Announcement

Collapse
No announcement yet.

Banebredde for Mini-Z?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vi var ute og kjøpte ek USB-seriel overgang. Der fulgte det med en cd med drivere.
    PC'n vi fikk det til å funie på kjører win XP.
    Kjørte cd, plugga inn overgang og lot win bli venn med den.
    Inst lapz og koblet tio tellebrua.
    Fortalte win at vi syntes overgangen skulle være com2.
    Fortalte lapz softwaren at den kunne forvente å finne en tellebru på com2.
    Så var det litt kabelfikling osv som lasse sier.

    Vi har vel ikke fått det tio i win7 enda, såvidt jeg vet.
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • ok. da må jeg vel ut å handle litt imorgen da. Hva heter overgangen, husker du det?

      Comment


      • USB til seriell adapter. http://www.jula.no/usb-adapter-200-mm-980508, noe slikt. Men,
        Originally posted by nordfk1 View Post
        har en kabel som går direkte fra brua til pc'en uten noe overgang men får beskjed om at det mangler driver for enheten.
        Har du en pc med Serieport, RS232? i så fall skal du ikke trenge en slik overgang. Pcene vi testet med i går hadde ikke en slik port, så derfor trengte vi en slik overgang. Litt eldre pcer har ofte en slik serieport, mens nyere pcer ikke har dette.

        Sand-Strand
        Geir Sand-Strand, 1968.

        Comment


        • Hvis du først skal kjøpe en slik overgang. Kjøp da heller en som er lang nok og slik at du ikke trenger den serielkablen som sitter på.

          Jeg har prøvd i 2 timer med å få det til på Win7 uten å lykkes.
          kan være kablen for alt jeg veit...
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • PC'en jeg prøver med er nokså ny og har nok ikke den utgangen du snakker om så jeg må nok satse på en som går direkte fra brua til USB. Har det nå men problemet er at jeg ikke har programvaren til den kabelen. Må nok gå å kjøpe en ny kabel med programvare imorgen ) Etter det jeg forsto så fikk du spørsmål under instalering av usb driveren om du ville knytte den opp mot noe feks com1.
            Håper det er alt jeg trenger å gjøre. Jeg har også win 7 men håper ikke det skaper ytterlige problemer.

            Comment


            • Originally posted by NoBrainer View Post
              Forresten, jeg fant en skrue når jeg støvesugde banen etter at dere dro.
              Så hvis en av dere mangler en skrue...

              Hvem skal jeg sende støvesugerposen til??
              Hvordan blei grepet når du støvsugde? Fant du igjen det også?
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • Har ikke fått testet enda.
                Holdt på i 2 timer uten å klare å få til zround og blei vel litt lei.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • Originally posted by NoBrainer View Post
                  Robitronic kommer på under 1500,- ink frakt uten mva.
                  Den kommer på 1565,- ink frakt + mva
                  Så da blir vel prisen rundt 2000,- NOK ink det meste.
                  Forsatt et MR-03 Tiki-Tiki chassi billigere enn Lap-Z som man ikke får tak i.

                  Veit at Rune har store planer, men nå har jeg brukt 5 mnd på å skaffe meg telleverk og mange e-poster, telefoner og søk på Finn og andre steder. Blei litt lei av ventingen.
                  Men etter helgens store sukess, så må jeg ha et tellesystem.

                  Gleder meg som en gammel mann med MR-03 han skulle ha kjørt.....
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • Fremdeles spent på rapport om grepet på banen nå. Den bør definitivt være innkjørt Men den ble jo glattere og glattere etterhvert som lørdagen gikk. Trodde en periode at det hadde noe med øl-inntak å gjøre. Men den var jo like glatt på søndag morgen...
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • Nå må jeg levere tellebrua i kveld, så jeg får ikke sjekket ordentlig.
                      Det er juleavslutning for hu minste i dag og juleavslutning for hu eldste i morgen.
                      Etter juleavslutningen i dag må jeg møte Rune slik at han får tellebrua si.
                      Så jeg får se om jeg får kjørt noen runder med de atomic dekka jeg satt på og gi deg en tilbakemelding om jeg fortsatt ikke har grep eller om jeg plutslig har grep igjen.
                      Kan ikke si noe om rundetidene, men jeg ser jo fort på bilen om den oppfører seg som den skal.

                      Har brukt nesten 6000,- på bane og tellebru i år da.
                      Det var litt....men morro er det. Til neste år, så blir det 1 eller 2 stk tiki-tiki chassi som står på ønskelista, samt utstyr for å få den til å fungere bra. Etter det blir det "bare" dekk og felger.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Originally posted by NoBrainer View Post
                        Etter det blir det "bare" dekk og felger.
                        Yeah right
                        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                        -
                        Röhrl

                        Comment


                        • Tanken var å få 4 chassi opp å gå, slik at det faktisk "bare" er felger og dekk igjen.
                          Er et stykke dit, men så er det 365 dager i 2012 også da.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • Hei igjen
                            Ville bare takke dere for hjelpen med Lap-z'en. var ute idag og fikk tak i en kabel med programvare til og prøvde på den nyeste maskinen min som har win7 men det funket ikke så bra. Prøvde derfor den gamle pc'en som har xp og det funka fint med en gang )

                            Så igjen takk for tipset om innstillingen av com osv.

                            Hvis det er noen som trenger en tellebru så har jeg en ekstra som er 100cm. Selger den gjerne hvis det er noen som kan gjøre nytte av den.

                            Mvh Kjetil fra Farsund

                            Comment


                            • Bare hyggelig
                              Sendt deg PM ang tellebru...
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment


                              • Tror jeg har svart på den

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X