Announcement

Collapse
No announcement yet.

Touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    @An-skjer: Så ikke deg i det hele tatt idag jeg hehe..


    Da fikk jeg testet Sorex gummien og det satt utrolig bra når Anders fikk på riktig smøring.
    Sorex 36R (so-SO36R)/ Hudy Starburst Hard (hu-803001)/ VTC Medium innlegg (lr-65087)

    Deilig å få en bil som endelig sitter, ingen tvil om at Sorex ser ut for å være dekket for bilen min hvertfall (CO-36R)

    Så da er Sweep X2, mer Sorex gummi og div innlegg og Hudy Extra Hard felger inn-bestilt sånn at man får testet litt hva som virkelig sitter på banen.

    Grunnarbeidet som Anders har gjort med det han har prøvd seg frem på er fremragende og har spart oss andre gutta for mye jobb, kudos!

    Så da blir det lodding av ny ORCA motor-combo til uka og komme meg under til ti-tallet både på turn og tid hihi

    Bjørnar ser ut for å fått orden på bilen sin også, så da er vel alt fryd og gammen?

    Da er det kun å sende ut savnet-melding på Dag, sånn at vi får han med også på litt kjøring før... Sesongen er over..

    Artig er det!
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #62
      Hallo, Antrade har nå Touring 24mm Starburst - hvit ekstra hard ( kr. 25,- pr sett) for de som vi prøve ut disse. De har også type Hard ( H )
      Jeg har allerede kjøpt inn og blir testet ut med Sorex 36 og div. innlegg fra medium til hard.

      Satser på Søndag blir en dag for testkjøring om alt passer inn
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #63
        Originally posted by Bakstad View Post
        @An-skjer: Så ikke deg i det hele tatt idag jeg hehe..


        Da fikk jeg testet Sorex gummien og det satt utrolig bra når Anders fikk på riktig smøring.
        Sorex 36R (so-SO36R)/ Hudy Starburst Hard (hu-803001)/ VTC Medium innlegg (lr-65087)

        Deilig å få en bil som endelig sitter, ingen tvil om at Sorex ser ut for å være dekket for bilen min hvertfall (CO-36R)

        Så da er Sweep X2, mer Sorex gummi og div innlegg og Hudy Extra Hard felger inn-bestilt sånn at man får testet litt hva som virkelig sitter på banen.

        Grunnarbeidet som Anders har gjort med det han har prøvd seg frem på er fremragende og har spart oss andre gutta for mye jobb, kudos!

        Så da blir det lodding av ny ORCA motor-combo til uka og komme meg under til ti-tallet både på turn og tid hihi

        Bjørnar ser ut for å fått orden på bilen sin også, så da er vel alt fryd og gammen?

        Da er det kun å sende ut savnet-melding på Dag, sånn at vi får han med også på litt kjøring før... Sesongen er over..

        Artig er det!

        Artig når det er framgang og man får ting til å virke. Åsmund satte ny bestetid med eltouring i går kveld men 10.62 som er raskere en fuel også Kan nesten virke som det er lettere å kjøre eltouring en fuel på bana vår nå, grepet er der men det ujevne dekket gjør det mer uforutsigbart med fuel og skum, iallefall for min del, mens gummihjulene tåler underlaget bedre.

        Har fått kjørt noen sett med sorex nå å de funker fint, sitter bra, jeg har ikke blitt helt fortrolig med hardhet på felgene bare, hudy sin hard er for myk, kjøpte et sett med TOP felger å de var stive som bare det, fine å kjøre med utover kvelden når grepet er på sitt beste. men litt for stive generelt synes jeg, sweep sin medium som leveres med exp evo ferdig limte er noe i mellom å funker fint tester videre for å se om jeg kan finne noe alternativer innlegg blir jeg ikke helt klok på egentlig, har sweep sine soft og medium og schumacher sine gule (soft) men jeg kan egentlig ikke si at jeg merker noe spes forskjell på dem...

        men... det er fortsatt sweep exp evo 36 som har vært de raskeste dekkene og de som har hatt best levetid. sorex er tomt på 8-10pakker (250-350runder) mens med sweep har jeg kjørt min beste tid på et sett som har gått minst 15 pakker. etter 10 pakker med dem er det minimal synlig slitasje faktisk. sweep dekkene får også raskere opp grepet for oss som ikke bruker varmere. sorex trenger 3-5 runder før dem setter seg. sweep sitter bra allerede på første runden. (avhengig av hva man smører med)

        har fått bra resultater med sweep sin x2 og cs sin high grip. men ikke ha på for mye da blir de mer fete en sticky. kjøpte ei flaske med trinity tiretweak også men den får jeg ikke til å trekke så godt inn, antar at den trenger varmere for å funke bra.
        Anders Fleischer
        Elverum
        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

        Comment


        • #64
          10.62 er bra ja, hvilke dekk og felger var det?

