Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karosseri galleri

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by erlend
    Her er mitt første med airbrush, litt slurv men helt greit.
    Brukte teipmaskering og Faskolor.
    Slurv?
    trur ikke du vet helt hva det er jeg

    utroligt fett
    Andreas Øksendal .:Kvinesdal Racing club:.
    http://www.rctech.net/forum/images/smilies/tire.gifHPI PRO 4
    http://www.rctech.net/forum/images/smilies/tire.gif

    Comment


    • #77
      Erlend

      Det var kult bra jobba

      Comment


      • #78
        @Espen

        Hvor kjøper du den flytene maskeringen, man skjærer ut?
        Oslo Modellbilklubb
        Xray T2 / Xray M18 / Mini-Z MR02 / Micro-T / Anderson MB-4 / AX10 / CR01 / Honey Bee FP

        Comment


        • #79
          Jeg kjøpte det på Tower Hobbies i sin tid. Jeg kunne tenke meg å kjøpe litt til, fordi første gang jeg prøvde så var det bare pes, men nå syntes jeg det funka dritbra, skal definitivt bruke det neste gang også. Det er mye enklere å skjære kurver i det i forhold til tape syntes jeg..
          mvh, Espen Grimsgaard ('75)
          [[ har en kunst-pause.. ]]

          Comment


          • #80
            Leste en test av flytende maskeringer på en eller annen nettside.
            Der kom de fram til at det var Bob Dively som selges av Tower Hobbies som funket klart best. Bruker den jeg , og synes den funker utmerket.
            Stian Skogstad TRCBK
            Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

            Comment


            • #81
              Bob Dively liquid mask er helt klart kjempe produkt.
              Men kjøp de store flaskene, det går med endel dersom man lakker litt.
              Dessuten må en passe på å legge feite strøk. Minimum 3 strøk med tørk mellom.
              Kjøpte fra Tower. 16 Oz flasker tror jeg det var....

              T I B E N
              Lars Gunnar Tiben - Tiben Design- Digital Printing.
              Ground: Xray X12, Serpent 733, Futaba.
              Air:Velocity 50 N2, Trex 600 N LE, CGY750, Futaba Fasst.

              Comment


              • #82
                Har brukt Parma Liquid Mask. Synes ikke den er særlig enkel å ha med å gjøre, ofte rev jeg av litt lakk når jeg skulle fjerne den igjen. Virker som den sitter litt for godt og strekker seg for mye når man prøver å dra den av.

                Comment


                • #83
                  Originally posted by Reidar
                  Har brukt Parma Liquid Mask. Synes ikke den er særlig enkel å ha med å gjøre, ofte rev jeg av litt lakk når jeg skulle fjerne den igjen. Virker som den sitter litt for godt og strekker seg for mye når man prøver å dra den av.
                  La du liquid masken oppå lakk? Eller mener du at den dro "med seg" litt lakk?
                  mvh, Espen Grimsgaard ('75)
                  [[ har en kunst-pause.. ]]

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by espeng
                    Syntes det klaffa skikkelig bra med en lakkering denne gangen, så det tror jeg må være det cooleste som har kommet ut av mitt gutterom hvertfall

                    Laga en liten bruksanvisning på http://www.gmbk.com/ også hvis noen vil se hvordan jeg mekka det. Se under "Fotogalleri" i venstre spalte på forsiden.
                    Det var tøft! Tar du lakkeringsjobber Espen?.. :wink:
                    Har et Crowd Pleazer karosseri til Revo som hadde kledd de fargene der..
                    Christian Paulsen - 1973 mod
                    Moderator
                    TCTD, Revo/Sirio 23, Hyper 7 Pro, Mini-Z mr-01

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by espeng
                      Originally posted by Reidar
                      Har brukt Parma Liquid Mask. Synes ikke den er særlig enkel å ha med å gjøre, ofte rev jeg av litt lakk når jeg skulle fjerne den igjen. Virker som den sitter litt for godt og strekker seg for mye når man prøver å dra den av.
                      La du liquid masken oppå lakk? Eller mener du at den dro "med seg" litt lakk?
                      Den drar med seg lakk fra overgangen mellom lakk og maskering...

                      Comment


                      • #86
                        Høres nesten ut som du kanskje legger litt tykt med lakk , samt at lakken har dårlig feste på lexanen. Gni over karroseriet med stålull innvendig før du lakkerer. Det gir godt feste.
                        Men det er viktig ikke å ha for tykt med lakk i maskeringsskjøtene. Da kan du risikere å dra av lakk. Skjer dette kan du ta en skalpell å skjære litt i lakkanten før du river maskeingen.
                        Men uansett er det viktig å lakkere så tynne lag som mulig imens man holder på med mønster.
                        Stian Skogstad TRCBK
                        Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by Christian P
                          Det var tøft! Tar du lakkeringsjobber Espen?.. :wink:
                          Har et Crowd Pleazer karosseri til Revo som hadde kledd de fargene der..
                          Det tar så lang tid at jeg tror jeg sparer det til meg selv Men alle kan fint klare det der med litt tolmodighet altså. Jeg har ingen spesielle evner når det gjelder lakkering, bare litt tolmodighet.
                          mvh, Espen Grimsgaard ('75)
                          [[ har en kunst-pause.. ]]

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by Reidar
                            Den drar med seg lakk fra overgangen mellom lakk og maskering...
                            Hmm, det hadde jeg altså ikke problem med i det hele tatt. Kanskje det kan være som stian sier at du har lakka for tykke lag? Jeg brukte 2-3 tynne strøk..
                            mvh, Espen Grimsgaard ('75)
                            [[ har en kunst-pause.. ]]

                            Comment


                            • #89
                              Tror det blir bestillig av maskerings massen etterpå.

                              Men jeg har jo alerde lakket ferdig til NM i Larvik, hmm dette blir vanskelig.
                              Oslo Modellbilklubb
                              Xray T2 / Xray M18 / Mini-Z MR02 / Micro-T / Anderson MB-4 / AX10 / CR01 / Honey Bee FP

                              Comment


                              • #90
                                Da er Beining klar for NM:

                                Klarer ikke og se ordentlig fargen på bilde
                                Oslo Modellbilklubb
                                Xray T2 / Xray M18 / Mini-Z MR02 / Micro-T / Anderson MB-4 / AX10 / CR01 / Honey Bee FP

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X