Announcement

Collapse
No announcement yet.

Framtida og klasser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dette løser vi kjempeenkelt.
    Nå har vi i pigZ vintercupens invitasjon åpnet for å kjøre en supportklasse pr. Kveld. Det inviteres til F1, LM, buggy, rally og ARSE-porsche om jeg ikke husker helt feil.
    etter å ha gjennomført 5runder, er det kun en kveld det har blitt gjennomført supportklasse.
    La boxstock være support, med samme krav som andre supportklasser. Minst fire biler for at det blir kjørt.

    Ved andre konkurranser kan også boxstock inkluderes evt som supportklasse. Hvis noen stiller, får de kjøre.
    jeg tror
    det blir skjelden. For veldig få som har satt boxstock bilen sin på en bane en gang kommer hjem derfra med en boxstock bil.

    Såvidt jeg kan huske har jeg bare sett det en gang, og det var mr. Henden sist mandag. Men du hadde jo nærmest en mod-bil i handlekørja allerede Nei vent. Kulediff. Den var ikke boxstock.
    Da har jeg altså aldri sett det
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #17
      Noen få rekruteringstanker til før jeg legger meg.

      Dette er også noe jeg tror, selvom det virker kjemperart for meg, som har ett så utpreget konkurranseinstinkt.

      Altså. Jeg tror ikke at allt dette "maset" om klasser rekruterer noen i det hele tatt. Hvertfall veldig få. Hvem andre enn folk som allerede konkurrerer med rc tenker at "nå skal jeg jammen kjøpe meg en miniZ for å begynne å konkurrere"?

      Jeg tror heller på noe sånt som. "Hei. De små bilene der var kule. Så mange tøffe karosserier og så billige deler. Dette vil jeg sjekke ut. Jeg tror jammen jeg kjøper meg en og kanskje, hvis jeg er skikkelig gæærn tar jeg en tur bort på den banen borti gata."

      Innen den bilen står på en startstrek ett sted har den fått t-plate, mest sannsynlig dds. Den har vært gjennom tre-fire karosserier og har mest sannsynlig en 33t i hekken. For ingen gidder jo å kjøre såååååå sakte som en 70t.
      Nei det ble feil. Det er allerede en børsteløs, for hvem pokker kjører børstemotor lengre?

      sånn. Tilbake til å diskutere klasser
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

      Comment


      • #18
        hahaha det er så sant så sant Lars Martin den var ikke heeeeeelt box stock nei.kulediff og kulelager hehe. grunnen til at jeg kverulerer her er med tanke på åpne dager osv, ikke vintercupen, for hvis ikke så blir det da nettopp fokus på det jeg sa, NÅVÆRENDE førere. ikke nye. vi burde ha fokus på framtida ikke på det som er kjørt eller hva vi/dere har sett men hva vi muligens KAN se. Tror ingen eller svært få kommer til å ta med seg en box stock bil de nærmeste dagene til PigZ og kjøre. Men hvis vi skal promotere denna fantastiske klassen til resten av verden i Vestfossen og området rundt så tror jeg det beste vil være å ha en slik klasse som et alternativ og ikke kutte den bort. Jeg tror at hvis/når vi kjører i vestfossen og folk ser på eller prøver og de spør, "ja hvor mye koster detta da?" og jeg/vi sier, " ja jeg kjøpte bilen min på banzaihobby til 600 kr, så trenger u en kontroll og en sånn får u til et par hundrelapper, dekk til en 50 lapp men kan godt bruke de dekka og felgene som følger med et karosseri til noen hundrelapper, så ja, like under 1000 lappen". tror nok det er litt mere rekrutteringsvennlig enn " Rundt 2 lapper så har u en som er ålreit i konkurranse", da trur jeg rett og slett flere hvil snu på hælane og gå ut døra ene og aleine fordi 2000 kr for en liten bil på 10 cm kan være litt "skremmende" for noen som da veit alt for lite om det. Jeg personlig bryr meg ikke en døyt om box stock for det er ikke en klasse som jeg vil kjøre, men tror det er lurt å holde den som et alternativ. og det med minimum på 2 førere UANSETT. ikke 4. Hvis mini z miljøet hadde vært mye større enn det det er så kunne jeg skjønt at man satt sånne grenser men siden man er avhengig av rekruttering så burde det bli en konkurranse så fort det er 2 for så fort det er 2 så blir det en konkurranse. Det er ganske logisk at ting blir noe av når ting i det hele tatt blir kjørt og at det selvfølgelig ikke blir noe av når ingen kjører det. Jeg mener 2 som plutselig begynner og som kjører litt box stock kan fort bli til 4, 4 til 5, 5 til 6, 6 til 2,3,4,5,6 i stock,2,3,4 i gtmod osv og hele regla på nytt.plutselig vokser mini z miljøet flere steder. Vi som skal fremme sporten syns jeg burde nevne Box Stock som et alternativ til alle nye som spør i tillegg til de andre klassene, og hvis de vil kjøre det eller for all del bare har mulighet til å kjøre det så syns jeg det skal gjøres rom for det så fort det blir 2 stk box stock i en konkurranse eller når som helst
        Last edited by khprime; 11 January 2014, 23:21.
        sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

