Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge sterk drivlinje i E-Revo BL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Her er nå engang bilen, med outerwear og rollcage montert.. Ser ikke mye til drivverk oppgraderingen men
    Men paddle dekk på snø var morro! Enormt bra feste rett frem.. Må vel nesten teste normale dekk foran og paddle bak, så får en kanskje styring og



    Comment


    • #17
      Den ble SINNSYKT rå

      Hvilket roll cage er det? ser helt annerledes ut enn mitt ihvertfall

      Hvor fikk du tak i outerwear til hele greia? jeg har bare til esc :/
      HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
      Futaba 4pk

      Comment


      • #18
        Originally posted by GrEmLiNgS View Post
        Den ble SINNSYKT rå

        Hvilket roll cage er det? ser helt annerledes ut enn mitt ihvertfall

        Hvor fikk du tak i outerwear til hele greia? jeg har bare til esc :/
        Takker

        Rollcage er ifra http://shop.rc-solutions.com/ .. Kostet en arm og en fot (ca $150 med frakt), men det sikrer front og bakre chassie isammen med midten av chassie, så det gjør chassiet mye stivere enn de rør cagene som kun sitter fast foran og bak..

        Outerwear kjøper du ifra samme plass som det til esc`n. http://outerwearsracing.com/categories.asp?cat=11441
        Et genialt produkt. Kjører en halvtime i snø uten å engang få en dråpe vann i midten av chassiet..

        Litt tilbakesatt ikveld da.. Blåste en diff etter en kjempesmell sideveis.. Hoppet sikkert 13-14m langt, 4-5m høyt, fikk litt dårlig take-off og "landet" på siden (altså på høykant).. Trykte da tydeligvis en drivaksling så hardt imot diffen at det ene planethjulet (?) i diffen knekte Skal ikke stå på innsatsen, desverre..

        Comment


        • #19
          Interessant med det roll cage der ja! jeg har et jeg også men ikke i nærheten så solid som det du viser til her ser det ut som. om ikke så var jo dette MYE kulere å se til også, og det har jo litt å si
          HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
          Futaba 4pk

          Comment


          • #20
            Jeg har strevet litt med Tekin motoren min, så jeg monterte inn en Castle 1717 1580kv her før helgen.. På 6s i snøen med paddles bak, gikk dette sinnsykt bra Så bra at jeg fikk et skikkelig lagerhavari på inngående aksel på diffen bak haha.. Desverre tror jeg det var min egen feil ved montering, så jeg blir å bygge opp en ny med litt annen innfallsvinkel neste gang



            Jeg kjøpte nettopp golfie sin Savage Flux som nr2 bil, og blåste diff bak på den også første dagen jeg kjørte, så ingenting er vel evig
            Det var riktignok en hard landing som sto bak dèn..

            Comment


            • #21
              Går det å bygge inn "Bulletproof"diffene fra savage i E-revoen da? Kanskje de holder bedre?
              FLY FLY FLY!!!

              Comment


              • #22
                Nei, de står ikke i egne diff hus, så det funker ikke.. De passer heller ikke inn i normale 1/8 diff hus..

                Det er kun ring gear og pinion som er spesielt sterke i bulletproof diffene, så de spiser spyder/bevel gear og hex pins de også, slik de fleste andre MT differ gjør.. Men passer man på hastigheten på hjulene ved landing, så går nok det meste bra..
                Enkelte stripper spyder gearene i de, men det ordes lett med shims på alle drev inne i diffene. Fluxen min hadde allerede fått dette, så det fortsatte jeg og bruke.

                Men jeg må vel innrømme at jeg savner å kjøre E-revoen.. Fluxen er en nokså upresis tjukkas som velter waay for lett.. Så jeg skal modde både styring og støtdemping på den, så den blir litt bedre den og. Skal nok få til noe..

                Blir ny LST diff bak på e-revoen nå, men det snakkes mye om at FLM straks skal komme igang med nye aluminium bulkheads til revo, som skal passe direkte på 1/8 differ.. Litt spent på hvilke differ de skal tilpasses til..

