Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner trenger litt hjelp før bestilling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nybegynner trenger litt hjelp før bestilling

/Hei

Som flere andre så har jeg et ønske om å begynne med RC drifting. Har lite erfaring utenom noe billige RC med bakhjulstrekk.
    Jeg har lest flere tråder her på forumet, men lurer fortsatt på en del ting. Bor desverre ikke i nærheten av drammen så jeg fyrer løs her

SPM rund RC og Drifting:
    Hva er det egentlig som gjør et chassie bra til drifting framfor vanlig kjøring?
    Er det bare på baner det går an å drifte eller er parkaringplasser/hus også mulige å bruke?
    Ser at man må kjøpe Karosseri utenom, disse finnes jo i 190mm 200mm hvordan vet du hvilken som passer? og hvordan er det med Lys, må du kjøpe lyktehus utenom og passer disse i alle karosseri?

SPM ang kjøp av utstyr:
    Regner med at jeg synes dette er gøy og vil holde på/ oppgradere utstyret. Så ønsker ikke å kjøpe noe som gir "store" begrensninger.
    Ang budsjett så tenkte jeg på noe rundt 2500/3000 for alt. DVS Bil og radio utstyr.

Alternativ1 fra RCLand.no og hobbyking.com:
    Chassie,Motor,ESC NOK1999,-:
    3Racing Sakura Zero S + Cirtix Stock Club race Sensor ESC + Ultra Sportsman V3.0 13.5T
    Lader $25 Imax B6: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._GENUINE_.html

da trenger jeg fjernkontroll og bat i tillegg.

Alternativ2 fra R2hobbies.com og rc-race-and-drift.japan
    Chassie US$170 : RC TEH-R31 http://www.r2hobbies.com/eng/proddet...od=rcve3301009
    Oppgraderte Pulley holdere €3: http://www.rc-race-and-drift-japan.c...ncu94i4c8nhek1
    oppgradere akslinger €35: http://www.rc-race-and-drift-japan.com/index.php?main_page=product_info&cPath=91_165&prod ucts_id=2980&zenid=3vtsgmh31i47ncu94i4c8nhek1

Og trenger jeg forslag til følgende:
    2.4Ghz 3Ch Radio Gear x 1
    Brushless Motor x 1
    ESC x 1
    Servo
    Lipo Battery x 1

ble en del spørsmål, men setter pris på alle som tar seg tid til å svare på noen av dem
    Last edited by Cheesey; 1 November 2012, 21:12.

Heisann, jeg ville faktisk valgt Alternativ 1, siden du da har deler og slikt i norge, det kan nok være lurt til å begynne med. Selvom TEH chassiet er enda mer ''drift vennlig'' enn sakuraen.
    Du trenger nok radio og batt/lader. Da ville jeg funnet meg en 2,4ghz radio på hobbyking.com og det samme gjelder batt/lader. Stort billigere får du det ikke enn derifra!
    Da ville jeg valgt en AC lader gjerne duo eller quattro, alt etter hva budsjettet tilsier. Billigste og beste som det heter er nok Imax B6 AC eller lignende.

Håper det var til hjelp, spør gjerne mer om det er noe.

Retteråsen
    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

Comment

Flott, setter pris på svar! er jo et jungel der ute med varer.
      da går jeg for den laderen. står input på Input Voltage: 11~18v, lades denne via USB på pcen eller?
      Ang batterie så tenkte jeg på LiPo , men da bør man ha slik en cut off at jeg ikke tømmer det helt? ser ikke at disse følger med batteriene?
      Er det Mah eller celler man bør se på? Turnigy nano-tech 2200mah 3S 25~50C Lipo Pack og Turnigy 4000mAh 2S 30C hardcase pack (DE Warehouse) koster jo ca like mye. Er det mah eller cellene som betyr noe?

ang radio så var det ikke veldig mange, men fant denne any comments?:HK-310 3 Channel 2.4ghz FHSS Ground Radio

Mvh
      Cheesey

Originally posted by Retteråsen View Post
      Heisann, jeg ville faktisk valgt Alternativ 1, siden du da har deler og slikt i norge, det kan nok være lurt til å begynne med. Selvom TEH chassiet er enda mer ''drift vennlig'' enn sakuraen.
      Du trenger nok radio og batt/lader. Da ville jeg funnet meg en 2,4ghz radio på hobbyking.com og det samme gjelder batt/lader. Stort billigere får du det ikke enn derifra!
      Da ville jeg valgt en AC lader gjerne duo eller quattro, alt etter hva budsjettet tilsier. Billigste og beste som det heter er nok Imax B6 AC eller lignende.

