Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mugen Seiki MBX-6 ECO

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mugen Seiki MBX-6 ECO

Ahhh fryd og gammen. Nybilen er kommet i hus.....nybil for meg i alle fall. Kjøpt meg en brukt MBX-6 Eco roller. På veg over dammen er motorsett og nytt karosseri. Allerede i hus er styreservo og mottaker. Dagene kan ikke gå fort nok akkurat nå. Tower Hobbies sendte motor og ESC i går. Håper den an være i hus til uka. Da blir det en liten prøvetur før vi staller unna og koser oss med litt generelt vedlikehold gjennom vinteren.

Må bare si det....bilen kjennes helt utrolig veldbygd ut. Har ikke det helt store sammenligningsgrunnlaget, men førstebilen min (HBX Rocket) når ikke MBX'en til knærne en gang.

Uansett - denne tråden får være netthjemmet til bilen. Her vil jeg garantert stille spørsmål og komme med oppdateringer etter hvert som ting skjer.
    Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

hvilken motor og esc havnet du på?

Comment

Oppsett av elektronkk er per nå som følger:

ESC : Tekin RX8
      Motor : Tekin T8 1900KV
      Mottaker : Spectrum SR300
      Styreservo : Hitec 645MG

Batterier : 2x Team Orion Rocket Pack 2S Lipo 4000 IBS 30C

Styreservo kan det hende jeg bytter ut med en Savox SC0252MG, eller lignende, etter hvert. Batteriparken blir sannsynligvis utvidet - forslag mottas med takk.

Comment

Forresten.....

Noen som vet tverrsnittet på kablene som følger med Tekinsettet?

Tenker å legge inn kontakter på kablene mellom ESC og motor....nå som en T8 2050KV også snart er på veg...

Comment

Det er gøy å vente på hard pakke Hvorfor kontakter mellom ESC og motor? Jeg har to RX8 og T8 i mine MBX6'er, men de har jeg loddet sammen med hele ledninger, de som følger med regulatoren.
          XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

Comment

Jeg tenker kontakter meollom ESC og motor fordi jeg vil ha to motorer....en 1900 og en 2050. Enklere å bytte mellom dem dersom jeg legger inn kontakter.

Comment

Ok, skjønner hva du tenker.
              Men hvis du sjekker litt på fora, vil du se at ved å øke timing profilen på regulatoren får du en 1900kv motor til å ligne veldig mye på 2050kv motoren. Og 1900 motoren har Wye viklinger (2050 har delta viklinger), så 1900 motoren har en jevnere ytelseskurve enn 2050 motoren.
              Vil anbefale deg Tekin Hotwire slik at du kan justere regulatoren gjennom PCen, så kan du teste ut 1900kv motoren med forskjellig timing profil. (Tror du kan spare pengene og bare ha én motor )

Comment

Hmmm...OK
                Da får 2050-motoren ligge i reserve, evt brukes i en annen bil - dersom det skulle skje at 1/8-bil nummer to skulle havne i garasjen...

I forhold til spurdrev - hva og hvor bør jeg handle? Det står originalt plastdrev i bilen nå.

Comment

Hotwire bestilt på ebay

Comment

Originally posted by stigv View Post
                    I forhold til spurdrev - hva og hvor bør jeg handle? Det står originalt plastdrev i bilen nå.
                    Jeg kjører vanlig 46T stål spurdrev for nitro, kjøpt på eBay.
                    Har et plastdrev liggende (som jeg ikke tar sjansen på, he-he), i tilfelle du er interessert i et i reserve
                    Men han du kjøpte bilen av, brukte kanskje plastdrev?

En ekstra børsteløs motor tar jo ikke mye plass å ha liggende, jeg har også et par...
                    Bra du skaffet Hotwire, masse justering du kan gjøre...

Comment

Originally posted by stigno View Post
                      Jeg kjører vanlig 46T stål spurdrev for nitro, kjøpt på eBay.
                      ...
                      Jeg er litt tungnem... Må dette drevet være fra en mbx-6? Hvis ikke - hvilke vil passe?

Comment

...og hva med pinion? Vil dette være en passende pakke?

Comment

MBX6 spurdrev ja. Standard nitro, dvs 46T.
                          Som pinion har jeg god erfaring med Robinson Racing sine Mod 1, på 1900kv med 4S ville jeg brukt 16T.
                          Eks: http://www.ebay.com/itm/Robinson-Racing-Extra-Hard-Steel-5mm-Bore-1mod-Pinion-16T-RRP1216-/180724976608?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&ha sh=item2a140c4be0

Comment

Robinson pinion bestilt fra the bay..

'reserve'-motoren kom i posten i går. Prøvemontert. Ser fint ut. Overraksket over tyngden på motoren. Ser ut til å være en rimelig solid klump. Tekin lover godt

Hovedmotoren og regulatoren er 'in transit' til bestemmelsessted, sier US Postal Service. Når jeg søker opp sporingnummet på posten.no får jeg samme melding. Betyr det egentlig at pakken er kommet til Norge, siden Posten tdelig vis har et forhold til den?

Comment

Tung ja, det er kraft i den motoren der

Tror du har rett mht posten, det kan lett ta 3-4 dager...

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X