Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karosseri galleri

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bingo!
    Ole Christian Solli
    www.gmbk.no

    Comment


    • Originally posted by divemaster
      Vel, bra og bra fru Blom, ble jo ganske OK med tanke på att jeg er totalt nybegynner med Airbrushen. Malingen blir sjelden sånn jeg hadde planlagt den, men det kommer vel med litt mer trening.
      Jeg har sålangt brukt vanlig maskerings tape og kniv. Ett par karosser har jeg brukt ferdige masker som man får kjøpt, men jeg finner dem vanvittig vanskelig å få på plass, så det har jeg gått helt bort fra.
      Har en flaske med Liquid Mask stående her nå, skal teste den på neste kaross.
      Når det gjelder medgått tid på denne karossen så hadde nok en med peiling brukt ca 2 timer max, men jeg brukte mye mye lengre tid enn det, he he he.
      Jeg legger litt lakk, å så finner jeg på noe annet mens jeg tenker på hva neste steg på karossen er. Jeg slapper av og koser meg når jeg driver med lakkering av bilen, det er skikkelig gøy synes jeg.
      Vi pratet litt på Sørlihavna om å arrangere ett lite kurs i Airbrushing hvis det var noe interesse for dette.

      HAr du kjøpt deg ny bil Nikko ? FW05R å greier ?
      Jepp den andre var ikke helt god lenger.. Rompekjørte den vel litt mye.. hehe... Holder på med å bygge sammen FW-05R nå.. Det tar sin tid men det er bare kos hittil. Fikk no småtteri uoverenstemmelser men det er jo bare å lese veldig grundig har jeg funnet ut. Setter på motoren ikveld. SÅ er jeg kanskje på banen neste uke.

      mvh Nikolai
      YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

      Comment


      • Skynt deg å få den ferdig, det er klubbløp på Sørli til helgen !!!!!
        "Frankie, LMBK" Fw05RR, RB Rody, JP Racing, Futaba 3PK, XRay M18T
        www.lmbk.no

        Comment


        • Er vel litt off topic siden denne gruppen er til lakkering. Men blir ikke ferdig til helgen! hehe.. Også kommer jeg meg ikke ut dit alene fordi jeg ikke har tilgang på bil og ikke har jeg lappen Blir vel neste uke å prøve ut den.

          mvh Nikolai
          YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

          Comment


          • Er vel litt off topic siden denne gruppen er til lakkering. Men blir ikke ferdig til helgen! hehe.. Også kommer jeg meg ikke ut dit alene fordi jeg ikke har tilgang på bil og ikke har jeg lappen Blir vel neste uke å prøve ut den.

            mvh Nikolai
            YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

            Comment


            • en kompis av meg lakkerte dette etter å ha sett det på nettet...
              Kristoffer g. 90 mod.
              (stolt) eier av mega force og mad force.

              Comment


              • Det var pent gjennomførte flammer!

                Blir sikkert kul påmontert den der!
                Ole Christian Solli
                www.gmbk.no

                Comment


                • Flammer har vi sans for

                  Å kopiere andres design er bra trening for oss nybegynnere på Airbrushing. Når vi mestrer å kopiere noen design, så er vi kansje klare for å designe noen egne lakkeringer.
                  Airbrush er ikke LETT, å for meg så er iværtfall design enda værre...
                  "Frankie, LMBK" Fw05RR, RB Rody, JP Racing, Futaba 3PK, XRay M18T
                  www.lmbk.no

                  Comment


                  • Første forsøk med airbrush

                    Første forsøk med airbrushen for meg.. Biltema airbrush og biltema kompressor.
                    Formen på den hvite snø/melkeskvetten i front, er litt inspirert av en bil jeg så på websidene til protoform. Ble ganske fornøyd med resultatet selv



                    LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

                    Comment


                    • WOW! Det ble dritfett!!

                      Om bare jeg får noe halvparten så bra når jeg endelig får lakken min så blir jeg strålende fornøyd.

                      Tenk hva du kan utrette med en skikkelig airbrush
                      HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
                      Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

                      Comment


                      • Lekkert Arild! Hvilken feiltema sprøyte er dette? :?
                        #XXTrond F.B.H.XX (1975 Modell). #SRCBK
                        #1/8 RC Armory Tiger VI
                        #T-REX 450SE v2

                        -bo@ti-The Tiger-

                        Comment


                        • Var jo skikkelig kul den da

                          Hva slags maskering brukte du?
                          Ole Christian Solli
                          www.gmbk.no

                          Comment


                          • Takk, takk
                            Jeg brukte denne kompressoren og denne airbrushen
                            Maskeringen er 'Parma liquid mask' som jeg skar ut i karroseriet. Tegnet formen utenpå karroseriet først med tusj.
                            LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

                            Comment


                            • Der kom den vet du, bra lakka Arild, skjønner vi har en kommende stjerne her, he he he.
                              Har sett bilen i virkligheten, å den er skikkelig skikkelig fin....
                              "Frankie, LMBK" Fw05RR, RB Rody, JP Racing, Futaba 3PK, XRay M18T
                              www.lmbk.no

                              Comment


                              • Den var lekker må jeg si meg enig i!
                                YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X