Announcement

Collapse
No announcement yet.

Framtida og klasser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by NoBrainer View Post
    Bingo-race?
    Den så jeg ikke helt, men ok.
    Så hvis man ut i fra kvalikk setter raskeste og tregeste sjåfør sammen, så har de ikke en sjanse til å vinne?
    Det vil jo bli jevnere jo nærmere midten av lista man kommer.
    Det vil være relativt vilkårlig hvem man havner på lag med.
    Bilen som skal kjøres og senderen som skal brukes vil måtte tilpasses begge førerene.

    Eller er det slik at du vil at man avtaler selv hvem man vil være på lag med og at disse 2-3 førerene samarbeider om å få ting best mulig for seg og så melder seg på løp?

    Eller hva tenkte du?
    Ser for meg at man avtaler på forhånd ja.

    Originally posted by cybercowboy View Post
    Skjønner at det er kult å vinne men hva med litt tettere racing? Motivasjonsfaktor er litt forskjellig blant folk, tipper jeg.
    Bare for å ta et eksempel, under et 5-8 min. løp så ligger jeg i gjennomsnitt 15-20 + runder etter de beste.

    Ville heller gått for enhets dekk slik at det er likt for alle.

    Ellers hva det det angår regelverket, gjør det enklest mulig er min mening
    Har full forståelse for at du vil vinne Cyber. Det vil jeg også. Jeg er bare ikke god nok, da det er folk som har kjørt lengre enn meg, kjører oftere enn meg og/eller rett og slett er dyktigere enn meg.

    Selvom vi setter opp teamene etter kval tider, så vil vi få minimal med close-racing. Dette fordi en god fører vil kjøre mot en mindre god en batteripakke, så byttes det og en mindre god kjører mot en god. Resultatet til slutt kan bli ganske jevnt da. Men er målet med en konkurranse att alle skal komme likt?

    Muligheten ett team med mindre gode førere har i ett sånt race, er å ha en bedre strategi på batteribytte/management, dekk, førerbytte osv. Denne faktoren i konkurransen kan bare implementeres som ett konkurranse element hvis lagene blir avtalt på forhånd.

    Ett lag med relativt gode førere vil også støte på andre problemer. La oss si at Tommy og jeg er på lag. Tommy er vinnerkandidat og jeg er pall kandidat når vi kjører til vanlig. Bilene våre går omtrent like fort og vi kjører omtrent like fort. Bilene våre er satt opp totalt forskjellig. Jeg ville ikke klart å kjøre fort med bilen til Tommy og visa versa. Vi har også totalt forskjellige sendere. Skulle vi kjørt med senderen hans, måtte jeg lært meg å kjøre helt på nytt.

    Men er ikke det noe av morroa? At man må finne ut av sånne ting? Og at man har tid til å finne ut av sånne ting på forhånd?

    Jeg sier ikke at dere tar feil. Jeg bare kommer med ideer og tanker.
    Og selvfølgelig er det jo jeg som har rett da
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #62
      VE kan ikke tillates. Helt enig. Her får vi ut 130 - 150 runder med max power i mod. Det er jo mer enn med 70T vanlig.

      Skal man kjøre lag, så må alle det, og aller helst med like mange pr lag.
      Radio blir det værste, men det vil jo løses med forskjellig program som førerne bytter til ved bilbytte.
      Mini-ZNorway.com
      Speedy PigZ Raceway

      Comment


      • #63
        Bra innspill.

        Tenker også at man må kreve et visst minimum av fører bytter.
        Slik at ikke en mann kjører 999 runder og sistemann kjører 1.
        Bare slik at alle får kjøre.
        Burde man ha minimumstid på pit?
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #64
          detta hørtes moro ut CLK FTW! hvorfor ikke bare droppe lag og kline til med 500-1000 runder aleine? jeg er ihvertfall med uansett hva det blir. så lenge det passer på dagen.
          sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

          Comment


          • #65
            Kanskje noe som kan hentes inn herfra?
            living in the fast lane

            Comment


            • #66
              Henden da. Tror ikke du veit hvor slitsomt det er å kjøre i 3 timer i strekk jeg.
              Jage rundetider som fy i 3 timer er så slitsomt at det ikke er morro.
              Derfor team.
              Da kan den som ikke kjører ordne med batterier eller dekk. Sette på biler. Ta seg en kaffe.
              Har kjørt konkurranse på 2 timer før og blei så sliten at det var helt grusomt.

              1000 runder på banen deres vil nok ta et sted mellom 2,5 - 3,5 time.

              Tallet "1000" tok jeg fra LeMans, det trenger ikke være 1000.
              Det samme med dagen. Såklart det må passe for folk. Er da vel ikke noen vits å lage en konkurranse på en dag som ingen kan vel.
              Det sier seg jo selv.

