Announcement

Collapse
No announcement yet.

Short Course

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by efra55 View Post
    Jeg har kjørt med 60-70! Med med Vorza dempere blir det 25-30 til å begynne med.

Se hva som lå i postkassa i dag!
    [ATTACH=CONFIG]61280[/ATTACH]
    Wow! Jeg har ikke fått min enda...

Jeg hadde vel 55/60 i fjor, tror det blir litt for ''hardt''.
    Har du bilder av demperne montert da? Må se vøttø!
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

Comment

Originally posted by hugin_q3 View Post
      Wow! Jeg har ikke fått min enda...

Jeg hadde vel 55/60 i fjor, tror det blir litt for ''hardt''.
      Har du bilder av demperne montert da? Må se vøttø!
      ligger ett bilde her: http://www.radiostyrt.no/showthread....l=1#post520805

Comment

Blir vel litt bygging i helga legger opp flere bilder da. Ser ut til at LCG chassis kommer i morgen. Sender melding når det er her.

Comment

Originally posted by efra55 View Post
          Blir vel litt bygging i helga legger opp flere bilder da. Ser ut til at LCG chassis kommer i morgen. Sender melding når det er her.
          Toppers! Tipper jeg kommer innom og plukker opp plata da

Har montert sammen front og bakpart nå med Proline-demperne foreløpig.
          C-Hubs foran var faktisk utslitt og hadde så mye slark at disse blir skiftet ut med nye fra STRC og ny servo-saver fra samme produsent (Fant ut at Slash sin passer), ellers blir det Tekno sine hubber på resten nødvendigvis.
          Ettersom jeg kjører Novak-oppsett så monterer jeg en Novak 5 Amp BEC også. Skal eliminere totalt alt med servo-glitc etc denne sesongene hehe...
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

Comment

Shroud Cover for Traxxas LCG Chassis Models by Dusty Motors

Da har Dusty Motors laget en versjon for Traxxas Slash LCG Chassis: Shroud Cover for Traxxas LCG Chassis Models by Dusty Motors

Denne har jeg bestilt!

Comment

Slash 4x4 LCG Prosjekt

Jeg fant ut at du må bruke den høye batterilåse-settet, den lave blir for... lav allikevel. (Jeg har begge)
              Ettersom den høye, blir for høy for Turnigy Nano-Tech 6.0 Amp hard case batteriet (Eller for det meste andre hard case 2S for den del vil jeg tro) så må man fore oppunder for att batteriet skal bli låst. Ettersom jeg hadde begge typer så tok jeg å fjernet endene på denne og boret hull og gjenget opp den slik:

Click image for larger version

Name:	P1020103.jpg
Views:	1
Size:	51.7 KB
ID:	779965 Click image for larger version

Name:	P1020107.jpg
Size:	39.9 KB
ID:	779966 Click image for larger version

Name:	P1020108.jpg
Size:	40.9 KB
ID:	779967

Jeg har brukt møbelfilt i bunn av batterikassa, den bygger vel en 3-4 mm.
              Men dette passer perfekt bygd opp sånn, og med skruene kan man fjerne nedfôringen om man skal bruke andre batterier.

Traxxas Tall Battery Hold Down Set (Høy): TRA7426X

Traxxas Tall Battery Hold Down Set (Lav): TRA7426

Comment

Fra rcshortcourse.com annonserer de at JConcepts har utformet et ovetray for Slash 4×4 Platinum og den nye 1/10 Rally.

Den ligger ikke hos A-Main Hobbies enda (Har ikke sjekket andre) Men du kan kjøpe den hos JConcepts her.

Delenummer: 2238

Jeg skal bruke denne i kombinasjon med Dusty Motors sitt trekk som ikke dekker fronten av bunnplata.
                Klipp og lim!

TRX Rally 1/10

Name:	2238_600px.jpg
Size:	37.9 KB
ID:	780070

TRX Slash 4x4 Platinum LCG Versjon

Name:	2238_600px_2.jpg
Size:	92.4 KB
ID:	780071

Comment

Utenom TRX7460 - Slash 4x4 LCG Alm Motor Mount sin motorbukk så har vist dette firmaet kommet med en motorbukk: Traxxas 1/10 Rally Aluminum Alloy Motor Mount With Oversized Bearing LCF38X06 og ikke minst motorplate i svart: Traxxas 1/10 Rally Black Aluminum Alloy Motor Plate

