Announcement

Collapse
No announcement yet.

Banebredde for Mini-Z?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det har du
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • Originally posted by zabbe View Post
      Fremdeles spent på rapport om grepet på banen nå. Den bør definitivt være innkjørt Men den ble jo glattere og glattere etterhvert som lørdagen gikk. Trodde en periode at det hadde noe med øl-inntak å gjøre. Men den var jo like glatt på søndag morgen...
      Tror ikke det er samme problemet nå etter støvesuging.
      Sitter vesentlig bedre, ser heller ut til at jeg nå må fikse diffen min.
      Aner jo ikke tidene, men den forsvant ikke ut med rompa i hver sving som den gjorde på søndagen.
      Måtte kjøre 3 runder før jeg hadde grep igjen, så det var sikkert noe dritt på banen og da dekka.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • Så nestegang vi skal kjøre to-timers, så må vi legge inn en støvsugepause... Jeg mista hvertfal grepet fullstendig siste kvarteret
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • Originally posted by zabbe View Post
          Så nestegang vi skal kjøre to-timers, så må vi legge inn en støvsugepause... Jeg mista hvertfal grepet fullstendig siste kvarteret
          Jada, det var bare du som mistet grepet....
          Ingen andre hadde noen utfordringer....

          Alltid du som sliter, aldri andre....

          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • Da har jeg målt opp humpa mi og gjort den klar for kutting igjen. Den må blir litt smalere, slik at den passer bedre for banen min.
            Robitronic har sendt telleverket mitt også, så da håper jeg det blir jul snart....
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • Lap-Z'n til zabbe har nå landet på mitt postkontor.
              Robitronic'n min har forlatt Sveits, men ikke ankommet landet enda.
              Humpa mi er blitt laget litt smalere.

              Da er det å kappe plata til humpen igjen. Samt julevasken før jeg kan sette opp banen min i stua i jula.
              Det blir ikke juletre for å si det sånn.

              Har fått en del tips av Jesus (spanjol altså...) som lager ZRound. Så får jeg se om jeg får til dette med både Lap-Z og med Robitronic.
              Kanskje jeg må finne en lang slik USB - RS232 kabel, slik at det ikke blir for mange overganger.


              Så Lap-Z Nitro og ZRound kommer til å bli avinstallert og ryddet opp.
              Så skal USB-overgangen installeres.
              Deretter Lap-Z Nitro
              Sjekke om Lap-Z Nitro fungerer
              Så installere ZRound
              Så sjekke om Lap-Z fungerer med ZRound
              Så skal Robitronic inn og sjekke om det fungerer med ZRound.

              Håper jeg får de delene jeg har bestilt til bilene mine før julaften også, slik at jeg har noe å gjøre i jula.
              Last edited by NoBrainer; 20 December 2011, 11:42.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • Forresten....

                27-28. desember 2011, så blir blir banen min "åpen" for kjøring.
                Så hvis noen trenger å få kjørt fra seg litt i jula, så gi meg beskjed, så blir det kjøring.
                Ikke sikkert jeg har telleanlegg som fungerer, men håper da inderlig det.
                Hadde ikke tenkt overnatting, men det er mulighet for det også, hvis noen trenger det.
                Kan starte fra ca kl 12 begge dagene og avslutte "seint"...
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • Men så se på forskjell da mann....

                  Lap-Z vs Robitronic transpondere



                  Snakk om forskjell.
                  Ulempen med Robitronic er at det er komponenter på undersiden, slik at den er litt værre å feste til chassiet i forhold til Lap-Z.
                  Men alt fungerte med en gang. Ikke noe tull. Rett ut av boksen, oppe å kjøre på 3 minutter.
                  Helt perfekt.

                  Da trenger jeg bare å sjekke hvor stabilt og hvor mye dette tåler.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • Sjekk det der 'a.

                    Trodde lapz'en var liten jeg...

                    Må kjøre ett par timer med begge systemene på samme bil, for å sjekke ut om de teller likt...
                    Last edited by zabbe; 22 December 2011, 17:47.
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • Jeg sliter med samme greiene på min Win7 nå som da vi hadde kjøring sist.
                      Så jeg tror du må ta med XP slaptoppen din å komme og teste litt.....
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Jeg har en USB-Serial overgang du kan teste. Den funker på min win7 laptop når jeg bruker den på jobben...
                        Geir Sand-Strand, 1968.

                        Comment


                        • Ah, tror jeg godt kunne tenkt meg å teste den ja.
                          Har den korte du kjøpte sist og en lang som fulgte med Lap-Z til zabbe. Begge er det samme problemet med så.
                          Men jeg tror det er selve kablene opp i mot Lap-Z Nitro som er problemet.

                          Nå kan det egentlig være det samme, for jeg har noe som fungerer.....

                          JIPPI!!!!!
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • Lapz nitro i xp comp mode? Er vel det eneste som ikke er testa...
                            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                            -
                            Röhrl

                            Comment


                            • det tenkte jeg ikke på.....


                              EDIT:
                              Prøvd i XP-modus. Da slipper jeg en masse feilmeldinger, men får fortsatt ikke kontakt med brua.
                              Er ikke helt sikker på hva som kan / burde prøves nå.
                              Last edited by NoBrainer; 23 December 2011, 01:17.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • Da var Robitronic oppe å kjøre.
                                Fungerer utrolig bra med ZRound.
                                Nå er det bare å trene fremover, slik at jeg ikke er så mye i veien for Rune...
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X