          For min del så er det de ferdiglimte hjula fra Sweep som satt best, Sorex dekkene på Medium Starburst-felger satt jo rimelig bra når jeg fikk riktig dekksmøring av deg. Nå har jeg HUDY-felger fra Medium til Ekstra Hard så det blir å lime opp ett par sett der vi kan se hva som virker best ( Dvs. Extra Hard og muligens ett sett til med Hard felger )

          Angående innlegg så kan det hende at vi ikke får frem noe vesentlig forskjell pga banen?
          Banen har jo fått feste men ujevnhetene og sprekker/ skjøter er jo der fortsatt, dessverre..
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #65
            Mener det var med nye sweep exp evo 36. Får se på de felgene du har å sammenligne med sweepfelgne. Hudy sin hard synes jeg ble for myk.
            Anders Fleischer
            Elverum
            Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

            Comment


            • #66
              Ok, fra Hard til Extra Hard er en vesentlig forskjell, så det kan bli bra.
              Jeg har også anskaffet 2 stk sett med Serpent og Sorex felger.
              De virker faktisk til å være rimelig harde også, så jeg setter på gummi på de og for å teste.

              Da skal jeg ha ett bra utvalg av konfigurasjoner
              Saken da er om man rekker å teste alt før det den store stygge snøen kommer, usj.
              Men, da får man ta opp igjen det hele til våren
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #67
                Jeg bestillte et sett ekstra hard for å prøve jeg å. Bare de er litt mykere en TOP felgene jeg hadde så har jeg trua.
                Anders Fleischer
                Elverum
                Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                Comment


                • #68
                  Har dere ikke snøfreser i Elverum altså?

                  Ved bra grep har jeg kjørt med XH Felger fra Hudy, dårlig grep har jeg kjørt med gule Hard felger. Starburst felgene har en annerledes hardhet enn disc felgene.

                  Originally posted by Bakstad View Post
                  Ok, fra Hard til Extra Hard er en vesentlig forskjell, så det kan bli bra.
                  Jeg har også anskaffet 2 stk sett med Serpent og Sorex felger.
                  De virker faktisk til å være rimelig harde også, så jeg setter på gummi på de og for å teste.

                  Da skal jeg ha ett bra utvalg av konfigurasjoner
                  Saken da er om man rekker å teste alt før det den store stygge snøen kommer, usj.
                  Men, da får man ta opp igjen det hele til våren

                  Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                  Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                  Comment


                  • #69
                    Vi har snøfreser! hvilket felger bruker du på snø da Thomas??? har de gule en annerledes hardnet en de hvite?
                    Ja jeg innbiller meg at senteret flexer mer på starburst i forhold til disk. Jeg synes iallefall starburst H var litt upresis i forhold til en stiv felg. Men grepet var bedre.
                    Anders Fleischer
                    Elverum
                    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                    Comment


                    • #70
                      Sorex 28, blå innlegg og disc felger? Snøfreseren tar bort snøen :crazybanana:
                      De gule felgene er hakket mykere enn de hvite felgene av samme hardhet.

                      Originally posted by autod View Post
                      Vi har snøfreser! hvilket felger bruker du på snø da Thomas??? har de gule en annerledes hardnet en de hvite?
                      Ja jeg innbiller meg at senteret flexer mer på starburst i forhold til disk. Jeg synes iallefall starburst H var litt upresis i forhold til en stiv felg. Men grepet var bedre.

                      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                      Comment


                      • #71
                        Regner med du smører med blå Swix og bruker ørevarmere
                        Anders Fleischer
                        Elverum
                        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                        Comment


                        • #72
                          INNEBANE !!!
                          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                          Comment


                          • #73
                            Hei og hå

                            Da har jeg fått testet en del dekk ved hjelp av andre førere for å få alle dekkene gjennom på en kveld.
                            Vi fikk en del info som ga oss svar på en god del. dette skal vi ta med oss til neste sesong. Noe annet vi nå forstår at vi må ha med oss til neste sesong er dekk-varmere.. Ingen vei utenom det nei..

                            Ser at Red RC har en de har lag frem nå, nemlig: RacingStar RSTW Tire Warmer, Link, Red RC

                            Ellers så har vi jo Much More hos rcMart, Link.

                            Når jeg skal først investere i dette, så vil jeg ha en som kan gjøre en del og ha en del funksjoner som timer, temp. alarm etc. Som jeg forstår så har begge disse dette innebygd.


                            Noen andre på markedet det er verdt å vurdere folkens?
                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment


                            • #74
                              Jeg kommer til å gå for MuchMore sin hvertfall
                              Bjørnar Kristiansen
                              Elverum
                              Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

                              Comment


                              • #75
                                Likte den jeg å. Kjekt at du kan sette bilen på den men greit å høre litt hva som blir brukt rundt om.
                                Anders Fleischer
                                Elverum
                                Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X