Announcement

Collapse
No announcement yet.

Løst og fast, generell skravletråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da er det satt opp ett mer anvendelig brukernavn for EFKM på Facebook:
    facebook.com/ElverumFlyklubbModell

    Dette gjør det lettere å vise til siden våres og forhåpentlig genere flere treff
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • Da var årets første dag på banen unnagjort
      is og snø og generelt vanskelige kjøreforhold men vi fikk da frisk luft og kjørt endel runder!
      får la varmegradene gjøre jobben litt fremover nå så er det ikke så lenge til asfalten er framme

      Click image for larger version

Name:	IMG_0400.jpg
Views:	1
Size:	80.1 KB
ID:	780378
      Anders Fleischer
      Elverum
      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

      Comment


      • Fantastisk dag ja, kan bare bli bedre nå (Knock on wood!)

        Her er Jørn Oves Bixler V2 som tar av fra snøen:
        (Kort klipp, gikk tom for strøm)

        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • Som vi prata på i går ang. lade mobiltelefoner etc via LiPo eller strømforsyningen fant jeg disse 2:

          Hobbyking Lipo to USB Charging Adapter (UK Warehouse)

          ProTek R/C Prodigy "TakeCharge" USB Charging Adaptor [PTK-8509]

          Er det mulig jeg kan bruke dette via en BEC fra strømforsyningen der jeg kjører ned spenningen fra 18V til det USB-adapteret tar?
          Det skulle vel ikke være noen andre hensyn å ta så lenge det er enten en BEC eller ett batteri?
          Eneste jeg tenker meg kan være ett problem er om det sitter en microchip i disse som registrerer antall celler som det er og justerer seg etter dette?
          Jeg har jo 3 stk 10A uttak ledige på strømforsyningen jeg kan bruke til dette, så dette hadde vært greit å fått til i ladekoffert-prosjektet mitt
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • hadde vært kjekt med en slik lader til tider ja den fra protek tåler jo opp til 16,8v da. rart om ikke HK har en bec eller lignende som du kan bruke på den men jeg vil vel tro at mobilladeren din ikke kun er usb? for det er vanlige stikkkontakter der oppe å hehe..
            Anders Fleischer
            Elverum
            Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

            Comment


            • Jepp, bestillte begge. Den fra HK koster ikke mye likevel. Jeg har noen HK BEC liggende jeg kan bruke til dette formålet. Jeg kommer til å utnytte de ekstra 10A strømuttaket på strømforsyningen til ett sigaretttenneruttak for ymse bruk. Da kjører jeg ned speningen fra 18V til 12V ut. Blir bra det veitdu. Man har jo også alltids noen godt brukte LiPos liggende som er perfekte til å lade mobiler med
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • Begynte på Bixleren med tanke på å fly i dag (Søndag), men fant fort ut at jeg ikke hadde ferdigstilt så mye som jeg trodde i fjor. Og så vil jeg ferdigstille med flaps nå med en gang, hadde vist kjøpt noen HK-servoer allerede til dette. Så flyging Søndag ble utsatt med høye kneløft og inviterte Dag B. på kaffe og setup av den nye Slashen hans istedenfor hehe..

                Lest litt på rcgroups.com - Bixler at de fleste går for en APC 6x4E propell og passende spinner, finner jo dette hos hobbyking også, men der ser det utfor at de får feil collar til denne hele tiden selv om de bestiller riktig, derfor bestiller jeg disse fra Tower, her (Originalpropelleren virker utrolig mjuk)

                Pluss nye kontroll-horn og hengsler fra DuBro, her

                Vi får ta det med ev. større motor senere, tror jeg bare satser på en bedre kvalitets-propell enn den originale og går opp en størrelse nå i første omgang. REF: rcgroups.com - Bixler.
                Hva bruker dere av propeller Jørn Ove, Stig?

                Noen andre ting jeg lurer på:
                • Det med flaps, lurt å sette disse til lite utslag i førsten, til man ser hvordan flyet oppfører seg med de? Innbiller meg at fullt utslag på flaps her på dette flyet kan få det til gjøre ting jeg ikke vil at det skal gjøre for en nybegynner med fly
                • Flaps kobler jeg inn på en ledig kanal, f.eks aux1 med y-kontakt? Er vel ikke mer hokus pokus der?



                Å ja, fant ut at Bixler 2 ikke har skiver som vekt i fronten, det var bra

                Og med det.. God natt!
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • Bruker 6x4 apc. Fungerer greit det
                  Jørn Ove Stein
                  Heradsbygd
                  Kyosho MP9, Slash 4x4 Ultimate, Team Associated TC5R, Xray NT1, T-rex 600 ESP, Raptor 50 Titan

                  Comment


                  • Kan melde om bra snøsmelting på starmoen ca 25% bar asvalt nå
                    Anders Fleischer
                    Elverum
                    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                    Comment


                    • Originally posted by jste View Post
                      Bruker 6x4 apc. Fungerer greit det
                      Ok, de hadde på Løten RC, så tok med en der fra

                      Originally posted by autod View Post
                      Kan melde om bra snøsmelting på starmoen ca 25% bar asvalt nå
                      Najs, det er lovende!

                      Se her, og sjekk ut radioene de hadde helt i starten haha:


                      Old Time Model Airplanes

                      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                      Comment


                      • Click image for larger version

Name:	IMG_0407.jpg
Views:	1
Size:	61.0 KB
ID:	780493

                        supre forhold tidlig i dag
                        Anders Fleischer
                        Elverum
                        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                        Comment


                        • Click image for larger version

Name:	IMG_0408.jpg
Views:	1
Size:	57.3 KB
ID:	780495

                          Dobbelt så bra i dag
                          Anders Fleischer
                          Elverum
                          Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                          Comment


                          • Det var fint i dag
                            Varmt og fint når det ikke blåste, men utrolig surt når det ble en liten bris.

                            Anders fant en måte å løse dette på:

                            Click image for larger version

Name:	Fleicher med spaden.jpg
Views:	1
Size:	30.3 KB
ID:	780496

                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment


                            • Driver å kikker på esc til onroad bilen.. trenger jeg 120A? eller holder det med 80A?
                              Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

                              eller
                              Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


                              ser også at 80A har turn limit på 10.5 og det er vel det alle bruker? kjett og ligge på grensa kanskje?
                              heller mye mot 120A...
                              Oversteer: when u hit the wall with your rear.
                              Understeer: when u hit the wall with your front.
                              Torqe: how far u take the wall with u.

                              Comment


                              • Originally posted by posan View Post
                                Driver å kikker på esc til onroad bilen.. trenger jeg 120A? eller holder det med 80A?
                                Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

                                eller
                                Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


                                ser også at 80A har turn limit på 10.5 og det er vel det alle bruker? kjett og ligge på grensa kanskje?
                                heller mye mot 120A...
                                Koss det går med bilen? Har du fått gira om den enda?
                                (Ikke det spiller noen rolle med tanke på tørr asfalt denne uka da men..)
                                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X