Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradere V24 Powerboat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    jeg tviler på at båten gikk i lufta men heller under vann, vis det var noe som gikk i lufta var det nok han

    Kan tenkte at det ikke holt så lenge for når jeg hadde kjørt med 14 volt var motorene kokende å det lukta svidd.

    Psycho-look
    450heli - Ds 410M - Quark, Ome At-40, Futaba 7c, Mi4 Drifter, TT EB4. ++

    Comment


    • #32
      Ja, det ble brått stille...
      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
      sigpic
      For n'te gang Sofus, trykk F5...

      Comment


      • #33
        Man må jo lære da xD
        Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

        Comment


        • #34
          Ja alle må jo lære, men det virker som mange av dem som kjøper V24-Powerboat samtidig får med en mental sperre på kjøpet som gjør det helt umulig å ta til seg lærdom av andres erfaringer.

          Men fordi nikkibever er et skoleeksempel på en V24-eier som ikke ville lytte til forumets (mer eller mindre) kloke hoder, er det fremdeles nyttig å få vite hva som skjedde med med hans V24-powerboat når den ble tilkoblet 14,4volt.

          Så Nikkibever: Hvordan står det til med din kjære V24-Powerboat?
          TerjeB
          V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
          GPS-målt til 16 ærlige km/t.

          Comment


          • #35
            Det kan vel være at det er flaut å innrømme hvor feil man tok og dermed blir det ikke noe svar på hva som skjedde her tenker jeg.
            RC Drift Club Norway | LMBK

            Comment


            • #36
              Originally posted by nikkibever View Post
              Hvorfor må de være identiske?
              Hvis jeg gjør sånn som jeg tegna koster det ikke 2000kr.
              Nå har jeg allerede laga den jeg tegna, så jeg skal teste den om 2 uker når jeg skal på hytta.

              Jeg har ikke tenkt å lade de samtidig, men koble de fra hverandre også lade en og en.
              Hei! Jeg har selv en V24 Powerboat, vil anbefale å sette inn 11.1 volts 3-cellers lipo batteri, da går den veldig fort og bråker som et uvær. Har kjørt en stund og det har gått bra, må bare ikke kjøre for lenge på full gass, motorene kan brenne. Har tenkt å oppgradere til 2 stk Vortex Experience børsteløse motorer med 40 Amp regulatorer. Da tenker jeg det blir fart på sakene. Ville ikke ha satt inn to seriekoblede batterier, det blir for voldsomt, da vil nok alt brenne..
              Last edited by jayman; 21 June 2009, 23:21.

              Comment


              • #37
                Hei! Er ny når det gjelder RC båter, å lurer på hvordan du skifer fra NiMH til Lipo batteri! Å evn. Hvilke deler du trenger :P

                Comment


                • #38
                  Denne tråden er nesten 2 år siden det var aktivitet i. MEN: Det du trenger er en ESC som tåler LiPo Batterier, og batteriet Skal du oppgrader er en Børsteløs motor å anbefale for å få utnyttet kraften i batteriet skikkelig <
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                  Comment


                  • #39
                    Det er enkelt. Eneste du trenger er like kontakt typer på battteriet og koblingen i båten. Enkleste er å lodde på et tamya han-kontakt på batteriet, fordi det er tamya hun kontakt i båten. Kontakter får du på nærmeste rc forhandler eller fraktfritt levert hjem for 25 kroner på www.ebay.com
                    Originally posted by JonInge View Post
                    Hei! Er ny når det gjelder RC båter, å lurer på hvordan du skifer fra NiMH til Lipo batteri! Å evn. Hvilke deler du trenger :P

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by jayman View Post
                      Det er enkelt. Eneste du trenger er like kontakt typer på battteriet og koblingen i båten. Enkleste er å lodde på et tamya han-kontakt på batteriet, fordi det er tamya hun kontakt i båten. Kontakter får du på nærmeste rc forhandler eller fraktfritt levert hjem for 25 kroner på www.ebay.com
                      BRUK FOR GUDS SKYLT IKKE TAMIYA PÅ LIPO!!! De tåler omtrent ikke strømtrekk å kan smelte før du får snudd deg. Skal du bytte plugger så bytt til Deans, XH60 eller EC5... Tamiya funker ok til 7.2 Nimh men ikke noe annet.
                      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                      Comment


                      • #41
                        Det stemmer at Tamya plugger ikke tåler mye strømtrekk. Men her snakker vi om en V24 lekebåt som ikke trekker mange amper. 3 cellers lipo 15-20C er ikke noe problem. Kan ikke presse motorene med noe større batteri enn 3 cellers 20C. Da brenner børstrene opp, har prøvd på en båt som endte i en røyk sky med 4 cellers 14,8 V 20C.
                        Originally posted by john_erlingbakke View Post
                        BRUK FOR GUDS SKYLT IKKE TAMIYA PÅ LIPO!!! De tåler omtrent ikke strømtrekk å kan smelte før du får snudd deg. Skal du bytte plugger så bytt til Deans, XH60 eller EC5... Tamiya funker ok til 7.2 Nimh men ikke noe annet.

                        Comment


                        • #42
                          Ok Takk for gode svar!

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by john_erlingbakke View Post
                            Denne tråden er nesten 2 år siden det var aktivitet i. MEN: Det du trenger er en ESC som tåler LiPo Batterier, og batteriet Skal du oppgrader er en Børsteløs motor å anbefale for å få utnyttet kraften i batteriet skikkelig <
                            Lurer på om dette er et greit oppsett, kom med innlegg:

                            Motor: (2x)
                            http://elefun.no/p/prod.aspx?v=14368

                            ESC:

                            http://elefun.no/p/prod.aspx?v=11686

                            Batteri:




                            Lurer også på om jeg må skifte drivlinje visst jeg kjøper nye motorer, å om jeg må sette inn en servo med ror!

                            Comment


                            • #44
                              du må nok skifte drivlinje,ny radio,servo opplegg med ror. propeller (høyre\venstre roterende) og nye motor fester om du skal ha de motorene inn i der.
                              jeg hadde nok heller funnet noen 480 børste motorer ( for å kunne bruke opplegget som er der allerede) med høyere KV en orginal motorene om det bare er for å få LITT mere fart ut av dette.

                              skal du først begynne med å bytte til større motor og drivlinje kommer du billigere ut av det med å kjøpe noe børsteløst fra kina.
                              da bør du også huske på at du bør kjøpe et større batteri en 3s 2100mah slik at du får noe vekt i dette for lipo batterier er ca 50% lettere en nihm og du kommer til å trenge litt vekt i båten for å kunne flytte tyngdepungtet slik at båten går best mulig.
                              klaus toppe 1974

                              Comment


                              • #45
                                Ta å sjekk ut Hobbyking.com sine BL motorer og ESCer da er du komplett, for mindre penger en det Elefun.no skal ha for bare ESC du linker til....
                                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X