	27.8 KB
ID:	774454

          Comment


          • #50
            Set up m/overdrive

            JQ-THECar-Spydeberg 1.pdf

            Må si jeg er fornøyd med dette oppsettet på Spydebergbanen.
            På Bukta er det bare å kjøre samme oppsett men gjør bilen kort.
            PÅ clutch bruker jeg 1,0 x2 og 1,1x1, dvs stive fjærer.
            Bruker Losi bremse skiver ettersom disse er veldig gode og holdbare.

            Er veldig fornøyd med dette oppsettet foreløpig.

            Prøv dette oppsettet og gjerne kom med tilbakemeldinger dere få som er igjen med denne bilen.
            Team Mustit 2013
            Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
            Tommy Nysted, Oslo

            Comment


            • #51
              Originally posted by General1 View Post
              [ATTACH]49722[/ATTACH]

              Må si jeg er fornøyd med dette oppsettet på Spydebergbanen.
              På Bukta er det bare å kjøre samme oppsett men gjør bilen kort.
              PÅ clutch bruker jeg 1,0 x2 og 1,1x1, dvs stive fjærer.
              Bruker Losi bremse skiver ettersom disse er veldig gode og holdbare.

              Er veldig fornøyd med dette oppsettet foreløpig.

              Prøv dette oppsettet og gjerne kom med tilbakemeldinger dere få som er igjen med denne bilen.
              Hallo Tommy,

              Har ikke fått testet hele oppsettet ditt ennå, men har 10,10,3 i diffene og 41T overdrive på plass. Funker bra. Har også kortet ned linkene bak, men må få på plass oppsettet ditt foran også, da det er litt treig respons inn i svingen.
              Har fått tak i nye demperstempel fra Sverige GEAH og Orange Kyosho fjærer som jeg skal teste i Bukta i ettermiddag. Losi bremseskivene du nevner, er det de svarte for Losi 8.0? De har jeg skaffet, men det blir litt filing for å få dem på plass da hullet er litt trangt

              Comment


              • #52
                Losi bremseskivene jeg har er til 2.0 og d måtte litt filing til ja.
                Har også kjøpt meg disse http://www.amainhobbies.com/product_...heel-Hex-Set-4. Dette gjør at bilen blir 5mm bredere og blir mer stabil. Kan testes at man setter disse kun på bak og de orginale foran som skal gjøre at man får mer grep bak og bedre styring ( ikke testet) Flyttet også linkene foran og bak et hull inn på dempertårnet for å roe bilen ned litegrann(ca 5 mm lengre linker). Diffene har jeg 8-10-3 jeg er godt fornøyd med bilen.
                Team Mustit 2013
                Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
                Tommy Nysted, Oslo

                Comment


                • #53
                  Da har jeg sikkert kjøpt de samme diskene. Ser at det står Losi 8B 2.0 nå Spennende med de der Serpent Wheel Hexene. Kan jo ha noe for seg, selv om det betyr at man klusser med JQ's stolthet.nemlig at The Car er den smaleste Buggyen på markedet, hehe.

                  Hadde nok en "alenekveld" i Bukta i går og testet nye demperfjærer og stempel. For meg funket det bra faktisk, selv med mine nybegynnerdriverskills. Banene er jo skikkelig hølete, så det er bra testforhold.

                  Mekking i kveld og Bukta i morgen regner jeg med.

                  Comment


                  • #54
                    Hei,er det noen forhandlere her i landet som har deler til The Car?

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by TLO View Post
                      Hei,er det noen forhandlere her i landet som har deler til The Car?
                      -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                      -Leder www.I
                      HRC.no
                      ]

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by thaking View Post
                        Har kjøpt av han før,og kontaktet han i dag pga dårlig utvalg på deler på hjemmesiden hans.
                        Fikk til svar at de ikke satser videre på The Car.

                        Var det kun de som hadde The Car her i landet?

                        Comment


                        • #57
                          her er det noe JQ..

                          MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
                          www.Mustit.no

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Remy View Post
                            her er det noe JQ..

                            http://www.mamut.net/mcrt/
                            Takker så mye

                            Comment


                            • #59
                              Jeg har masse JQ deler jeg skal selge. Har også en JQ som ikke er bygget som jeg selger for ca. 2500,-. Ta kontakt så ser vi om jeg kan være til hjelp. Bor i Bærum, men det er ikke noe problem å sende i posten. Teamet mitt skal dessverre ikke satse på JQ i år, derfor går jeg over til en annet merke, selv om jeg er utrolig fornøyd med JQ.

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by PekkaTH View Post
                                Jeg har masse JQ deler jeg skal selge. Har også en JQ som ikke er bygget som jeg selger for ca. 2500,-. Ta kontakt så ser vi om jeg kan være til hjelp. Bor i Bærum, men det er ikke noe problem å sende i posten. Teamet mitt skal dessverre ikke satse på JQ i år, derfor går jeg over til en annet merke, selv om jeg er utrolig fornøyd med JQ.
                                Masse deler du skal selge? har du solgt? hva du har??

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X