Samme finner du på eBay:
                  Traxxas 1/10 Rally Aluminum Alloy Motor Mount With Oversized Bearing LCF38X06
                  Traxxas 1/10 Rally Black Aluminum Alloy Motor Plate by Hot Racing LCF1801

Jeg kjøpte vist den siste Traxxas 1/10 Rally Black Aluminum Alloy Motor Plate by Hot Racing LCF1801 ettersom jeg har King Headz sin motorbukk i svart. Må matche veitdu

Comment

Hei!
                    Følte det ble kjett å bli kjørt over de gangene jeg ble med i fjor med min lille TLR 22 av deres slasher
                    så jeg skal bestille meg en slash selv så jeg får blitt med de store gutta
                    jeg besiller meg platinum edt. men det jeg lurer på er: Hvilke reservedeler skal jeg ta med samtidig?
                    evt. oppgraderinger som er like greit å ta med en gang..
                    Oversteer: when u hit the wall with your rear.
                    Understeer: when u hit the wall with your front.
                    Torqe: how far u take the wall with u.

Comment

Originally posted by posan View Post
                      Hei!
                      Følte det ble kjett å bli kjørt over de gangene jeg ble med i fjor med min lille TLR 22 av deres slasher
                      så jeg skal bestille meg en slash selv så jeg får blitt med de store gutta
                      jeg besiller meg platinum edt. men det jeg lurer på er: Hvilke reservedeler skal jeg ta med samtidig?
                      evt. oppgraderinger som er like greit å ta med en gang..
                      Hallo!
                      Du ble litt liten på banen med vesle-Losien ja, selv om du utenfor banen ruvet godt i terrenget hehe

VIKTIG: Pass på at du kjøper den nye versjonen som har Low CG stempla på esken, ellers får du den gamle modellen.

En annen ting er at bulkheads, differ og bærearmer etc er det samme som på gamlemodellen, så mye deler passer om hverandre.

Ellers så er vel dette greit å ha reservekassa:
                      • Bærearmer: passer foran og bak (Kjøp RPM)
                      • Drivaksler: Er ikke store greiene på original Slash, de er av teleskoptypen og av plast. Binder raskt opp etc. Skal du ha stålaksler så gå for Tekno sine aksler istedenfor MIP's. Tekno er dogbone-typen, MIP er teleskoptypen, men Tekno sine binder garantert ikke.
                      • King Headz alu-lagerbukk: Utenom det så hadde jeg gått for King Headz sin lagerbukk i aluminium, link her.
                      • Dusty Motors Shroud Cover: Ellers er støvsokk greit å ha, og Dusty Motors sin versjon med glidelås er grei og holdbar, link her.
                      • Pinion og Spur: Greit å ha noen ekstra her, 13/54 er vel original-giringa. Du får med diff med bilen din mener jeg, og da følger det med 50, 52 og 54 spur gir i 32 Pitch, mulig det er med en pinion ekstra også.
                      • Viftekjøling: Sjekk om det følger med original vifte til ESC, hvis ikke kjøp med en slik, og ta med til motor også. Blir varmt på solrike sommerdager..
                      • Dempere: De nye demperne sies å være rimelig bra på den nye Slashen (alu-hus), så de holder i masser.

Kommer ikke på noe annet i farta, mulig de andre kommer på ting det er greit å ta med i starten

Comment

viktigste er vel et trekk over chassi så du sparer deg for litt rengjøring, ellers regner jeg ed du bestiller den nye med LCG chassi, bør iallefall det, jeg og flere har montert mudguards fra stampede på bærearmene bak, da slipper du å få masse dritt inn i drivakslene bak og de lever noe lengre det jeg har byttet er drev og drivaksler bare. tipper du kommer langt med dette jeg ellers vil andre oppgraderinger komme naturlig etterhvert tenker jeg
                        Anders Fleischer
                        Elverum
                        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

Comment

Det er så mange som kjører Slash av oss nå, så det er alltid deler tilgjengelige om du skulle trenge noe der og da

Comment

jeg har kjørt min i 2 sesonger og kun skiftet spur, pinion, 1 drivaksel, kulelager i motorbukk og indre hjullager.

Comment

Slash bestilt! Serpent 411TE på vei! og kjærringa sa ingenting
                              Oversteer: when u hit the wall with your rear.
                              Understeer: when u hit the wall with your front.
                              Torqe: how far u take the wall with u.

Comment

Hehe lover godt dette
                                Anders Fleischer
                                Elverum
                                Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X