Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z's mini-zs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ola er klart raskest når han bare bytter dekk
    jeg kjører fremdeles porscha og regner med jeg holder meg til den.
    da jeg dro var ola nede i 94mm han også, men hva han endte på til slutt må han nok kommentere selv...
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • Moro! Dreving kjører du?
      Mistenker at stock blir den jevneste klassen.
      Mini-ZNorway.com
      Speedy PigZ Raceway

      Comment


      • Mener jeg kjører 12/53. Så det kan nok hende det er derfor jeg er kjappere i svingene. Men som i mod, så henter jeg mer høyde i langsvingen og har med mer fart inn i bannesvingen. Når man ser på bestetidene, så lønner det seg nok ikke, men har så mange runder der nå at det ser ikke ut som jeg får gjort noe med det
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • Kjørte ca 7:500 med 94, ble bare skruing etter du dro LM. Ble litt hastverk jobb med 94 oppsettet. Men Morro å prøve ut litt forskjellig

          Comment


          • Litt mindre pek og skyt med Stock. Kult at dere fikk testa litt forskjellig.
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • Driver og koser meg med mod'en min.
              noen spørsmål:
              -pn double a-arm. Høyre knuckle slarker mer enn den venstre. Skal jeg shimse så de slarker like lite, selvom det blir forskjellig antall shims? Eller skal jeg shimse likt, slik at venstre blir "strammere" enn høyre?
              - hvor mye opp/ned vandring trenger jeg på bakstillinga? Prøver å årne litt med pn toppdemperen, men føler kanskje at jeg fikk for lite vandring oppover.
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • Dobbel a. Shims opp på toppen mellom kula og e-klipset til slarken er borte, men at armene faller ned av egen vekt. Ta vekk fjørene når du shimser.
                Om det er forskjellig antall shims på hver side har ingen betydning.
                Jeg pleier å begynne med 1 stk 0,5mm pr side. Er det for trangt så sliper jeg ekstremt forsiktig på plastkula til det igjen går lett og fint. Er det fortsatt slark så legger jeg på 0,2mm til. Slip, shims og knot til slarken er borte.

                Ang bakstillinga så setter jeg alltid opp bilen min sånn at den har null bevegelse bakover/ nedover. Kun opp og frem. Er banen humpete så kan det være en fordel med nedoverbevegelse men ikke på typiske 50x50 flis baner.

                For å få nok grep på gass så pleier jeg å ha ca 2mm.
                Mål med skyvelær. Sett bilen på et flatt underlag. Mål høyden på siden av chassiset helt bakerst ved batterikassa. Min måler der 6mm fra underlaget.
                Helt nedtrykt måler jeg 4mm.
                Da bunner chassiset i underlaget.

                Mindre enn det så spinner ihvertfall min ut på gass, spesielt ut på langsida når du virkelig trenger full spiker.

                Edit. Jaggu er dette nerdete
                Mini-ZNorway.com
                Speedy PigZ Raceway

                Comment


                • Originally posted by RuneRG View Post
                  . Jaggu er dette nerdete
                  Heldigvis, har jeg et stykke igjen til komme opp på DERES nivå.
                  living in the fast lane

                  Comment


                  • Deilig nerdete!
                    Nå kjennes det ganske fint ut på benken. Og ingenting tok fyr da jeg satte inn batteriene.
                    Har også lagt inn litt demping i frontkarosserifestet i håp om at det blir litt lengre til nestegang jeg må bytte
                    chassis-plast.
                    Da gjenstår det bare å se om hun funker like bra som hun gjorde før det smalt

                    Prøve å tune litt stock i morra tenker jeg...
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • Ganske tøft hvordan telefonen min har slutta å autofokusere...
                      Er jo en ypperlig funksjon når man ikke vil vise frem alle "top secret" greiene.



                      Noen som klarer å se noe lurt? Med bilen altså, ikke peisen, eller at døra står oppe eller noe
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

                      Comment


                      • Lexan rutene dine er fortsatt grønne, hihi. Hmm, har du shimset den der bak? Det venstre bakhjulet sitter noe uvanlig langt ut.
                        living in the fast lane

                        Comment


                        • Om ikke noe er skeivt, så er det vanlig 3offsett bak. Så det må nok være noe annet.

                          Rutene er fortsatt grønne. La forresten merke til at jeg har limt lykteglassene skikkelig godt for en gang skyld. Venstre frontlykt er knust
                          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                          -
                          Röhrl

                          Comment


                          • Originally posted by zabbe View Post
                            Ganske tøft hvordan telefonen min har slutta å autofokusere...
                            Er jo en ypperlig funksjon når man ikke vil vise frem alle "top secret" greiene.



                            Noen som klarer å se noe lurt? Med bilen altså, ikke peisen, eller at døra står oppe eller noe
                            Hmmm. O-ringer under karosserifestet for kjørehøydejustering "on the fly"?
                            Mini-ZNorway.com
                            Speedy PigZ Raceway

                            Comment


                            • Jupp. Og forhåpentligvis en bonuss effekt av litt demping når jeg fronter.
                              Er litt lei av å bytte chassis
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment


                              • Hmm.
                                frontclip trikdet funka ikke noe særlig. Var nødt til å stramme skikkelig for at ikke skruene skulle skru seg ut. Og da mista jeg all dempinga.
                                Ellers må jeg si meg fornøyd med topdemper modifikasjonen min. Hadde jo alt for masse grep bak. Bilen ble rolig å kjøre, men altså på bekostning av styring.

                                tror forresten at jeg kanskje har blitt stor nok til å kjøre 33turn motor. Endelig
                                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                                -
                                Röhrl

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X