        Comment


        • #19
          Så du tror ikke det er noe lurt å fortelle at diffene mine koster 62$ i enkelt deler? Og at delene må handles inn fra minst to forskjellige butikker? Så du får frakt*2 i tillegg?
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • #20
            hehe You catched my drift
            sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

            Comment


            • #21
              Originally posted by zabbe View Post
              Så du tror ikke det er noe lurt å fortelle at diffene mine koster 62$ i enkelt deler? Og at delene må handles inn fra minst to forskjellige butikker? Så du får frakt*2 i tillegg?
              Måtte du si det da. Har nettopp sitti å serva mine

              Ang klasser så er jeg mer inne på det at det er greit å ha en oversikt over hva folk ønsker å kjøre, for lettere å peke folk i riktig retning når de skal handle slik at vi faktisk kan besøke banene rundt og stille med omtrent samme greiene uten å måtte bygge om etc.
              Mini-ZNorway.com
              Speedy PigZ Raceway

              Comment


              • #22
                ser den stock for min del, og gtmod og F1 etterhvert
                sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                Comment


                • #23
                  Hva skal man med box stock når box stock får lov å kjøre konkurranse med stock.
                  På åpen kjøring kan du stille med hva du vil.
                  Vi kjører faktisk 43t sammen med 70t bare fordi det var åpen kjøring.

                  Jeg ser ikke behovet for mange klasser. Da folk ikke stiller med de i konkurranse.
                  Under frikjøring kjører man med hva man har.

                  Jeg kommer til å kjøre:
                  Stock
                  GTMod
                  LeMans
                  F1
                  Porsche Cup
                  Truck

                  De fleste av disse helt aleine.

                  Mine anbefalinger er stock bil.
                  Chassi
                  Kulelager
                  Front fjærer
                  Dds
                  T-plate
                  70T motor eller tilsvarende børsteløs.
                  Kt-18
                  Lader
                  990 mAh batterier
                  Verktøy

                  Det gjelder uansett hvilken klasse du vil kjøre konkurranse i eller om du vil bare kjøre for morro.

                  Når man stagnerer har jeg andre ting jeg anbefaler for å komme videre.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #24
                    Vær enig med meg da Lasse , så kan vi ta feil begge 2
                    sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                    Comment


                    • #25
                      Om jeg har skjønt riktig, er det snakk om å la box stock kjøre sammen med stock ev.
                      Det vil ikke hjelpe på humøret å bli forbilkjørt 10-20 ganger i løpet av en 5 minutters løp.....
                      Videre, kan du vise til en 10åring som vil heller prøve en mini-z, fremfor en drifter?
                      Rekruttering er nok rettet mer mot en RC far som har en 10åring eller to.
                      living in the fast lane

                      Comment


                      • #26
                        Hihi Henden.
                        Den er grei.
                        Jeg er "enig" med Henden.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #27
                          Nå har jeg straks kjørt Mini z i ett år, og når jeg startet opp "ønsket" jeg meg alle klassene i min samling. Endte opp med å kjøpe Buggy, F1 og AWD i tillegg til MOD og Stock som jeg kjører ukentlig. Ser nå at Buggy, F1 og AWD ikke hadde vært nødvendig å kjøpt (moro å ha dem da ) jeg kommer kun å satse på MOD og Stock i den rekkefølge, grunnlag for dette er:

                          1. Størst oppslutning i konkurranse
                          2. Har ikke tid til å kjøre/trene alle klassene
                          3. Kostnader
                          4. Vedlikehold av alle bilene

                          Med å fokusere på færre klasser håper jeg at resultatet blir, at jeg blir en bedre kjører innenfor disse klassene.

                          Comment


                          • #28
                            For min del blir det Stock og GTMod primært.
                            Har Porsche og F1, og bygger meg en LM bil også for å evt kunne bli med i løp.
                            Mini-ZNorway.com
                            Speedy PigZ Raceway

                            Comment


                            • #29
                              Altså. Variasjon er artig.
                              At man satser på konkurranser med en modell vil jo ikke si at man ikke kan ta noen runder for morroskyld med noe annet.

                              Hos pigz og da etterhvert eiker, kan man fint kjøre alle klasser. Men ville bare satset på stock og mod. Rett og slett pga trening og deler.
                              På arse så er det 70t som er bestr treningen. Altså stock, Porsche og eventuelle andre litt mere lettkjørte biler. Om det er til konkurranse eller for morro.

                              En masse klasser mener jeg fortsatt ikke har noe for seg.
                              Men kjempekjekt med masse innspill.
                              Hvis noen får til en runde eller inviterer spesielt til en runde med noe annet enn gt mod og stock så tror jeg slikt hadde vært gøy.

                              Kommet ikke til å satse på LM og F1. Da man mest sannsynlig blir veldig få. Men fortsatt gøy å kjøre forskjellige bilet og klasser.

                              Husk at alle starter et sted og at de fleste ikke klarer å la være å oppgradere etter et par kjøringer.
                              I stock kan man fint klare seg med original diff ganske lenge. Så fremt man har demping i orden, kulelager og dekk.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #30
                                Kjempebra at flere har en F1 bil liggende for da er det stor mulighet for at vi klarer å få til det i framtida. ser ut til at det er minimum 4 som har F1 bil og etter å ha kjørt en del 1/10 F1 så kan jeg skrive under på at F1 er sykt moro og ihvertfall når man kjører flere sammen
                                sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X