Jeg tror nå at maaaaange kjøper propellene ferdig slipt enten her til lands som Trond eller utlandet som Andy Brown, dasboata, Bob Austin, osv. Jeg gidder i hvertfall ikke bruke tid på balansering og sliping av propeller og har god erfaring fra alle overnevnte leverandører.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Jeg trodde at du slipte de selv sammen med knivene i kjøttkverna i pølsemakeriet dittOriginally posted by JohnnyStingray View PostEn til som også er dyktig på sliping av propeller er Øyvind Reppen! Han har i det siste slipa flere propeller for oss og de er MEGET bra!

Det som er fint i dette rc-båt miljøet er at det er noen som kan og ordner det meste, samme hva det er, så er det muligheter til å få hjelp
Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.
Comment
-
Ja, jeg liker meg godt på dette forumet.-Mange dyktige folk,og en fin tone.-Sikkert mange skuter som er mekket sammen ved hjelp av bla.dette forumet.En plasss må mann jo begynne,hehe.!
Steike ta Jokko, den båten jeg kjøpte hos deg er bare RÅ i mine øyne! Klarte jo selvfølgelig ikke å holde meg i skinnet i dag,selv om jeg ble frarådet det av Stingray,men du vet hvordan det er!
Dro en tur oppover ganske sent her i kveld...unnskyldningen jeg fant till meg selv var att motoren ikke kunne bli skadet.Jeg hadde med en nabogutt på 13 år, som er helt "frelst"på RC.
Har jo egentlig ikke fått prøvd den skikkelig før i dag,men etter noen runder og litt fin-tuning begynte pluggen å se meget fin ut,og powern ble i høyeste grad merkbar!! Så når jeg får kloa i ett par propeller å prøve ut,måå det bare bli rått altså...Men jeg blir nok å kjøpe ferdig preppet propeller,så få mann mest mulig guffe antakelig !
Ble skikkelig lurt i dag helt i begynnelsen.Fyrte opp å fikk båten på vannet ganske raskt.
kjørte ett par rolige runder,så ga jeg på litt,men det var liksom noe som ikke stemte helt for plutselig stoppet maskinen ganske raskt.som sagt var det noe "opplett"som vi sier her oppe.litt vind å sjø ja.
Båten stoppet opp ganske raskt,og etter ca.1min.var den fyllt med vann.HMMM hva i svarte...! men siden det var såpass med bølger fan jeg ut att når båten er så lav bak(lite fribord)+att jeg ikke svingte unna hekkbølger,så måtte det være årsaken til forliset.Så da var det bare å svinge seg rund i gummi-bærgeren.
-ut med pluggen,eksosen ned å dro noen ganger...justerte litt,fyrte opp å kastet skuta til sitt rette element.Ga gass å det flyttet seg bedre,men etter noen runder så stoppet skiten igjend,å sank !
så da var det bare å hive seg rudt IGJEND..jaja det hører jo med men det ble jo ett par gloser!!
På land,å ut med pluggen igjend som så uforskammet gjyllen brun ut...Tenkte ikke så mye over det,men justerte litt igjend...ut på vannet,full spiker på det roligste området,å vinden var slakket litt...her gjikk det steike ta unna,men så slakket farten litt igjen å plutselig var det på han igjed med gummitarzan-båten.
Men nå var grensa nådd...for etter å ha stukket hull på gummibåten med roret på Sonicen og nesten forlist denn også, så var det på tide å ta kveld..! nabo-gutten sto bare dær helt
Så det ble egentlig bare noen små runder i dag,men denn gikk som en kule når den gikk.
Men så begyndte jeg å spekkulere på hvorfor i svarte svingende motoren bare stoppet etter en liten stund...selv når pluggen etter min mening så perfekt ut..(?!)
JOOODA!! denn ene kjølevann-slangen var glidd av,bak radioboksen....Hadde det vært rolge forhold,så tror jeg att jeg hadde skjønt hva som skjedde litt tidligere, men ,fikk vell bare lært no nytt i dag oxo.. denne gangen på den harde måten..men nå er det bare å glede seg atter en gang til å dra å kjøre....så med slangene på plass blir det nok litt lengre turer i morgen.Bedre vær i sikte også ....
Det ble nå en lang historie for så lite men men