                Comment


                • #23
                  Bærearmer og stikkaksler fra Savage xl burde hjelpe litt på stabiliteten vil jeg tro.
                  FLY FLY FLY!!!

                  Comment


                  • #24
                    Joda både XL armer og TVP kunne vært på sin plass, men med lange armer kommer også lengre moment arm ved krasj..
                    Jeg skal ikke inn med XL deler iallefall.. Men det er bestilt ny olje og fjører til støtdemperne, og kulelager oppgraderingen til servosaveren.. Gjenstår bare å få bygd styrelinker som ikke er så sloppy som orginale nå, så begynner den nok å bli kontrollerbar iallefall (begge disse er vel nokså kjente Savage issues siden nitroens glansdager, og det er jo ingen big deal å fikse)

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Ola View Post
                      Jeg kjøpte nettopp golfie sin Savage Flux som nr2 bil, og blåste diff bak på den også første dagen jeg kjørte, så ingenting er vel evig
                      Det var riktignok en hard landing som sto bak dèn..
                      å knuse bulletproof bevel gira må jeg si meg imponert over, de er jo omtrent som navet sier skudd sikre.
                      Har kjørt slik at pinnene på akslingene brekker men alldri klart å ta knekken på bevel gira.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by freddy85 View Post
                        å knuse bulletproof bevel gira må jeg si meg imponert over, de er jo omtrent som navet sier skudd sikre.
                        Har kjørt slik at pinnene på akslingene brekker men alldri klart å ta knekken på bevel gira.
                        Da har du vært heldig.. Jeg vet pinnene oftest knekker først, men de tar også ofte knekken på bevel drevet når det skjer.. Bulletproof diffene er ikke mere imponerende innvendig i diff huset, enn de fleste andre 1/8 differ..

                        Jeg vet en kan forsterke BP innmaten (spyder/bevel) med deler ifra CEN genesis/gst, så det vurderes om dette skjer ofte nok fremover. Der bruker de 3mm pinner istedet for 2.5 også, og mye fetere drev..

                        Comment


                        • #27
                          ok, sikker på at du har bullet proof på dan da? er omtrent ingen som klarer å ta knekken på de, er som du sier at det er andre ting som ryker først.

                          ang stabilitet så er den så stabil som du gjør den som, f.eks lavprofil dekk og korte ned slag lengden på demperene gjør mye.
                          Savagen har en utrolig lavt tyngdepunkt for en monstertruck å være, så du har et bra utgangspunkt for en stabil bil.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by freddy85 View Post
                            ok, sikker på at du har bullet proof på dan da? er omtrent ingen som klarer å ta knekken på de, er som du sier at det er andre ting som ryker først.

                            ang stabilitet så er den så stabil som du gjør den som, f.eks lavprofil dekk og korte ned slag lengden på demperene gjør mye.
                            Savagen har en utrolig lavt tyngdepunkt for en monstertruck å være, så du har et bra utgangspunkt for en stabil bil.
                            Jeg er sikker på det.. Har enda en helt ny en, samt et par stk i deler også. (gjett hva som har skjedd med de?)
                            Hvis du ikke har fått med deg at endel har hatt trøbbel med innmaten i BP diffene, så har du ikke fulgt med nok

                            Men jeg har ikke sagt at dette er et veldig stort problem.. På ingen måte i nærheten av de patetiske orginal diffene i e-revo.

                            Lavprofil og kortere dempere, er ikke min greie i en monstertruck.. Jeg sammenligner bare bilene mine, E-revo vs Flux..

                            Comment


                            • #29
                              Ser på youtube at enkelte bruker lav profil på asfalt og de ser temmelig stabile ut for å si det mildt, men er nok ikke så morsomt i terrenget akkurat nei.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Ola View Post
                                Men jeg har ikke sagt at dette er et veldig stort problem.. På ingen måte i nærheten av de patetiske orginal diffene i e-revo.
                                åssen er det dere kjører a? hehe.. eneste jeg har klart å ryke er et par drivaksler og eksplodert eks antall dekk.. de orginale dekka tåler jo ingenting
                                1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X