              Er også enig i at børsteløst ikke blir tillatt, derfor skreiv jeg 70T.
              Om 70T er riktig på en såpass stor bane aner jeg ikke, men det blir lange økter og ikke 8-min økter, så går det for fort kan det fort bli brudd.

              Det med DTM hadde vært kult, men det blir litt få karosserier.
              Men med "standard" karosseri så får man også "standard" oppsett, slik at man kanskje lettere får satt opp bilen før løp og kjørt seg inn litt.
              Det blir jo da også "standard" off sett på felgene.
              Hva bilen er satt opp med ellers er jo ikke nødvendigvis det viktigste.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #67
                hehe. 2 timer var bare slitsomt fordi du drakk øl mens du kjørte

                Med standard karosseri, mener du da karosserier vi kjører til vanlig? Eller mener du enhetskarosseri?

                Alle typiske "stock" eller 70t karosserier passer jo ypperlig i ett sånt mesterskap 911 gt1, ferrari 430, Ferrari 360, Ferrari 458, og R8. Ingen av disse som har noen typisk fordel med 70t. Og alle brukes eller har blitt brukt i GT/LM racing på ordentlig
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • #68
                  Mener enhetskarosseri - samme type karosseri - f.eks. Audi R8 og kun Audi R8 (dette var bare et eksempel)

                  Men hvis det er som du sier så spiller nok ikke det noen stor rolle.
                  Men tanken var et karosseri som ikke blir brukt til "daglig", men kun til Enduro.
                  Slik at man får levert ut et karosseri som skal brukes.
                  Et ferdig preppet og lakkert karosseri, hvert team sitt tema.
                  Slik som IROC Porsche 911 serien med like biler. Bare at det under skallet ikke blir helt likt da.

                  Men ut i fra det du har snakket om før, med å sette opp team på forhånd.
                  Så ser jeg ikke at det vil være noe poeng.

                  Men tanken min var at man kunne tatt bilder og film fra "Enduro Norway" og reklamert litt.
                  Men så lenge det er bare de vanlige bilene våres så blir det jo som en vanlig cup eller trening.

                  Det blir vesentlig lettere slik som du sier da, når det gjelder å organinsere. For da slipper jeg å gjøre noe særlig annet enn å invitere til løp. Man må da selv ordne team og slikt før man melder seg på.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #69
                    Skal vi prøve å komme til enighet i noe her slik at et løp kan prøves ut? Dra ting ut i det uendelige er ikkje helt nødvendig med det første.
                    living in the fast lane

                    Comment


                    • #70
                      Gjerne ett race med lekre råtter. For det visuelle hadde det vært rått!
                      men cyber, vi må jo diskutere i det uendelige. Er jo RC dette her
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

                      Comment


                      • #71
                        Gjerne ett race med lekre råtter. For det visuelle hadde det vært rått!
                        men cyber, vi må jo diskutere i det uendelige. Er jo RC dette her
                        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                        -
                        Röhrl

                        Comment


                        • #72
                          kan dere ikke gjøre en enkel test først da?

                          finne et sted flest samles(regner med det er pigz)
                          2 og 2 teamer sammen og kun 1 stock bil brukes i racet per team. første man kjører 50 runder, så 1 min "pitstop"(altså 1 min hvor bilen står stille+ batt bytte hvis det trengs) så tar andreman over og kjører 50 runder.
                          første team til 100 runder vinner.
                          Last edited by NatteFrost; 22 January 2014, 15:54.
                          IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                          Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                          Comment


                          • #73
                            Er jo 10 - 12 minutter det.

                            1000 runder derimot. Det kan bli kult. Får jo satt seg selv på prøve og da om man gjennomfører 1mannsteam
                            Dette her blir taktikkkjøring. Flat out og hente et tidel eller slippe og rulle på langsiden for å spare strøm. Hmmmm. Kan bli morro.
                            Mini-ZNorway.com
                            Speedy PigZ Raceway

                            Comment


                            • #74
                              Kjempekult. Hva med dette.

                              kjører 5min kval med egen bil. Heat med 6-8 biler. Så blir teamene satt sammen etter Prenting-modellen.
                              30min pause der teamene diskuterer taktikk, bygger bil, trener osv.
                              så 1000 runder. Må bytte fører ved batteribytte. "passive førere" er bilpåsettere, men skal også ha lov til å lade batterier og annet team-mek.
                              ingen begrensning på antall pti-stop eller tid i pit. Rett og slett første team til 1000.
                              seff en bil og en radio/team. Ved brekkasje er det mekking eller dnf og kaffe.
                              Lasse lager Råttekarosserier og får noen kroner for dette.
                              Handout PN70t.

                              ke dokk tru?
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment


                              • #75
                                Støtter denne!
                                Mini-ZNorway.com
                                Speedy PigZ Raceway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X