Announcement

Collapse
No announcement yet.

Banebredde for Mini-Z?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da var jeg "ferdig" med å snu banen og modifisere det meste slik at den er klar for test igjen.
    Har brukt 2 dager på det så dette burde bli bra.

    Så nå er som sagt den grove siden opp, den med mest grep.
    Så har jeg lagt under litt 1 mm styrene på de flisene som er desidert lavest, ergo innersvingene. Samt festet styrene med dobbeltsidig tape, slik at de ikke forsvinner med en gang.
    De fleste flisene er nå justert opp eller ned alt ettersom høyden på dem.
    Håper det nå blir litt mindre "bumpy".

    Har tapet alle innervant, så kanskje bilene ikke fester seg så godt.
    Skal bare teste med ene siden for å se om det hjelper eller om det blir værre.
    Regner med at jeg klarer fint å treffe begge sider av kjørebanen ca like bra.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment






    • Testet banen og nå må vi kjøre den inn på nytt....
      Her var det glatt til å begynne med. Så da får jeg vel bruke helga på å kjøre inn, så lenge jeg har bakdekk da.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • Glatt til å begynne med ja. Det kan jeg skrive under på.
        Men gled deg til festet kommer. Grepet på denne siden er bedre, samt at dekkene kan kjøres mye lenger ned.
        Bilene oppfører seg og finere. Enklere å finne et oppsett som funker. Den glatte siden gir en litt "snappy" følelse.
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • Det som er med den grove siden er at den trenger vesentlig mere jobb i starten.
          Her blir det veldig mye partikler som må fjernes. Så de første 1000 rundene må man ikke ta som en reell test, men heller en innkjøring av banen.
          Mye støvesuging til å begynne med og mye rens av bilen.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • 289 runder på 50 minutter.
            6.090s var bestetiden.
            Justert diffen og bytter batterier underveis.

            Blir ikke lett for meg å slå zabbegutten på 5.275s.
            Men håper det blir bedre etterhvert.

            Noen flere slike 300 rundersløp gjør seg nok, samt litt bedre forståelse for oppsett av bilen og litt mere trening på å styre den.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • Men du var da nede i 5.5ish på mandag. Med humpete bane. Er den grove siden så mye treigere? Jeg er med på 300runders løp!
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • Den er nok ikke så mye tregere, men jeg tror man må få opp grepet.

                300 runder er ca 1 batteripakke og så litt pause, så ta neste 300 runder.
                Men det blir nok ikke ordentlig gøy før man får grepet som sagt. Men da vil det jo hjelpe en masse da.
                Last edited by NoBrainer; 2 October 2011, 11:14.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • Hm....

                  Gjennomsnittlig rundetider på under 7,600s, 246 runder og bestetid på 5.760s før batteriene tok kvelden.
                  Så da blir konklusjonen at man kanskje ikke burde ha mer enn 250 runder for å holde batteriene på topp under hele "konkurransen".
                  Nå begynner det å sitte litt mer. Må få tak i noen flere deler slik at jeg kan teste forskjellige oppsett.


                  @zabbe - PACE er maks antall runder programmet tror du klarer hvis du holder de rundetidene du holder.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • Har fått tak i noen lignende fliser som jeg håper kan kjøres på, men finnes det vant og få kjøpt løst? Foresten, hvor store er flisene?
                    Last edited by Hulken; 2 October 2011, 11:10. Reason: Kom på et spørsmål til...
                    Arild,Gjøvik

                    Comment


                    • Du får fliser i 25x25, 30x30 eller 50x50 cm.
                      25x25 tror jeg du må bestille spesielt.

                      Man får kjøpt løse vant, men her er jeg heller ikke sikker på om man må bestille spesielt.

                      Har du forskjellige typer fliser, så kan dy få store variasjoner i grep, så det er ikke sikkert at det blir så bra.
                      Så sjekk om du har RCP eller noe annet. Kan fort bli kjipt å kjøre hvis banen har veldig forskjellig grep rundt hele.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Easy Lap Counter er flott hvis det bare er en bil. Da teller den ikke feil etter det jeg kan skjønne. Så hjemme aleine er det et ganske greit produkt.
                        Eneste "feilen" er at den glemmer en 0 på visse tider.

                        Synes det er ganske stor forskjell på 6.90s og 6.090s, selv om det egentlig er samme tiden i Easy Lap Counter.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • Er fliser beregnet for mykt gulv på leker for barn, tenkte jeg skulle teste om det var noe som kunne brukes. Kvm prisen er under hundrelappen, så det er verdt og prøve. Har du noe link til de som selger vantene?

                          Relativ stor forskjell på 6.09 og 6.90 ja!
                          Arild,Gjøvik

                          Comment


                          • De jeg har kjøpt av er http://shop.tinyrc.com.
                            Meredith der er helt knall på service synes jeg. Har hjulpet meg en masse.

                            De "lekeflisene" lurer jeg på om er altfor glatte. Men prøv, ikke værre enn det.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • Da blei det akkurat nok batteri til å kjøre 250 runder. Er ikke sikker på om de batteriene er de siste jeg kjøpte og som kun har blitt ladet 2 ganger. De 16 siste rundene gikk uten å slippe gassen...

                              Skrudde ned snittet noe "vanvittig" denne gangen. 7.488s var ikke værst
                              Det gikk rett over 31 minutter på de 250 rundene. Får se om det hjelper med noen andre batterier. For vanligvis har jeg 45-54 minutter med kjøring. Men da på de "gamle" batteriene som har blitt ladet noen flere ganger.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • Tror jaggu banen begynner å bli bedre jeg.
                                Greit med bane i stua for å si det sånn.
                                Må nok bytte dekk nå, for nå har jeg fått kjørt noen runder igjen.
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X