Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradere V24 Powerboat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppgradere V24 Powerboat

    Hvordan kan jeg oppgradere min Techtoys V24 Powerboat?
    Har kjøpt batteri på 5000 mAH 7,2V.
    Går det ann å oppgradere motor til f.eks. 550? Hva blir forskjellen? Går den fortere, eller tar den bare mere strøm, eller begge deler?
    Vil gjerne bytte ut plastikk propellene med metall propeller. Hvor kan jeg få tak i det?
    Kan jeg oppgradere noe mer?

    PS: hva er ESC?

    -Ikke si at jeg ikke bør oppgradere, det er mine penger.
    Ikke si at båten er bare dritt. Jeg har hatt den i ett år nå, og det har ikke skjedd noe ennå. Jeg kjører mye med den. I ferskvann.
    Traxxas Slash VXL
    Losi Ten-T

  • #2
    Du vill kanskje få ørlite mer hastighet med det batteriet.
    Du får ikke metall propp til den båten..
    Fra 540 til 550 er knapt merkbart.

    esc er forkortelse for electronic speed controll (fartsregulator)

    Er mye du kan oppgradere, en på forumet brukte masse penger på båten, han fikk et par kmt til, husker ikke. Han kommer sikkert med en komentar her snart
    Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

    Comment


    • #3
      Om jeg kjøper et 8,4 volts 5000mAH Ni-MH.
      Da vil den nok gå fortere, det er fart jeg vil ha, men med DEN båten.
      Det er to 380-motorer fra før, går det fortere med 550-motorer? De er vel kraftigere i tillegg i.o.m at jeg vil ha 8,4v.
      Hvordan kan jeg bytte ut? Fins det en guide?

      Jeg takker for svar. Vil helst bruke V24 Powerboat, selv om jeg vet den er dårlig.

      EDIT: Er det en mulighet for å installere vannkjøling i den båten?
      Har hørt at skroget er dårlig, men den ser dårlig ut også. Kjedelig farge mener jeg, så hvis jeg vil lakke den, hvilken lakk anbefalere dere og hvordan skal jeg gjøre det? Bare spraye på? Det er vel ikke så lurt å pusse med fint sandpapir i.o.m. at skroget er veldig tynt og dårlig.
      Last edited by langtidsminne; 8 June 2009, 21:32.
      Traxxas Slash VXL
      Losi Ten-T

      Comment


      • #4
        Originally posted by nikkibever View Post
        Om jeg kjøper et 8,4 volts 5000mAH Ni-MH.
        Da vil den nok gå fortere, det er fart jeg vil ha, men med DEN båten.
        Det er to 380-motorer fra før, går det fortere med 550-motorer? De er vel kraftigere i tillegg i.o.m at jeg vil ha 8,4v.
        Hvordan kan jeg bytte ut? Fins det en guide?

        Jeg takker for svar. Vil helst bruke V24 Powerboat, selv om jeg vet den er dårlig.
        Da går det bedere ja, en som kjører med 2 stk 7,4v i serie (14,4v) men hvis han kjører for lenge griller han elektronikken.

        Du burde heller satse på mer turtall, i og med att du ikke får større propp til båten. prøv med større batt.
        Skal du bruke 540 motor må du bytte drivlinje og da blir det billigere og kjøpe en båt som fungerer!
        Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

        Comment


        • #5
          Originally posted by nikkibever View Post
          Om jeg kjøper et 8,4 volts 5000mAH Ni-MH.
          Da vil den nok gå fortere, det er fart jeg vil ha, men med DEN båten.
          Det er to 380-motorer fra før, går det fortere med 550-motorer? De er vel kraftigere i tillegg i.o.m at jeg vil ha 8,4v.
          Hvordan kan jeg bytte ut? Fins det en guide?

          Jeg takker for svar. Vil helst bruke V24 Powerboat, selv om jeg vet den er dårlig.

          EDIT: Er det en mulighet for å installere vannkjøling i den båten?
          Har hørt at skroget er dårlig, men den ser dårlig ut også. Kjedelig farge mener jeg, så hvis jeg vil lakke den, hvilken lakk anbefalere dere og hvordan skal jeg gjøre det? Bare spraye på? Det er vel ikke så lurt å pusse med fint sandpapir i.o.m. at skroget er veldig tynt og dårlig.
          Du kan instalere vann kjøling på motorene, på elektronikken blir for mye tull.
          Lakken kommer sikkert ikke til og feste no særlig, plasten vill smelte hvis du bruker feil lakk..
          Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

          Comment


          • #6
            Jeg har jo to batterier, den som fulgte med og den jeg kjøpte. Jeg kan vel seriekoble dem? Den som fulgte med er 1800mAH og den andre er på 5000mAH. Hvis jeg seriekobler dem, hvordan skal jeg lade dem da?
            Jeg har en hurtiglader: 4-8 celler, 2/3,5/5A

            Er det egentlig så mye elektronikk som kan grilles i den båten der da? Hva mener du med å kjøre for lenge? I strekk eller tilsammen?

            Hvordan kan jeg installere vannkjøling?
            Last edited by langtidsminne; 8 June 2009, 22:00.
            Traxxas Slash VXL
            Losi Ten-T

            Comment


            • #7
              Hvorfor ikke gjøre som på filmen?




