Hele bilen er nusslig. Titta på den i dag.
Ikke dårlig Richard.
Likte kjerra som sto ved nabohuset da :-p
Ja nabobilen er HELT GREI den, hehe, so forøvrig er en Nissan GT-R 35 Skyline
Får vel oppdater boble tråden litt
Fikk montert sjaklene her om dagen...
Slik ser det ut framme nå
Og undenifra, litt mere skuddsikkert nå....
Var noen som spurte åssen det var å kjøre uten fjæring foran her tidligere i tråden...
Til de kan jeg si at det fins fjæring men ingen demping
Tuck in
Og full utfjæring eller hva du vil kalle det..hehe
Vandring er vel kanskje det beste ordet...
Med karosseri på
Inspirasjonen til dette bygget og andre bygg kommer fra go' kruset mitt, Capri klubbens Zakspeed krus..
Oppi her havner alt fra te, energidrikk, brus osv, nei ikke alkis, er ikke no gla' i det...
Idag fikk jeg Porsche Fuchs felgene, da bar det selvfølelig rett fra postkassa og til mekkebordet..
Fikk slengt på vanlig M dekk foran og boble dekk bak, så nå har jeg riktig rake på bilen
PS: Razer, grei rake nå?????
Må ha nye dekk framme iallefall, de er helt kaputt i bead'en sin så de sitter ikke som de skal...
Passa utmerket bak også
Nå som jeg vet at både Porsche og Erco felgene passer kan jeg gå over på motor bygginga...
Stålfelgene som jeg skal bestille senere vet jeg passer siden 3 og 6mm Porsche felgene gikk på...
Dei felgane var jo berre heilmaks! Men kaffikruset er ganske heilmaks det også Ser eg ein SS i bakgrunnen på det siste bildet?
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Felgene er bare å smelle rett på, følger med M4 flensmutter som er beregnet for å monteres på vanlig bil.
Cup bilene bruker M3 bolt...
Måtte bare har kruset nå klubben fikk de inn i høst, greit at klubbshoppen er 1 mil unna
Nope er ikke et SS karosser, men et Blitzer Beetle karosserii som jeg fikk tak i sommer.
Er til et fremtidig prosjekt..
Skjønt min BB står uten karosseri
Åja, det hadde liksom litt samme fasong på lakkeringa som SS Kva er forskjell på SS og Blitzer egentlig?
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Takk for oppklaring rundt min frustrasjon, Ronnie. Hehe!
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
I ettermiddag så startet jeg på motoren
Blir spennende å se om det er plass i ræva på folkevogna
Motorblokka er i to deler..
Alle motordelene er støpt i resin, kopi av Revell sitt 1:9 Kubel byggesett...
Blokk delene er massive
Viftehuset er også 2 delt..
Limt sammen
Toppene er også 2 delt..
Bunnpanne
Begynner å ligne en motor
Med "tinnplatene" og viftehus på...
Viftehus og tinnplatene har jeg limt sammen og vil limt på når motoren er malt.
Forøvrig mye pussing på delene siden de ikke er helt like til orginalen....
Noen steder er det litt gjettelek hvor delen passer
Saker! Dæven så tøft. Manglar berre ett sett med ståande IDF no så er det klart
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Det siste jeg gjorde igår var å slipe vekk forsterknings vebbene bak på girkassa der hvor fangeren festes.
Så lagde jeg en alu vinkel som motoren skal stå på¨.
Men viftehuset havnet midt i motor rommet, den skal egentlig være der som motor luka slutter på toppen, så jeg må kutte vekk en del der som vw girkassa skulle ha stått for å få motoren lengere inn..
Da har jeg tatt noen bilder med motoren plasert i bobla..
Her er det ikke mange mm til overs gitt
Ønsker å flytte motoren fram ca 5mm for å få på dynamo, gassere og slikt..
Ser tydlig her at motoren nesten tar i motor lokket...
Motoren er jo en størrelse større enn bilen, men det ser greit ut..
På dette bildet ser dere tydlig alu braketten som motoren hviler på.
Under denne kommer bunnpanna til slutt..
Planen er å skru motoren til plata, og så bunnpanna til alu plata igjen med en liten skrue som skal forestille tappepluggen..
Åja turbo ja! Du får laga trykkbokser til IDF-ane då, mwahaha Og forresten, det er ikkje nerme før det er borti
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
blir helt rå denne bilen, med masse detaljer! Kul idé med motoren bak! Synd man ikke får kjøpt den løs, men må handle hele bilen fra revell.. og den er ikke akkurat billig
Men hva har du gjort med drivakslene? Når jeg bruker den nedre bærearmene forran og setter dem bak så er det ikke snakk om å få satt på den øvre bærearmen(kort versjon) pga drivakslene er for lange.. Bruker du fortsatt de org. samt med O-ringen på den indre drivknuten?
blir helt rå denne bilen, med masse detaljer! Kul idé med motoren bak! Synd man ikke får kjøpt den løs, men må handle hele bilen fra revell.. og den er ikke akkurat billig
Men hva har du gjort med drivakslene? Når jeg bruker den nedre bærearmene forran og setter dem bak så er det ikke snakk om å få satt på den øvre bærearmen(kort versjon) pga drivakslene er for lange.. Bruker du fortsatt de org. samt med O-ringen på den indre drivknuten?
Thanx
Den motoren jeg bruker er en kopi av Revell motoren.
Den kan du få kjøpt av en som heter Dale som er både på scale forumet og Tamiyaclub.
Han støper disse i resin.
Kontakt han på dkleedorfer1@tampabay.rr.com og hils fra meg
Tror jeg betalte $135 for 3 motorer for noen år siden..
Ang drivakslene så har jeg ikke kommet så langt enda, for det sitter ingen der akkurat nå..
Men etter beregninger skal det gå å bruke 6x28mm eller 6x30mm drivaksler, problemet er bare å få tak i de..
HPI skal vistnok lage noen i den dimmen.
Jeg kommer til å kappe org drivakslene på midten og ta bort en liten bit for så å lodde de sammen igjen med et lite rør utenpå..
Comment