Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradere V24 Powerboat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by nikkibever View Post
    Virker som om det går når du leser dette.
    Det var da faen til påståelig du var, jeg sa det ikke er anbefalt, du snakket først om ulik kapasitet.
    Det fungererer hvis det er samme kapasitet og type batteri, men det er ikke anbefalt!

    er bare tull og bruke 2 forskjellige batter i båt, skjønner ikke hvorfor du skal det.
    Vi prøver bare og hjelpe deg, gjør som du vill.....
    Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

    Comment


    • #17
      Jeg ville bare at båten skulle gå litt fortere, jeg
      Traxxas Slash VXL
      Losi Ten-T

      Comment


      • #18
        Hvis du dobler spenningen til 14-15 volt vil båten gå fortere en liten stund, men noe vil brenne opp, sannsynligvis fartskontrollen, men det gjør ikke så mye for denne båten er ikke noe å samle på uannsett.
        Hadde det vært så enkelt som du tror kunne man for eksempel loddet sammen 10 batterier og båten ville gått 10 ganger så fort, men enkelte ganger er det forskjell på teori og praksis.
        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
        sigpic
        For n'te gang Sofus, trykk F5...

        Comment


        • #19
          jeg har faktisk prøvd dette på denne båten. kobla 2x 2700 7.2 volt batterier i serie. båten gikk ikke fortere i det heletatt. kansje bare senere. båten blir jo tyngre og, og reggen er laget for 8.4 volt max.
          Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
          O.sæland hobby

          Comment


          • #20
            Originally posted by emix View Post
            jeg har faktisk prøvd dette på denne båten. kobla 2x 2700 7.2 volt batterier i serie. båten gikk ikke fortere i det heletatt. kansje bare senere. båten blir jo tyngre og, og reggen er laget for 8.4 volt max.
            enda ett bevis på att det ikke er no vits og oppgradere denne båten, men fortsatt er folk like ivrige på og oppgradere uansett hva vi sier.
            Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

            Comment


            • #21
              javel da.
              Men nå har jeg to batterier, det skjer vel ingen skade om jeg slutter å kjøre før batteriet blir flatt? Selv om det er forskjellig kapasitet i batteriene?
              Traxxas Slash VXL
              Losi Ten-T

              Comment


              • #22
                Originally posted by nikkibever View Post
                javel da.
                Men nå har jeg to batterier, det skjer vel ingen skade om jeg slutter å kjøre før batteriet blir flatt? Selv om det er forskjellig kapasitet i batteriene?
                Det gjør du helt på eget ansvar, ingen her anbefaler deg og gjøre det.
                Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                Comment


                • #23
                  Neeh, bare gjør det du, det går nok helt fint.

                  Hvis det funker på lommelykta funker det nok på båten!

                  jeg har innsett at jeg har null erfaring, og du burdte for all del IKKE høre på meg eller noen andre på forumet. Da går det gæærn`t vet du!

                  Hva med og borre et hull i skroget, sette oppi 22,2v lipo på 16000mah og kjøre til vannet når batteriet
                  Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
                  Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
                  TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

                  Comment


                  • #24
                    skal du bare ha noe mere fart ut av denne båten så finner du noen graupner speed 400 motorer. de passe i festene og på akkslingen. har masse mere rpm en de som er orginalt så da vil du få mere fart. sannsynligvis vil farts regulatoren smelte etter en stund men du har hatt det litt gøyere.
                    men må si meg enig med resten av folket her. det er ikke noe båt som er bygget for fart.
                    klaus toppe 1974

                    Comment


                    • #25
                      Hør på folka her du, Så går alt bra eller bedre xD

                      Simen (Simen Gjørstad) vet sykt mye så når han sier noe så er det bare å bøye seg i støvet å gjøre som han sier
                      Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

                      Comment


                      • #26
                        hmmm

                        Den vil nok fungere, mener jeg har 2 x 480 motorer jeg kan donere til supperådet racing.

                        Escn i euroskuta er en " 1 pola bryter " tåler nok krutt, men da vi lekte med ferie pengene våres med den båten,ble vekta et dilemma, mere motor,mere batteri,tregere gikk det. Finner ikke igjen youtube videoen,men det var en der med passe lippo, gikk greit. Minuset var prisen på lippo,esc og batterier...

                        Men for all del bare fortsett, bare sifra den dagen du skal ha hus og bil,da vanker det masse provisjon i min lomme....

                        Husk dette er toys r us ting, har hatt mange teknikkere på jobben som har oppgradert lekene til både unger og frua, var vel bare frua som smilte etter endt prosjekt... Selvom ladbare batterier bare har en spenning på 1,2
                        sigpic
                        http://www.kyosho.no/

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by nikkibever View Post
                          javel da.
                          Men nå har jeg to batterier, det skjer vel ingen skade om jeg slutter å kjøre før batteriet blir flatt? Selv om det er forskjellig kapasitet i batteriene?
                          Det bør ikke være skadelig (selv om det ikke er anbefalt) å seriekoble 2 batterier med ulik kappasitet bare du avbryter kjøringa når de minste batteriene er utladet. Lading må selvsagt gjøres med separate batterier.

                          Poenget her er vel bare å teste om det blir mere fart. Det som kan være skadelig er at elektronikken ikke tåler høy spenning. Releene i esc. holder vel en stund, men det sitter også en mottaker i esc., og det er nok at EN komponent ryker så er det snipp snapp ute for V24 Powerboat.
                          TerjeB
                          V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
                          GPS-målt til 16 ærlige km/t.

                          Comment


                          • #28
                            Hei Nikki
                            Hvordan gikk V24 Powerboat når du seriekoblet batteriene dine?
                            Ble det mer fart eller brent regulator/mottaker?
                            TerjeB
                            V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
                            GPS-målt til 16 ærlige km/t.

                            Comment


                            • #29
                              Jeg kjøpte meg en ep racing båt til 300 kr på elefun. jeg kjørte en tur med 7.2 volt og ble lei, så satt jeg på 14.4 volt og dette varte da 30sec med fart og batteriet var tomt. og ble lei nesten med en gang igjen, monterte to 540 motoren av thunder tiger typen som jeg hadde liggenes etter 1 min var drevene småflis og jeg måtte bade for 2 batterier. båten er og blir søppel.

                              Kjøp deg noe du kan ha den er ikke verd ein flue

                              Psycho-look
                              450heli - Ds 410M - Quark, Ome At-40, Futaba 7c, Mi4 Drifter, TT EB4. ++

                              Comment


                              • #30
                                Jeg regner med at han prøvde..... er nok derfor han ikke svarer lenger..

                                Den gikk nok i lufta
                                Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
                                Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
                                TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X