Announcement

Collapse
No announcement yet.

Framtida og klasser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ah. MR-03VE kan jo også være box stock ja....den kommer også slik fra fabrikk.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #32
      Hva med 50th aniversary VE da? Kommer med kulediff... Her prater vi nybegynnerklasse
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

      Comment


      • #33
        Originally posted by zabbe View Post
        Hva med 50th aniversary VE da? Kommer med kulediff... Her prater vi nybegynnerklasse
        så du mener at en "klubb bane" kjøper 4 av de chassiene der for rekruterings kjøring?
        tror ikke det ville funka.

        ser litt takter av stock 12`er debatten her.

        er ikke det beste at stock og mod blir "standard" klasser og alt annent support klasser?
        kansje også lagt opp til att stock blir fra nybegynner til pro level og mod fra medium til pro level?
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #34
          Originally posted by NatteFrost View Post
          ser litt takter av stock 12`er debatten her.
          Hehe, det har du rett i.
          Man får fritt velge hvilke klasser man ønsker å kjøre og "klubben" får velge hvilke klasser som skal kjøres på banen.
          GT mod og stock er bankers.

          Stock er vel ikke så fryktelig mye dyrere fra box stock?
          living in the fast lane

          Comment


          • #35
            Dette er konkuranseregler.
            Det finnes da mange regler og kanskje sikkert litt forvirrende regler.

            En bil som er Box Stock kvalifisert passert fint inn i Stock.
            Hvis eieren av den Box Stock bilen er erfaren og dyktig....så tror jeg aldri han stiller på banen uten å gjøre endringer i forhold til Box Stock og da klasser han inn under en annen klasse.
            Hvis eieren av Box Stock er helt ny og fersk, så kan han fint kjøre med gutta i Stock. Han kommer kanskje ikke til å holde følge, men ville han gjort det i det hele tatt da??????

            Jeg har jo bare kjørt i 3,5år nå vel og stock bilen min er jo praktisk talt en GT Mod bil med 70T motor. Jeg henger ikke med de gode gutta enda, før jeg får mye mere trening.


            Når det gjelder frikjøring i en klubb eller på lokalet så kan man stille med box stock sammen med de andre bilene.
            Ingen som hindrer deg i det.
            Da er alle som vil kjøre velkomne.


            Spiller ingen rolle om vi har med de reglene for Box Stock. Bare forvirrende og unødvendig, men det er bare tekst så det kan bare stå der. Mest sannsynlig vil personen aldri stille i en konkurranse allikevel, før han har gjort noe med bilen som gjør at bilen kvalifiserer i en annen klasse.... Nok om det.



            ARSE Porsche Cup, LeMans og F1 kan herjes med som fy, men de er satt opp for at man skal få variasjon i kjøringen sin.
            Bilene oppfører seg anderledes og er således en glimmrende måte å lære å håndtere alle RC biler på.
            Det er Stock og GT Mod som er klassene folk burde satse på.
            Når det gjelder disse klassene igjen, så er det Stock som gir deg mest læring, mest kjøretrening og største utfordring når det gjelder sjåføren.
            GT Mod stiller i tillegg krav til at bilen er perfekt satt opp og tunet. Med Stock har man faktisk større slingringsmon.
            Ikke nødvendigvis for å vinne, for da krever det nok masse kjøretrening og en veldig bra bil.


            Av alle de gangene jeg har sett noen har kjøpt seg en Mini-Z eller det meste annet av RC biler for den saks skyld, så er det utrolig sjelden at bilen forblir orginal lenge. Som regel har man endret på noe før bilen kommer på sin første trening. På bilen sin første konkurranse, så er mye fikset opp i....
            Er vi noe bedre i Mini-Z miljøet?
            Tror vi at vi kommer til å kjøre 8 mann i Box Stock?

            Box Stock er jo så masse egentlig hvis vi skal begynne å pirke. Det er jo så mange Box Stock chassi bare for MR-03.
            Med og uten kulediff og kulelager. Med og uten børsteløs motor.

