Announcement

Collapse
No announcement yet.

Løst og fast, generell skravletråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja, men er ikke de betydelig dyrere da?
    Ser at f.eks Graupner ULTRA DUO PLUS 60 koster 3400,- hos rc-seilfly.no
    Det er litt i overkant av budsjett ment å legge ned i dette hehe
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #17
      Ja jeg ser den er en del dyrere, men de har også en god del mer funksjonalitet ifb med computer. Men trenger nan det?

      Comment


      • #18
        Ja det er det.. Om man trenger dette.
        Men samtidig så er det greit å investere i en lader som kan være med en god stund.
        Men det Anders nevnte ang. bakdelen med 2-kanalers lader og parallell-kort i forhold til en 4-kanalers lader er verdt og vurdere også. (Du må vente til begge er fulladet)
        Blir jo mye mer fleksibelt om du kun lader ett batteri pr. kanal.

        @Anders: Hva slags lader var det du så på med 4 kanaler?
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • #19
          lader er viktig det, spes når man skal kjøre buggy og 4s, da trengs det litt mer en 50w for å holde ting i gang

          har tenkt å kjøp denne jeg:
          Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


          med denne strømforsyningen:
          Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


          jeg er litt i tvil på strømforsyningen om den er litt snau for å levere nok watt med høy nok spenning, vil ikke blir noe problem for min del siden jeg kun skal lade 2s pakker, men for eks 4-6s kan bli tøft og levere 10a
          men uansett så klarer det seg i massevis for min del. det jeg har savnet flere ganger i høst er en ledig utgang så jeg kan lade andre ting som gløder og mottakerpakker etc samtidig som det står 2-3 2s pakker å putrer en annen løsning er å ikke ha med seg 4 biler opp når man skal kjøre, å heller holde på med en ting ...
          Anders Fleischer
          Elverum
          Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

          Comment


          • #20
            Originally posted by autod View Post
            en annen løsning er å ikke ha med seg 4 biler opp når man skal kjøre, å heller holde på med en ting ...
            Det utsagnet der er jo helt feil haha!

            Men jeg ser helt klart fordelen med å kunne ha 4 kanaler hver på 10 amp og nok watt.
            Så jeg tror det blir en sånn på meg også. Men for å være på den sikre siden så vil jeg nok velge en strømforsyning med noe mer umph..
            Tror jeg venter litt, lenge til sesongen, og i mellomtiden kan det jo dukke opp nye produkter som kan passe bedre..
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • #21
              Originally posted by hugin_q3 View Post
              Det utsagnet der er jo helt feil haha!

              Men jeg ser helt klart fordelen med å kunne ha 4 kanaler hver på 10 amp og nok watt.
              Så jeg tror det blir en sånn på meg også. Men for å være på den sikre siden så vil jeg nok velge en strømforsyning med noe mer umph..
              Tror jeg venter litt, lenge til sesongen, og i mellomtiden kan det jo dukke opp nye produkter som kan passe bedre..

              hehe! helt feil er det vel ikke å skulle kjøre alt samtidig blir bare mas. blir nok å prioritere det som passer seg. jeg trives best på asfalt vettu så jeg blir nok der de dagene det er mulig

              men med de flotte sommerene vi har her så må man ha noe å gjøre når asfalten er bløt så da blir det litt offroad, å for å fore en buggy trengs det litt å lade med. så enten jeg vil eller ikke så må det bli en ny lader

              skulle kjøpt en større strømforsyning jeg å, men da får den ikke plass i bagen min, å jeg gidder ikke drasse på noe mer! den klarer seg til mitt bruk tenker jeg
              Anders Fleischer
              Elverum
              Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

              Comment


              • #22
                Jada, er enig i det. Og når jeg får inn motor og en servo i Tf5en så blir det mer tid for meg på asfalten også. Må si jeg ser frem imot det