Anyway..hvor ofte kjenner dere etter om sylideren sitter fast som denn skal på Mathe-motorene?? moment? Er det ellers noe jeg bør legge meg som vane,Kanskje dere har noen andre tips og triks!
AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro. http://www.arcticrc.no/
Comment
-
Du må ikke få hetta selv om det blir vann i båten og det ser ut som at den skal synke, båten flyter selv om den er full av vann, jeg har selv stappa hele den skuta di full av flyteelementer !
Hvis du skulle få noe vann i radioboksen så er det viktig å få dette ut og få tørket radioboksen. Jeg fikk jo heller aldri sjekket hvor tett denne er. Hvis du åpner den, så er det lurt å smøre gummipakningen mellom boksen og lokket godt med vaselin.
Virker som at du er veldig opptatt av pluggen og det er greit nok det, men vær også klar over at det kan være lett å bli lurt. Ved et rundkast eller stopp hvor motoren blir stående i vann har disse pluggene lett for å ryke. Du vil jo merke det ved at motoren blir vond å starte og selv om det er gnist på pluggen kan den være defekt. Når man bruker elektrisk startapparat er det veldig lett å bli lurt av dette selv om det gnistrer som bare f..., så pass på å ha med deg noen ekstra plugger hver gang du er ute for å kjøre !
Det var godt at gummi båten din ikke gikk ned med mann og mus ! Du får prøve å lappe den sammen igjen, men du bør jo ha med deg et lite tau med en krok slik at du bare huker tak i Sonic`en når den har stoppet og du må ut å hente den !
OBS ! Hvis jeg ikke har nevnt det for deg tidligere, så kjør motoren din på Shell V-Power 99 oktan bensin med 6% Agip olje fra Trond !
Lykke til på neste testtur ! Vi venter på nye fortellinger fra det høye nord, stå på Ken !Last edited by jokko; 21 July 2010, 02:04.Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.
Comment
-
Heisann.takker for svaret ditt..Det har vært lite med båtkjøring i det siste,du vet vi stakkars langtransport-sjåfører er mye borte.Nå er det fri ett par dager,så nå skal jeg ta meg tid til litt "kvalitetstid"!!
Da jeg kjørte sist,så jeg att det var kommet ett par dråper vann inn i radio boksen.Tok selvfølgelig av lokket med en gang for å få tørket opp..det var snakk om ett par dråper som jeg tror kom inn gjennom gummibelgen ved styrestaget.Satte bare på ett lite strips,så var denn grei.Byttet ut pleksiglasslokket med lexan med det samme.Radioboksen er nå "trykkprøvd"på en meters dybde,og denn er peise tett..
Ett par-3 spørsmål:
- Lurer på om dere kjenner etter om sylinder sitter hver gang dere har vært å kjørt eller?
Hvem forhandler Jollymotor-skrogene..?
I disse ferietider..noen tips om hvem som kan skaffe propellene som du anbefaler..snarest! ferdig slipt og balansert..
Mvh KenLast edited by Ken; 27 July 2010, 09:29.AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro. http://www.arcticrc.no/
Comment
-
Det er greit at du sjekker muttere og skruer av og til da spesiellt etter overhalling av motoren.Originally posted by Ken View PostHeisann.takker for svaret ditt..Det har vært lite med båtkjøring i det siste,du vet vi stakkars langtransport-sjåfører er mye borte.Nå er det fri ett par dager,så nå skal jeg ta meg tid til litt "kvalitetstid"!!
Da jeg kjørte sist,så jeg att det var kommet ett par dråper vann inn i radio boksen.Tok selvfølgelig av lokket med en gang for å få tørket opp..det var snakk om ett par dråper som jeg tror kom inn gjennom gummibelgen ved styrestaget.Satte bare på ett lite strips,så var denn grei.Byttet ut pleksiglasslokket med lexan med det samme.Radioboksen er nå "trykkprøvd"på en meters dybde,og denn er peise tett..
Ett par-3 spørsmål:
- Lurer på om dere kjenner etter om sylinder sitter hver gang dere har vært å kjørt eller?
Hvem forhandler Jollymotor-skrogene..?
I disse ferietider..noen tips om hvem som kan skaffe propellene som du anbefaler..snarest! ferdig slipt og balansert..
Mvh Ken
MHZ i Tyskland har jollybåtene.
Når det gjelder propeller er det Nilsen Racing som leverer disse, men han er i Ungarn for tiden og kjører VM. Er vel hjemme om ca 10 dager.
Bruk heller litt trange O-ringer på belgene til radioboksen. Det kan bli utett det låsinga på strippset er.sigpicJarle Larsen 64
Comment
-
Hei.O-ringer..Den patenten var genial !
Det blir montert o-ringer så snart som mulig..!Fete båter på MHZ sine sider må jeg si..
AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
Comment
-
Hvor er du og hvor bor du Harald 1966 ?
Lenge siden vi har hørt noe fra Harald, bor du fortsatt i Oklahoma City eller har flyttelasset kommet til Moss
Du har vel ikke glemt vår lille duell
Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.
Comment
-
Bygger hus, masse jobb!
Flyttelasset (containeren) kommer om 2-3 uker.
Har ikke glemt deg nei, men trenger en båt veit du!
Kjørt i helgen?
Comment
-
På plass ja, da ser vil deg vel på Sæbyvannet snartOriginally posted by harald1966 View PostBygger hus, masse jobb!
Kjørt i helgen?
Båt kan du få kjøpt av meg, Harald
Jepp, jeg kjørt Indre Østfold VM alene på Sæbyvannet i går og vant både i Zenoah og 035, som vanlig lite konkurranse, men tøffe vindforhold
Last edited by jokko; 1 August 2010, 18:30.Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.
Comment
-
begynner du og kjøre i nc er norge da?Originally posted by harald1966 View PostBygger hus, masse jobb!
Kjørt i helgen?Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!
Comment
-
Det får vi håpe han gjør etterhvert Simen, så skal vi ta`n sammenOriginally posted by Simen Gjørstad View Postbegynner du og kjøre i nc er norge da?
Syns jeg så noen bilder av deg og resten av familien fra Ungarn, bare hvert der for å feriere og få noen tips
Last edited by jokko; 6 August 2010, 20:40.Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.
Comment
-
Nei, jeg kjørte hydro 3,5cc juniorOriginally posted by jokko View PostDet får vi håpe han gjør etter hvert Simen, så skal vi ta`n sammen
Syns jeg så noen bilder av deg og resten av familien fra Ungarn, bare hvert der for å feriere og få noen tips

men det gikk dorlig, ble for ivrig og flippa i alle heata bortsett fra det første..Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!
Comment
-
Jeg oppdaget deg senere på listene, men det tok så lang tid før disse var tilgjengelige for hydro junior, derfor var jeg i tvil om du var med eller ikke. Må jo ha vært en opplevelse og delta i VM !Originally posted by Simen Gjørstad View PostNei, jeg kjørte hydro 3,5cc junior
men det gikk dorlig, ble for ivrig og flippa i alle heata bortsett fra det første..Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment