Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini-Z Buggy. Erfaringer etter noen dagers hard bruk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Da har Atomic lansert at de kommer med et konverteringskit for å gjøre denne om til "banebil".
    Ser ut til at de bare mangler et touring karosserie da.

    Click image for larger version

Name:	MB-010.jpg
Views:	1
Size:	26.9 KB
ID:	778215

    Lavt og breit....
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #47
      har omsider fått diffene mine så fikk testet "monsterbuggyen" utendørs i dag.

      det første du bør ha i tankene er att drivakslene vil få mye juling, så ha ett par extra i reserve da den delen av akslene som hjulet sitter på vil bli bøyd.
      "optima" front bumberen er også og annbefale da den tar imot en god del, dog du må klippe litt av kantene for att monsterhjulene ikke skal subbe ved full sving.
      siste tips er gjengelim på hjulmutterene da de har en vane med og løsne hvis du bruker en motor med "piff i"


      og kjøre på gress går greit forutsatt att det ikke er høyere enn 2 cm, noe mere enn det og bilen vil kjøre seg fast.
      grus går greit, samme med sand,(forutsatt att du liker og strippe bilen totalt etter kjøring for og få ut all sanden) asfalt og jord er det underlaget den funker best på.
      "light" rock crawling funker også bra.

      alt i alt gir monsterhjulene en ny frihet for utendørskjøring.
      annbefales hvis du er lei av rallycross i stuen din
      IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
      Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

      Comment


      • #48


        Synes det blir veldig stort selv. Ikke aktuelt for meg ihvertfall
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #49
          TinyRC har tilbud på frakta denne helga for MD-010
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #50
            Er de orginale demperene tette med 40wt olje i?
            Eller må man skaffe seg nye dempere?

            Prøver meg fram jeg.
            Pusset demperhusene slik at ikke fjære henger seg fast.
            Satt i 35wt Losi i alle demperene.
            Putta skum i framdekka og limt alle 4 dekkene.

            Så får vi se hvordan denne går med 39T motor.
            Last edited by NoBrainer; 23 July 2013, 09:08.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #51
              Dempera er tette når de blir bygget skikkelig ja. Samma som den gule oljedemperen vi bruker på MR-0X bilene. Bruk Green slime på oringene, og pass på at flaten på toppen av demperen er uten grader.De originale fjærene er fine, men bittelitt lange. RR sølv funker veldig bra. Ligg unna Atomic's coil over kit. Det er alt for hardt.Om det er for dårlig grep med originaldekkene så kan du rubbe de litt med sandpapir, eller evt bytte til PN dekk og innlegg.
              Mini-ZNorway.com
              Speedy PigZ Raceway

              Comment


              • #52
                Tja, får se om jeg skaffer nye fjærer.
                Men er det ikke et sett deler for at chassiet ikke skal knekke??

                Hvordan skal man designe hopp for disse små?
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #53
                  Er det denne forsterkningen du snakker om Rune?

                  Atomic Mini-Z Buggy MB-010 Chassis Protection Skid Plate Cover shop.tinyrc.com


                  Er det andre typer / merker som fungerer like bra?
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #54
                    Den funker som fjell!
                    Kyosho har også kommet med en egen variant: http://www.rcmini-z.com/index.php?ma...oducts_id=4338

                    Vi har hivd Pappesker etc under RCP for å lage hopp. Ellers funker det jo med noen sånne gode gamle A4 permer etc.
                    Mini-ZNorway.com
                    Speedy PigZ Raceway

                    Comment


                    • #55


                      Fra japan så får man en buggy uten sender, inkludert frakt, fortolling (EMS) og mva for 1183,- NOK i dag.
                      Det er jaggu ikke værst.
                      Mye billigere enn det jeg kjøpte min buggy for.

                      Da har man jo nesten råd til oppgraderinger da jo. hihi
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #56
                        hvordan er den siden å bestille fra i henhold til frakt å slikt??
                        Go Fast or go away

                        Comment


                        • #57
                          Ja de har frakt ja.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #58
                            hvordan er frakt kostnadene å slikt fra den siden er frakta henholdsvis sjapp eller?? har vurdert å bestille derifra se.
                            Go Fast or go away

                            Comment


                            • #59
                              Dette er jo en hvilken som helst utenlandsk side.
                              De bruker ofte mellom 1-3 uker på leveranser. Sjelden jeg har vært oppi 3 uker.
                              Det største problemet er at posten ikke får ting unna....men det igjen er jo avhengig av hvor mye de har å gjøre.

                              Kostnadene for frakta er jo bare å sjekke på siden når du har valgt noen produter du ønsker deg.
                              Så kalkulerer den hva det vil koste. Kommer opp et slikt eget vindu med kostnadene.
                              Vil ikke si det er dyre, ei heller billige. De er som de fleste andre sider.

                              Jeg har alltid brukt PayPal hos dem og det har fungert smertefritt.

                              Det er 2 ting som er dårlig på den siden og det ene er informasjonen angående produktene.
                              Så jeg finner som regel delenummer et annet sted og bare søker opp rett delenummer.
                              Det andre er å bare se hva de har...de har lagt opp alt etter Kyosho sine delenummer. Dette er jo veldig greit hvis du veit hva du skal ha. Men hvis du bare vil "glane" litt så blir det værre.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #60
                                Har lagt ut min Buggy for salg.
                                Blei ikke akkurat mye kjøring med denne.
                                Praktisk talt ubrukt....
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X