                Det jeg har å ferdigstille i vinter er MP9e'en, El-touringen og LCG-chassi til Slashen + fruens. Og gjøre noen modifiseringer til 1/5'en + MP7.5 prosjekt som jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med enda... Så jeg blir vel ikke helt uten sysler i vinter. Og så får vi satse på en bedre sommer dette året, det må jo for f... en gang snu hehe....
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #23
                  Jeg må jo ha en servo til TF5'ern også. Og så langt har jeg kjøpt Savox-servoer og synes de er bra.
                  Derfor tenkte jeg på disse:
                  SavOx SC-1251MG 25,5 mm høy - 0,09 sec/ 9,0 kg @ 6,0 V Kr. 448,-
                  SavOx SC-1257TG 40,3 mm høy - 0,07 sec/ 10,0 kg @ 6,0 V Kr. 530,-

                  1251 er jo en god del lavere og derfor noe jeg må gå for i TF5'ern?
                  Forskjellen i hastighet og kraft ser jeg som minimal og ingen grunn til å kjøpe en 1257 av den grunn..
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #24
                    Gå for 1251 du Funger helt utmerket og det er vel flere som bruker den servoen der

                    Hadde du et proline slipstream til losi 8?
                    Jørn Ove Stein
                    Heradsbygd
                    Kyosho MP9, Slash 4x4 Ultimate, Team Associated TC5R, Xray NT1, T-rex 600 ESP, Raptor 50 Titan

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by jste View Post
                      Gå for 1251 du Funger helt utmerket og det er vel flere som bruker den servoen der

                      Hadde du et proline slipstream til losi 8?
                      Da går jeg for den
                      Jepp: Proline 3315-40, Slipstream clear body for 8ight-E 2.0
                      Fortsatt i påsan, ment å bruke på den ene slasjen. Men kaster fra meg ideen om å bygge om til buggy hehe.. Så den kan du få billig. Eller hadde du et VE karosseri du vil bytte med?
                      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by hugin_q3 View Post
                        Da går jeg for den
                        Jepp: Proline 3315-40, Slipstream clear body for 8ight-E 2.0
                        Fortsatt i påsan, ment å bruke på den ene slasjen. Men kaster fra meg ideen om å bygge om til buggy hehe.. Så den kan du få billig. Eller hadde du et VE karosseri du vil bytte med?
                        Ja da kan jeg kjøpe det av deg Har et karosseri til mp9e som er skåret til. Har laga hull til fester på det så jeg vet ikke om hullene stemmer med mp9e modellen. Lurer på å skaffe meg et losi 8 proline bulldog karosseri også, men vi får sjå
                        Jørn Ove Stein
                        Heradsbygd
                        Kyosho MP9, Slash 4x4 Ultimate, Team Associated TC5R, Xray NT1, T-rex 600 ESP, Raptor 50 Titan

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by jste View Post
                          Ja da kan jeg kjøpe det av deg Har et karosseri til mp9e som er skåret til. Har laga hull til fester på det så jeg vet ikke om hullene stemmer med mp9e modellen. Lurer på å skaffe meg et losi 8 proline bulldog karosseri også, men vi får sjå
                          Ok den er grei, vi kan jo se om karosseriet ditt passer, bilen er skrudd sammen nok til å se om det går.
                          Sender deg en pm med nummeret mitt så tar vi det derfra, er stort sett hjemme om kveldene.
                          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                          Comment


                          • #28


                            liten buggysnutt fra Starmoen mens vi venter på våren
                            Anders Fleischer
                            Elverum
                            Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                            Comment


                            • #29
                              Kult
                              Her er en SlashBash video fra samme bane, ikke noe spesielt men det er nå lastet opp hehe...

                              Starmoen Slash 4x4
                              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                              Comment


                              • #30
                                hehe, det var litt forskjell der ja fra dagens bane, og fører
                                Anders Fleischer
                                Elverum
                                Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X