Håper det var til hjelp, spør gjerne mer om det er noe.

Retteråsen

Comment

Radioen er sikkert grei, men personlig liker jeg ikke disse billig radioene pga at signalet kan bli forstyrret på noen av dem...
        Denne har jeg selv og den er et mye sikrere valg pga at det er et kjent merke: http://www.rcmart.com/rc-radio-futab...z-p-29391.html
        Når insektene blir knust på siderutene, gjør du det riktig. DRIFTING!!!!!!
        2stk TT01 med full alu og carbon, CC01 Skalatryne, Crawler King 4ws lett alumodda,
        2stk TL01, 2stk clodbuster, Twister Bell, STOR 1:4 F1 bil
        1:1 Toyota Avensis 1,8 VVTi
        HelganesRC-klubb

Comment

Den radioen der ser bedre ut ja.
          da ser handlelista ut som følgende:
          Bil+motor og ESC NOK1999,-:
          3Racing Sakura Zero S + Cirtix Stock Club race Sensor ESC + Ultra Sportsman V3.0 13.5T

Radio,transmitter,reciever $100: Futaba 2 Channel Digital Pro 2.4GHz

Lader+ 2 stk 3200mah $170
          : Imax B6 Yeah Racing 3200Mah Lipo 2 pcs

Noe jeg har glemt evnt kommentarer?

Comment

Mangler bare deksel, lyssett og lakk nå da
            Angående deksel så ville jeg holdt meg til Tamiya, Yokomo, ABC og HPI.
            Ble så skuffa av pandora og spice at jeg ikke unner noen den elendigheten....
            Last edited by TRD; 4 November 2011, 13:11.
            2stk TT01 med full alu og carbon, CC01 Skalatryne, Crawler King 4ws lett alumodda,
            HelganesRC-klubb

Comment

Du skriver øverst at du vil ha en 3ch radio men den futaban er en 2ch. Denne funker fjell og der drita billig :

Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

Kjørte selv med futaba sin 4pk, men er like fornøyd med denne til en brøkdel av prisen ekstra mottagere koster deg ca 25 kr...mot futaba sine 200-500 alt etter hvilken radio du har
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

Huske på att du må ha strømforsyning på den laderen da :P

Har en Spektrum dx3.0 2,4 ghz med 2 motakere for salg hvis det er av interesse.
                John Henning Østbye
                Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

Comment

Du har sikkert vært heldig med den radioen for flere av dem jeg kjører med har både gode og dårlige erfaringen med samme type radio. Derfor jeg ikke anbefaler billige radioer, rett og slett for at du KAN være heldig... Dessuten så har rcmart en lik den futabaen bare 3 kanals til $10 mer
                  HelganesRC-klubb

Comment

Ang lader mente jeg du skulle velge IMAX B6 AC altså den med innebygget strømforsyning, så du slipper ekstern strømforsyning.

Retteråsen
                    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

Comment

Originally posted by Retteråsen View Post
                      Ang lader mente jeg du skulle velge IMAX B6 AC altså den med innebygget strømforsyning, så du slipper ekstern strømforsyning.

Retteråsen
                      Støtter den, er en god og enkel lader
                      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

Etter tilbakemelding blir radio byttet ut med en 3 kanals, vil ikke ta sjangsen på noe billig som kan forstyrre med andre signaler. $110: http://www.rcmart.com/rc-radio-futab...ml?cPath=36_47

lader blir byttet ut til en som kan hente strøm fra veggen 220V IMAX B6 AC $40: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._GENUINE_.html

Nå leter jeg etter et par batterier, hvor mange Mah og celler bør den ha for å kjøre over 30 min ?

Comment

Vet ikke om du klarer 30 minutter men en kamerat har 6000mah 2s 60c. Han kjører lengst av oss og har mest sprut
                          HelganesRC-klubb

Comment

helsikke, hvor lenge kjører du og hvilke specs har du på batteriet?
                            har alle Lipo sånn automatisk stop før det er tomt sensor innebygd?

Comment

Esc som må ha lipo cutoff ikke batteri. Jeg kjører ikke lipo men han som jeg snakka om kjører iallfall lengst 10-20minutt alt etter pådrag. Han har 4,5 turn på en sakura
                              HelganesRC-klubb

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X