men kanskje få til litt endurance i Eiker?
Trenger ikke ta 24t....men ihvertfall noen timer, med batteribytte og sjåførbytte så kunne det blitt bra.
Siden det er ganske stor plass ellers der, kunne dette kanskje gått å gjøre?
2 pers pr bil. Kun en bil pr lag, 70t motor og første lag til 1000 runder.....
Det var bare tull, siden de fleste ikke har LM enda og man ville ikke klart å få til f.eks. 6-8 lag.
Men det hadde vært gøy å laget karosserier til en slik begivenhet. F.eks. at alle hadde Porsche 911 GT3 karosseri lakkert og klargjort med nummer og reklame, samt med lys.
Altså dette er bare et forslag. Det letteste er vel kanskje 94 eller 98mm karosseri, men da en type som ikke blir brukt så mye som vi kan bruke til slike endurance løp.
Man må jo sette opp sender og bil slik at alle på teamet klarer å kjøre relativt jevne runder.
Med enhetskarosseri er det kanskje også lettere å skaffe felger som passer til nok biler.
Bare tanker....
Forslag kan også gå an å komme med da.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Den kommer ikke som ulakkert og jeg gidder ihvertfall ikke betale $50 for et relativt sprøtt karosseri.
Har et slikt liggende, men det veit jeg ikke om jeg vil kjøre konkurranse i 2-3 timer med.
Det er jo 98mm men smalt da.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Body blir vi sikkert enig i men hva med lag fordeling? F.eks. Rune og Zabbe på samme laget blir vel litt drøyt. Den listen kan forsåvidt stå som fasit å velge mellom?
skal Rune og zabbe være med da? Slikt veit man jo ikke
Men jeg har en plan for det også jeg.
1 kvalifiseringsbil.
Alle kjører samme bil.
10 runder.
raskeste rundetid blir tiden man står med
sortering etter rundetid
team blir da valgt annenhver gang mellom øverst og nederst på lista.
Man kan sikkert jukse seg til å komme på lag med noen, men da kan man også ende opp med meg på laget....
Kvalifiseringsbilen trenger ikke nødvendigvis være den bilen det skal kjøres med. Det kan fort være en bil som kun er satt opp for kvalifisering.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Hadde vært kult! Jeg er med!
Men jeg er usikker på dette med lag-inndelinga.
Jeg mener at hvis man skal vinne, bør man være god. Altså vil bedre lag vinne og dårligere tape. Det er for meg en skikkelig motivasjonsfaktor for å trene og bli bedre.
Ett "bingo"-race er på mange måter mye mindre spennende.
I løpet av 1000 runder med batteribytte og førerbytte, så er det også mange steder man kan ta innpå, selv uten å være de raskeste førerne. Dette er også ett viktig del av konkurransen. Dekkvalg også. Kjøre med litt treigere dekk som holder 1000 runder? eller kjøre med noe vassere som må rubbes opp eller byttes iløpet av konkurransen. Treige batterier med høy kapasitet? eller punchy j***ler som må byttes ofte.
BL kan ikke tillates i et sånt løp, forresten.
Bingo-race?
Den så jeg ikke helt, men ok.
Så hvis man ut i fra kvalikk setter raskeste og tregeste sjåfør sammen, så har de ikke en sjanse til å vinne?
Det vil jo bli jevnere jo nærmere midten av lista man kommer.
Det vil være relativt vilkårlig hvem man havner på lag med.
Bilen som skal kjøres og senderen som skal brukes vil måtte tilpasses begge førerene.
Eller er det slik at du vil at man avtaler selv hvem man vil være på lag med og at disse 2-3 førerene samarbeider om å få ting best mulig for seg og så melder seg på løp?
Eller hva tenkte du?
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Hadde vært kult! Jeg er med!
Men jeg er usikker på dette med lag-inndelinga.
Skjønner at det er kult å vinne men hva med litt tettere racing? Motivasjonsfaktor er litt forskjellig blant folk, tipper jeg.
Bare for å ta et eksempel, under et 5-8 min. løp så ligger jeg i gjennomsnitt 15-20 + runder etter de beste.
Ville heller gått for enhets dekk slik at det er likt for alle.
Ellers hva det det angår regelverket, gjør det enklest mulig er min mening
Comment