Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradere V24 Powerboat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Sette inn to sånne istede da
    http://www.globy.no/rc-hobby/rc-fly-plane/deler-og-oppgraderinger-til-rtf-arf-fly/art-tech-flydeler/wing-dragon-sportster-flydeler/480-motor

    L
    urer også på om dere kan forklare hvordan ESC`en skal kobles til! (er ikke lett å være nybegynner) :P

    Comment


    • #47
      står desverre ikke noe om rpm\volt ( også kjent som KV ) på de motorene.
      for en del år siden så brukte jeg 2 slike http://www.nortrading.no/default.asp...1670&p1670_v=1 på en lignende båt. De funket bra så lenge det varte og ble bare loddet på i stede for de orginale motorene.

      du vil sannsunligvis komme billigere ut om du kjøper børsteløst fra kina (380 størrelse) men da må du ha ny radio,servo for ror osv. men byggingen er jo halve gøyen

      esc skal mellom motoren og motakeren. det er den regulerer hvor fort skuten din skal gå.
      det skal også sies at en BL (børsteløs) esc IKKE liker å kjøre på delvis gass. da de KAN bli varme av f.eks 50% gass over tid i motsettning til en børste regulator som blir mindre varm jo mindre gass du bruker ( så lenge motstanden er konstant)
      klaus toppe 1974

      Comment


      • #48
        Originally posted by toppe View Post
        står desverre ikke noe om rpm\volt ( også kjent som KV ) på de motorene.
        for en del år siden så brukte jeg 2 slike http://www.nortrading.no/default.asp...1670&p1670_v=1 på en lignende båt. De funket bra så lenge det varte og ble bare loddet på i stede for de orginale motorene.

        du vil sannsunligvis komme billigere ut om du kjøper børsteløst fra kina (380 størrelse) men da må du ha ny radio,servo for ror osv. men byggingen er jo halve gøyen

        esc skal mellom motoren og motakeren. det er den regulerer hvor fort skuten din skal gå.
        det skal også sies at en BL (børsteløs) esc IKKE liker å kjøre på delvis gass. da de KAN bli varme av f.eks 50% gass over tid i motsettning til en børste regulator som blir mindre varm jo mindre gass du bruker ( så lenge motstanden er konstant)

        Bygning er nok halve gøyen når du kan det ja :P men de to motorene virket greie

        Comment


        • #49
          Vet du om noe tegninger eller videoer der du kan se hvordan en båt er lodda sammen?

          Comment


          • #50
            Prøv youtube
            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

            Comment


            • #51
              om du bruker de 2 børste motorene så er det bare å kutte ledningene til de orginale motorene og sette på en kabelsko på de nye så funker det. du kan også lodde på ledninger på motorene.
              tegninger på hvordan DEN båten er lodded sammen tror jeg ikke du finner. men det er bare 2 ledninger til hver motor så det er ikke så mye å rote til
              klaus toppe 1974

              Comment


              • #52
                Originally posted by toppe View Post
                om du bruker de 2 børste motorene så er det bare å kutte ledningene til de orginale motorene og sette på en kabelsko på de nye så funker det. du kan også lodde på ledninger på motorene.
                tegninger på hvordan DEN båten er lodded sammen tror jeg ikke du finner. men det er bare 2 ledninger til hver motor så det er ikke så mye å rote til
                Ja vell! men må først finne 2x 480 børste motorer da

                Comment


                • #53
                  Lurer også på hvordan jeg kan skifte kontroll, er ganske så crappy kontroll som følger med :/

                  Comment


                  • #54
                    2 Stk. 480 Motorer:
                    http://www.rcbutikken.no/produkter/art-tech--sportser-4kanals/301301-3a021---1-stk-art-tech-480-motor.aspx

                    S
                    er de greie ut??

                    Comment


                    • #55
                      funker sikkert bra. men det står ikke noe om hvor mangen rpm de gir på en gitt volt så ingen vet om de er raskere eller tregere en de du allerede har. om de gir like mye KV som de du allerede har så er det ikke mye å hente i fart ved å bytte dem.
                      klaus toppe 1974

                      Comment


                      • #56
                        Hadde vært morro å bare rive ut alt sammen å sette inn en børsteløs motor men virker så komplisert Noen hint

                        Comment


                        • #57
                          trenger ikke å være komplisert. bare et spørsmål om peng.
                          du kan bruke hardvaren om du kjøper motorer som ikke er for brutal. så trenger du en radio. 1 servo. 2 escer og et ror
                          klaus toppe 1974

                          Comment


                          • #58
                            Jeg veit hva jeg trenger ;P men hvordan skal jeg skru f.eks. motorene fast til båten ??

                            Comment


                            • #59
                              Et motorfeste :P
                              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                              Comment


                              • #60
                                om du kjøper tilsvarende størrelse motor som du allerede har kan du jo bruke de festene som allerede er der
                                klaus toppe 1974

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X