Vil ikke lage noe mer motstand enn den delen av grillen jeg har fjærna gjorde. Tror jeg da. Det er dessuten undertrykk over panseret, der hullet er, så jeg har en plan om at det skal suges luft gjennom boksen. Og dermed fjerne litt av luftmotstanden i fronten. Det hadde vertfall vært kult
Synes det ser knall ut.
Eneste er liksom om den boksen burde vært avrundet i bakkant for å ikke lage turbulens. Eller at den ihvertfall var skrå.
Klarer ikke å få til noe slik på 458'n ser jeg jeg.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Utfordringen er vel å få det til til en relativt overkommelig pris.
var en som testa pancar karosserier ved å sprute blekk på de for å se hvordan det ble blåst bakover. Det kan jo gi en liten indikasjon på hvor det er trøbbel. Ting kan jo også visualiseres med farget røyk. For å se hvor man har overtrykk, undertrykk og turbulens. Skal du begynne å måle luftmotstand, så blir det værre, tror jeg.
alle forslag og ideer mottaes med takk!
Altså en "røykmaskin" som lager tynn nok stråle vil gjøre mye av nytten.
Det å lage en kasse med vridbar plate til bilen og 2 sider med plexiglass er vel ikke så stor utfordring.
Men viftene må kobles til en eller annen vindstyrkesjekker, slik at man holder vindstyrkene innenfor de hastigheter som bilen kjøres med. Altså maks opp til 40-45km/t. Det blir vel 12,5m/s som makshastighet.
Så da en slik røykgreie som kan vise deg hvor det oppstår turbulens hen og litt lys.
Tror det holder i massevis for denne typen testing.
For å finne ut hvilket karosseri som verdimessig er best så må det vel følere til for å se downforce.
Men den første biten kunne man kanskje ha laget relativt greit??
hihi $9.623 for en du kan kjøpe som passer formålet og da passer den også til 1:10 touring....
Comment