              Les her så forstår du:


              Søk på "Europris Båten"
              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment


              • #8
                Jeg vet den er dårlig, derfor trener den en oppgradering.
                Men jeg tenkte å begynne med å seriekoble batteriene.
                Sånn har jeg tenkt å seriekoble batteriene:


                Da kan jeg ihvertfall lade på vanlig måte.
                Traxxas Slash VXL
                Losi Ten-T

                Comment


                • #9
                  Originally posted by nikkibever View Post
                  Jeg vet den er dårlig, derfor trener den en oppgradering.
                  Men jeg tenkte å begynne med å seriekoble batteriene.
                  Sånn har jeg tenkt å seriekoble batteriene:


                  Da kan jeg ihvertfall lade på vanlig måte.
                  du kan ikke lade de samtidig!!!!!
                  heller ikke bruke de slik som du har tegnet, du må ha to helt identiske batterier for og gjøre slik som du sier.
                  du må investere 2000kr hvis du skal ha denne båten til og gå ok.
                  da har du alleredet nok til en ny båt.
                  Innse det, du kommer ingen vei med dette uten og bruke mye penger!
                  Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                  Comment


                  • #10
                    Hvorfor må de være identiske?
                    Hvis jeg gjør sånn som jeg tegna koster det ikke 2000kr.
                    Nå har jeg allerede laga den jeg tegna, så jeg skal teste den om 2 uker når jeg skal på hytta.

                    Jeg har ikke tenkt å lade de samtidig, men koble de fra hverandre også lade en og en.
                    Traxxas Slash VXL
                    Losi Ten-T

                    Comment


                    • #11
                      Noen har ikke følgt med i timen her..

                      Og du, jeg tror det hadde vært smart og hørt på folka her inne, jeg tror dem har litt mer erfaring en det du har.

                      Hvis det ene er på 1500mah, og det andre 5000 mah vil det ene batteriet gå tom for strøm 3x (tre ganger) så fort som det store. det vil verken batteriene eller elektronikken ha godt av.

                      Gjør heller slik som på filmen du
                      Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
                      Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
                      TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Simen Gjørstad View Post
                        Da går det bedere ja, en som kjører med 2 stk 7,4v i serie (14,4v) men hvis han kjører for lenge griller han elektronikken.
                        Du sier at jeg bør seriekoble batteriene

                        Originally posted by Simen Gjørstad View Post
                        du kan ikke lade de samtidig!!!!!
                        heller ikke bruke de slik som du har tegnet, du må ha to helt identiske batterier for og gjøre slik som du sier.
                        du må investere 2000kr hvis du skal ha denne båten til og gå ok.
                        da har du alleredet nok til en ny båt.
                        Innse det, du kommer ingen vei med dette uten og bruke mye penger!
                        Den går vel OK nok for meg om det er høyt turtall, tenker jeg.
                        Traxxas Slash VXL
                        Losi Ten-T

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by djegga View Post
                          Noen har ikke følgt med i timen her..

                          Og du, jeg tror det hadde vært smart og hørt på folka her inne, jeg tror dem har litt mer erfaring en det du har.

                          Hvis det ene er på 1500mah, og det andre 5000 mah vil det ene batteriet gå tom for strøm 3x (tre ganger) så fort som det store. det vil verken batteriene eller elektronikken ha godt av.

                          Gjør heller slik som på filmen du
                          Når det ene batteriet gåt tom for strøm stopper vel båten i.o.m at batteriene er seriekobla.
                          Hvordan kan det være dumt for elektronikken?
                          Akkurat som på en lommelykt, de er seriekobla og jeg blander gamle og nye batterier.

                          EDIT: Jeg fikk lyst til å kjøpe 8,4 volts 5000mAh. Da tømmes batteriene like fort i seriekobling.
                          Morsommere å ødelegge båten på denne måten enn som i videoen om den blir ødelagt i det heletatt.

                          Jeg kan jo bruke batteriene på en annen båt om jeg kjøper bedre.
                          Håper båten overlever.


                          Høres det greit ut å seriekoble 8,4v + 7,2v?
                          Begge er jo 5000mAh
                          Last edited by langtidsminne; 9 June 2009, 15:44.
                          Traxxas Slash VXL
                          Losi Ten-T

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by nikkibever View Post
                            Du sier at jeg bør seriekoble batteriene

                            Den går vel OK nok for meg om det er høyt turtall, tenker jeg.
                            Originally posted by nikkibever View Post
                            Når det ene batteriet gåt tom for strøm stopper vel båten i.o.m at batteriene er seriekobla.
                            Hvordan kan det være dumt for elektronikken?
                            Akkurat som på en lommelykt, de er seriekobla og jeg blander gamle og nye batterier.

                            EDIT: Jeg fikk lyst til å kjøpe 8,4 volts 5000mAh. Da tømmes batteriene like fort i seriekobling.
                            Morsommere å ødelegge båten på denne måten enn som i videoen om den blir ødelagt i det heletatt.

                            Jeg kan jo bruke batteriene på en annen båt om jeg kjøper bedre.
                            Håper båten overlever.


                            Høres det greit ut å seriekoble 8,4v + 7,2v?
                            Begge er jo 5000mAh
                            Har ikke sagt att du skal seriekoble 2 batt, jeg sa det var en annen som gjorde det...

                            og seriekoble 2 ulike batterier er ikke anbefalt i det heletatt..

                            Kjøp 2 stk LIKE!!! 8,4v eller 2stk like 7,4v og prøv. fungerer det ikke har du batterier til supervee 27, (8,4v går best på supervee) det er vell det beste du kan gjøre hvis du absolutt må gjøre no..
                            Last edited by Simen Gjørstad; 9 June 2009, 15:56.
                            Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                            Comment


                            • #15
                              Virker som om det går når du leser dette.
                              Traxxas Slash VXL
                              Losi Ten-T

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X