Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z Stock race?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har fulgt litt med denne tråden og syns det begynner å spore av litt. Heter ikke denne "stock race". Regelverk er det ikke lett å utvikle men skal man ha det gøy så bør det være enkelt å bli med. Det enkle er ofte det beste, altså: stock bil med mulighet til å bytte ut noen få deler som ryker oftest. Lade opp batterier og tut og kjør. Skal du satse noe mere profft finnes det andre klasser vel.
    living in the fast lane

Comment

Poenget mitt er at om man ikke har klare begrensninger, så kommer det til å bli en mod klasse. Og om man krever helt original bil med kunn originaldeler, så kommer klassen til å dø når folk knekker t-baren eller hjulmuttrene. Noe original utstyr er så dårlig at det må være lov å bytte ut.
      Jeg mener også at.jo mer jobb vi legger i regelverket, jo morsommere blir det å kjøre.når bi først kommer igang...
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

Comment

Men nå er det ikke lenger snakk om T-plate, kulelager, motor, dekk, felger og hjulmuttere.
        Det er allerede avklart. Det er ferdig prata.

Det er siste rest.

Altså servodrev, FET'r og motorfester.

Når regelverket blir så langt at gjennomsnittspersonen bare ser på det, uten å lese, bestemmer seg for at dette blir for mye, så kommer man ihvertfall ikke i gang.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

Jo bedre reglene er definert, jo mindre rom har man for juks. Derfor min post. Den var ikke spes alvorlig ment, men ting man bør diskutere og tenke igjennom på forhånd. Det var ikke meningen å kverulere eller ødelegge for denne klassen som jeg tror kan bli fantastisk med tanke på rekruttering og morro.

Jeg og sikkert flere med meg kommer til å stille med dønn standard bil med andre dekk osv.
          Jeg setter i kulelager, T-plate samt dekk og felger som funker. Thats it.

Enig i at man skal fokusere på å ha det morro, men det vil alltid være enkelte som kommer til å dra det langt ut på viddene med modifiseringer såfremt reglene tillater dette.

Reglene bør absolutt være såpass enkle at man ikke blir "skremt" vekk av mange sider tekst.
          Definer et sett med slitedeler som kan byttes.

Forslag til liste:
          • Dekk (påvirker kjøreegenskapene)
          • T-plate (påvirker kjøreegenskapene)
          • Kulelager/ bushinger (påvirker ikke kjøreegenskapene nevneverdig)
          • Felger (påvirker ikke kjøreegenskapene)
          • Servodrev. (påvirker ikke kjøreegenskapene)
          • Hjulmuttere. (påvirker ikke kjøreegenskapene)
          Ut over disse delene som da ikke er definert som slitedeler har man ikke lov med noen andre deler enn originalt.

Motorfeste. Har sjekket, og disse er tilgjengelige til en meget hyggelig pris fra Hong Kong. 32,- stk
          Sikrer man f.eks 5 - 10 stk så bør man ha nok for en sesong eller to til 5 førere. Problem løst.

FET. Har en forespørsel ute på 3010 FET. Antar en stkpris på 30,- pr stk. Da løser man dette også.
          Last edited by RuneRG; 29 October 2011, 20:38.
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

Comment

Her er jeg enig.

Men man kan jo si at hvilke som helst FET'r er lov.
            Aner ikke hva det vil utgjøre på rundetidene, men anser bytte av FET noe de fleste gjør for at bilen skal gå.
            Om da FET'ene blir litt bedre enn orginalt, så kan de bruke bilen til modified hvis de blir lei av Standardbil klasse.

Servodrev har jeg da ikke tatt med i lista, så de må inn.

eh.... jeg tok meg ikke nær av dette altså.

Comment

hohoho

Dette var gøy!!

Nå har jeg kjørt MANGE timer med zabbe sin vitz. En slik en skal jeg ha.

Comment

Den var overraskende god å kjøre, til prius å være. Dette blir helt klart knall. Kjørte på originaldekka. Det funka fint hos Lasse. Rulla av og til bare

-
                Röhrl

Comment

oppdatert første post med servorgir og en vanvittig sarkastisk melding til alle de som "må" bytte velfungerende orginale FET'r....

Men Rune, når jeg sjekket programvaren til zabbe sint Prius Vits, så var det samme oppsettet som jeg har lagt ut bilde av her.
                  Bare så du veit det. Så det blir orginalt oppsett.

Men jeg tror den lille banen min er knall for disse små bilene. Ikke den store til Rune. Det ser for meg ut til å bli tettere og morsommere med en mindre bane.
                  Så skal jeg se om jeg kan får fikset noe mer på banen min.

Skulle hatt 2 stk wide inner turns, 2 stk chicane og 4 stk komplette svinger så hadde banen min blitt enda bedre og artigere å konfigurere. Så skal jeg se om jeg får laget en liten hump på langstrekka, bare for det visuelle.

Comment

Shop.tinyrc.com er billigst av de sidene som er i USA.
                    toylandhk.com er ca $20 billigere enn tinyrc igjen.

Ingen av disse har biler inne da men.
                    Så bilene ligger på ca $160 + frakt. (867,- NOK + frakt + MVA) fra Toylandhk
                    Bare et chassi uten dekk / felger / karosseri / sender koset $133 + frakt + MVA (720,- NOK + frakt + MVA) fra Toylandhk

Comment

zabbe, er det en slik "overheat protection" på standard motoren?
                      Det ser slik ut på bildene fra Kyosho.

På MR-02EX er det en slik en som "må" fjernes hvis du skal kunne bruke 8T eller 9T pinion. For bilen går varm.
                      Jeg har lyst til å tillate at den fjernes, men må sjekke om det er et problem for MR-03 eller om det "kun" er et MR-02EX problem.

Comment

Juppers. Er en sånn sikringsting på den.
                        Kan sikkert fjærnes, men siden alle loddingene er dekka av epoxy, så er det vel billigere og enklere å hive inn en ctp 70t.

-
                        Röhrl

Comment

joa, men for de som ikke vil bruke penger og som ikke vil at bilen skal stoppe etter kun kort tid, så vurderte jeg å sette inn en liten settningen om at den var det lov å fjerne.
                          Kan jo hende det skjer noe annet, men det blir jo vedkommendes problem.

Jeg ville også byttet til CTP70T, men det kan jo hende noen ville kjøre orginalt og med annen giring enn 6T og 7T pinion.

Comment

Originally posted by NoBrainer View Post
                            På MR-02EX er det en slik en som "må" fjernes hvis du skal kunne bruke 8T eller 9T pinion. For bilen går varm.
                            Jeg har lyst til å tillate at den fjernes, men må sjekke om det er et problem for MR-03 eller om det "kun" er et MR-02EX problem.
                            Noen kommentarer på å sette inn en slik settning i "regelverket"??

Tross alt så følger det med andre pinioner men det er kun 7T som kan brukes med den termiske sikringen på plass.
                            Hvis det er det 3010 FET'ene som sitter på, så tåler jo de å kjøre på 9T, selv om motoren blir varm...Går motoren i stykker, så er det bare en god grunn til å skaffe en CTP70T

Comment

Fett nok for meg!

-
                              Röhrl

Comment

kult.
                                En enkel måte å bli "kvitt" standardmotor på...

Da har jeg lagt inn den informasjonen under "motor" inkludert et bildet slik at kanskje alle kan skjønne hvilken del som er lov å fjerne.

Nå mangler jeg vel egentlig bare en bil....
                                Last edited by NoBrainer; 7 November 2011, 13:14.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X