Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kun for medlemmer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Læffi View Post
    Batteri skal vi få ordnet opp med! Har noen du kan låne vettu!
    Kommer opp til Skotfoss onsdag:grin:
    sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
    TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
    GMBK.

    Comment


    • #47
      Jeg og kona var oppe og kikket på løpet litt idag. jeg spurte ho på forhånd tidligere om ho ville prøve å kjøre seinere, men nei det var iallefall ikke noe for ho.
      Da de kjørte idag med med mini cooper, ble hun helt på styr etterpå, sånn vil jeg ha sa ho, og den skal være blå med lang antenne på:-o Hadde jeg aldrig trodd ho skulle si. Nå har ho vært å funnet noen bilder på nettet av denne, er det m03 chassie de kalles??

      Er helt sikkert xs har noe i den duren, om ikke blå, så kan ho vel lakke ett selv. Dessuten er vel denne noe for ho hjemme her på 10 år også. Men det holder vel med en rtr pakke i begynnelsen vel regner jeg med?(kan jeg si det) ligger på ca 1900 kr.

      Prøvde denne 416 for første gang på lørdag, fikk det ikke noenlunde til engang, men ennå var det grusomt morro, dette ga mersmak. Men selvfølgelig støtte jeg på planken på langsiden i pausefart, traff med forhjulet med sving, og da er det uannsett ikke mye som skal til for å knekke noe plastikk. Og svinger feil vei hvis jeg prøver å tenke høyre og venstre, så slutt å tenk sa de til meg der oppe, og det er tror ikke er noe problem å utelukke tenking, for det gjør vondt. Den guttungen(vet ikke hvem han tilhører) der idag imponerte meg mye idag, som kjørte den gule idag, utrolig bra kjøring det må jeg bare si, virkelig gøy å følge med på
      sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
      TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
      GMBK.

      Comment


      • #48
        Originally posted by rcjon View Post
        er det m03 chassie de kalles??
        Den serien med litt mindre og enklere biler kalles M-chassi da alle modellene i serien har navn som begynner på M. Den modellen med Mini Morris heter M03 og er den korteste utgaven med forhjulstrekk. Den finnes også i en utgave som heter M03M (M for medium lengde) med Suzuki Swift karosseri og en M03L (L for lang utgave) med "BMW Mini" karosseri.

        Du får også M-chassi med bakhjulstrekk men da heter de M04. De aller fleste kjører M03 serien med forhjulstrekk så jeg ville anbefalt å kjøpe den i en eller annen utgave. Selv har jeg en M03M Swift som fungerer meget bra.

        Originally posted by rcjon View Post
        Men det holder vel med en rtr pakke i begynnelsen vel regner jeg med?(kan jeg si det) ligger på ca 1900 kr.
        RTR pakkene med M03 Mini Morris fungerer faktisk rimelig bra. Det eneste jeg kan anbefalle som jeg nesten vil si at du må gjøre er å montere kulelager. Da vil du få mindre slark og mindre motstand i drivverket. Det kan også være anbefalt å bytte til oljedempere men det er jo noe som eventuelt kan gjøres hvis hun får mer interesse og skal kjøre mye.
        RC Drift Club Norway | LMBK

        Comment


        • #49
          Jeg la nok egget der ja men ho mister nok interessen for rc innen en uke sikkert hører dette er vanlig:mrgreen:
          Er ikke lurt å oppgradere dem med kulelager og oljedempere, tenk om ho blir bedre enn meg(skal ikke så mye til) hvis ho synes det er stor slark i hjuloppheng og ligger dårlig i svingene så er det bare å gi beskjed att sånn er det bare.
          Jeg må prøve å rekke xs onsdag 13\2, må ha masse res deler til 416, forstillingsdeler, håper å få kjørt den ettermiddagen.
          Tenker nå hvorfor begynte jeg ikke med rc for 20 år siden:? har jo gått glipp av mange år jeg.
          sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
          TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
          GMBK.

          Comment


          • #50
            Viktig melding, sitat av mail til medlemmer.

            Hei

            Snart er det årsmøte(27 mars) , og vi mangler noen folk til styret:

            Formann: 1 År
            Anleggs Ansvarlig 1 År
            Leder Offroad 1År
            Leder On Road/Elektro 1År


            Kom med forslag til personer som kan fylle disse vervene. SNAREST!!!

            Hvis vi ikke får noen som anleggs ansvarlig OG Leder offroad, vil ikke styret se seg i stand til å få gjort noe med utbedring av offroad banen
            Jeg vil nok tro at også onroad gutta, ønsker å ha en tals person i styret.

            Meld din interesse til meg eller Tor Arne snarest.

            HUSK innsending av forslag til årsmøte, 13 mars er fristen.
            (sitat slutt)


            HEI.

            Jeg ønsker innlegg her om evt frivillige til disse vervene. Full forståelse for att de fleste har livet ellers så fullt opp av andre gjøremål, og er kanskje også de som skulle ønske de fikk trene og kjøre mer enn det de får til idag, men tiden strekker ikke alltid til.

            Nå er jeg ett nylig medlem av GMBK, men er, og har vært medlem i andre klubber i andre kategorier.

            Og som i andre klubber, om det dreier seg om strikkeklubben eller flyklubben, er det kanskje noen som har sittet i vervet lenge og vil byttes ut, men når det ikke stiller nye kandidater kan mange føle seg pliktig til å fortsette videre.

            Men det kan jo også skyldes att mange ikke kan ta verv fordi de ikke har mulighet, og noen gidder ikke, og noen tør ikke.

            Jeg er stilt pr idag at jeg har egentlig har endel tid til å kunne hjelpe til med noe for klubben, og da kunne jeg tenke meg å kunne hjelpe til med utebanene, off og on road. Eneste er att jeg bor 5 mil herfra, men tror ikke dette blir noe spesielt hinder! eller? Flere som kan tenke seg å hjelpe til, er jo viktig å holde banene iorden også.
            Men da vet dere det iallefall:smile:
            (skriftstørrelsen her er liten, vet ikke hvorfor og hvordan jeg fikser det!)
            Last edited by rcjon; 2 March 2008, 10:41.
            sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
            TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
            GMBK.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X