            Men dette trenger vi ikke å diskutere lengre egentlig.
            Hadde en diskusjon pr telefon med en klok liten mann og som han sa "la det stå så ser vi hvor mange som melder seg til Box Stock"
            Vi tenkte litt på det også og så kom vi på at faktisk så var det 2 mann som hadde kjørt Box Stock i løpet av første året på Pig-Z.
            De kjørte da ikke samtidig og ikke på samme layout, så ingenting kan sammenlignes og ihvertfall den ene bilen blei bygd om til ARSE Porsche....

            Jeg tenkte bare det ville være mindre forvirrende hvis man fjernet noen regler.
            Men vi burde beholde dem slik at vi faktisk får sett hvor mange som kommer til å benytte seg av det under konkurranser.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #36
              Hva synes du Rune I forhold til dagens kjøring og andre sine regler?
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #37
                Ang regler og klasser er jeg der at jeg syntes vi skal ligge tett opp mot PNWC sine regler, men med enkelte "ikke performancerelaterte endringer" som f.eks merke på motor, felger etc.

                Jeg liker at det er et skalapreg over bilene, og ikke såpestykkeracing.
                Jeg liker at de aller fleste land/ regioner kjører med tilsvarende regelsett. (Finland og Frankrike som unntak)

                Box Stock etc lar vi for min del stå. Om det blir førere eller ikke det har jeg ingen formening om, men skulle det være interesse så er det positivt!
                Box Stock er kun biler med børstemotor, drevdiff, uten kulelager osv. Spesialutgaver etc er ikke tiltenkt i denne klassen!
                Mini-ZNorway.com
                Speedy PigZ Raceway

                Comment


                • #38
                  tanken var:

                  pre- qual:
                  kjøre aleine på banen I 3 runder og så får man opp bestetid.

                  Qual 1:
                  Starter på basis av pre-qual

                  Qual 2:
                  Starter på basis av plassering I Qual 1

                  Qual 3:
                  Starter på basis av plassering I Qual 2

                  Finale 1:
                  Starter på basis av plassering I Qual 3

                  Finale 2:
                  Starter på basis av plassering I Qual 3, men snudd rekkefølge

                  Finale 3:
                  Starter på basis av plassering I Qual 3

                  Alle starter på LeMans mate, altså samtdig. Dette gjelder alle qual og finaler


                  Enig med deg Rune angående regler.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #39
                    Vi skulle kjørt skikkelig gammel lemans start, der vi må løpe over banen til radioene og så kjøre
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by zabbe View Post
                      Vi skulle kjørt skikkelig gammel lemans start, der vi må løpe over banen til radioene og så kjøre
                      Det er så jæ**** vondt å tråkke på de knottene / skruene til vantene....
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by NoBrainer View Post
                        Det er så jæ**** vondt å tråkke på de knottene / skruene til vantene....
                        du får legge deg i trening ved og hoppe paradis da vettu
                        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                        Comment


                        • #42
                          hahaha

                          Ja det skulle tatt seg ut.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by zabbe View Post
                            Vi skulle kjørt skikkelig gammel lemans start, der vi må løpe over banen til radioene og så kjøre
                            De sluttet med dette etter 1970 sesongen.
                            Så dette har jeg aldri sett.
                            Men hvis finner karosseri som passer stilen kan vi jo gjøre dette. Porsche 906 er vel kanskje det nærmeste??
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #44
                              906 er nok nærmes ja.
                              de slutta med dette blant annet fordi det var så mange som kjørte seg ihjel fordi de ikke hadde tid til å ta på seg sikkerhetssele.
                              Det er en annen viktig kuriosa fra denne tiden også. Et resultat av sekundjag i starten...
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment


                              • #45
                                men kanskje få til litt endurance i Eiker?
                                Trenger ikke ta 24t....men ihvertfall noen timer, med batteribytte og sjåførbytte så kunne det blitt bra.
                                Siden det er ganske stor plass ellers der, kunne dette kanskje gått å gjøre?
                                2 pers pr bil. Kun en bil pr lag, 70t motor og første lag til 1000 runder.....
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X