Announcement

Collapse
No announcement yet.

Banebredde for Mini-Z?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kom du frem til noe hva banebredden angår, for disse små racere?

    Sent from my ST15i using Tapatalk
    living in the fast lane

    Comment


    • ja, står et eller annet sted her og i første post
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • Redigerte første post med:

        1-4 biler er helt greit på 50-60cm bane når man får litt trening, flere biler enn det krever ofte litt breiere baner eller at ihvertfall "high speed" delen er breiere.

        Er ikke sikker, men skal man kjøre fler enn 4 biler på banen samtidig, så ville jeg anbefalt 90cm og oppover for mest mulig morro. Det er ikke lett å kjøre forbi noen i den farta disse bilene kjører i, så litt plass burde man ha.

        Ikke endre på banen hver bidige gang man kjører. Ha gjerne samme bane til du har fått kjørt noen tusen runder før man bytter baneoppsett.
        Lettere for amatører som meg å lære seg å kjøre bilen hvis man ikke bytter for ofte. Samt at man får testet seg selv litt angående forbedringer.

        *******

        Det er mine observasjoner så langt.
        Og når jeg snakker om "noen tusen runder" så er det jaggu ikke så vanskelig å få til
        Når vi kjører på jobben så går det fort 1000 runder i løpet av en kveld. Så det blir ikke mange kveldene før du har "noen tusen runder".
        Man lærer jo bilen sin å kjenne også.


        Men nå må jeg varme opp banen min. Stonedog kommer innom og skal trene litt og jeg må få prøvd det nye 94mm oppsettet mitt.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • Stonedog fikk 5.632s som beste tid, mens jeg kjørte 10 runder mer enn han på samme tid....
          Vi byttet felgene hans fra +1 til +3 offset bak, samt fjernet 1 preload ring på senterdemper.
          Bilen blei skikkelig god å kjøre etter det.

          Edit: "Måtte" bytte til W-2 styrestag og teste om det blei noe bedre.
          Da satte jeg 72 runder og 5.444s, så jeg tror jeg beholder det oppsettet litt.
          Blei utrolig mye mere snerten i svingene med toe-out.
          Smurt opp forstillingen også, samt preload blei endret litt.

          Edit2: Nå kjørte jeg på samme Kyosho dekkblanding, men med mønster på. Fortsatt så ser det ut til at den Ferrari'n min er amerikansk, for den ligger bredt igjennom svingene. Stikker fortsatt av til venstre ved gasspådrag, slik den gjorde når jeg var hos Rune sist.
          Last edited by NoBrainer; 16 October 2011, 14:02.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • Merkelig det der at den stikker til venstre. Eneste jeg kan komme på nå, er om du tighter drive-doggen på venstre side for tett intil motorfestet.
            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
            -
            Röhrl

            Comment


            • Ah, det har jeg ikke prøvd.
              Kanskje det kan hjelpe.

              Forresten, jeg har slitt med "senderen" min siden jeg byttet motorfeste, dritten ville helst kjøre bakover. Da gikk det mye greiere når jeg byttet om motorledningene gitt.
              Men jeg må si bilen gikk bra til å bare kjøre i revers... hihi
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • Det hjalp ikke noe spesielt å løsne på drive-doggen.
                Spinner ut for det. Blei kanskje litt bedre??

                Men uansett, jeg testet jo såklart, følte jeg hadde noen gode runder, helt til jeg liksom ikke fikk samme responsen fra bilen.
                Skjønte ikke helt hva som skjedde.
                Når jeg da tok pitstop, så skjønte jeg at "noen" i teknikerstaben min ikke hadde gjort jobben sin...



                Ikke rart den oppførte seg rart på slutten der.

                Sitter igjen med følelsen av at jeg ikke har grep bak. Har skikkelig amerikansk kjørestil med rompa ut i hver bidige sving.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • Ække så nøye med disse øvre bærearmene vel

                  Diffen tar like mye på begge sider? Motorfeste og t-plate er bytta, så det kan ikke være det. Er sidedemperne dine like? Ikke en som er tom for olje eller noe sånt?
                  Ikke noen motorledninger som begrenser demping?
                  mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                  "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                  -
                  Röhrl

                  Comment


                  • ja




                    Det er riktig
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • Jippi. Hva er premien?
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

                      Comment


                      • Gratis kjøring på S.A.R.S Racing Field.

                        Men tilbake til blodig alvor, siden jeg skar meg i tommelen.
                        Motorledningene ser ikke ut til å butte i noe.
                        Sidedemperene er jo bare smurt opp med gugge og de beveger seg fint begge veier. Ser veldig likt ut også.
                        Men det 94mm karosseriet hindre jo en del demping opp og ned, men det veit du jo om.

                        Kan det være fett eller mangel på sådan i diffen?

                        Den var jo slik med 98mm karosseriet også. Diffen og sidedemperene har jo ikke blitt endret på, så det kan jo såklart være det?
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • Bytt side på bakhjula.
                          Prøv en annen T-plate.
                          Prøv å legg en liten shim som ekstra preload foran på den siden som griper for mye.

                          Men først: juster mer preload på motsatt side bak. Halv turn eller så. Slakk så andre siden tilsvarende.
                          Mini-ZNorway.com
                          Speedy PigZ Raceway

                          Comment


                          • Men det er jo ikke konsekvent.
                            Den trekker ofte ut, men ikke hver gang.

                            Skal se hva jeg har liggende her, kanskje jeg får testet litt
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • Aha!
                              Da kan det høres ut som at et lager i diffen eller i motorfestet er gåent. Sjekk også lageret i bakhjulet.
                              Mini-ZNorway.com
                              Speedy PigZ Raceway

                              Comment


                              • Jasså....

                                Men da må du sende meg noen deler som jeg venter på.
                                Eller kan det være gummi i dem slik at det kanskje kan lønne seg å rense lagrene?
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X