Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge sterk drivlinje i E-Revo BL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Vforce jr View Post
    åssen er det dere kjører a? hehe.. eneste jeg har klart å ryke er et par drivaksler og eksplodert eks antall dekk.. de orginale dekka tåler jo ingenting
    Hehe, litt innsats må til for å ha det gøy Men det skal ikke mye til, når en kjører på 5s, og hopper mye..

    I tilegg er det morro å få til ting, helt enkelt.. Trenger ikke en 1717 i e-revo heller, men det er gøy å få det til. Det er absolutt ikke en motor du bare "smetter inn", da den egentlig er ALT for stor i ytre mål..

    Comment


    • #32
      jeg kjørte med 6s (2x3s).. det den ikke tålte da var toppfarta.. dekka bare eksploderte.. hehe.. artig når det skjer men dekk er dyrt
      1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

      Comment


      • #33
        Originally posted by Vforce jr View Post
        jeg kjørte med 6s (2x3s).. det den ikke tålte da var toppfarta.. dekka bare eksploderte.. hehe.. artig når det skjer men dekk er dyrt
        Det kommer nok mye ann på kjørestil, innsats og litt flaks/uflaks.
        De fleste som satser litt med E-revo, har problemer med differ, akslinger og bulkheads.

        Integy har kommet med alu bulkheads nå, for org differ.. Men Fastlane machine skal være igang med testing av kommende alu bulks for 1/8 differ, så de venter jeg spent på..
        Selv om buret jeg monterte tydeligvis har fjernet problemet jeg har hatt med å knekke bulkheads, så blir det nok alu bulks så fort de er på markedet.. Da begynner dette å bli en seriøst hardfør basher

        Comment


        • #34
          Etter at RX8 esc`n min brant opp (!), så har det stått en liten stund her.. Fluxen ble solgt videre da jeg ikke likte den for kjøreegenskapene, så det ble bestilt ny ESC (MMM denne gangen) og en ny nr2 bil RC8T CE..

          Fikk montert den nye MMM esc`n i E-revoen idag, og vært ute på testkjøring i gata her.. CC1717 1580kv med 6s og dreving for 85+km/t, og det drar på bakhjula i nesten alskens hastigheter hehe.. Helt rått!
          Drivlinja ser ut til å tåle det, og jeg håper det varer slik enstund lol..

          RC8T`n blir vel snart påbegynt bygging også, det spørs vel bare mest på tid

          Comment


          • #35
            Morsom tråd å lese for en som også er traxxas / e-revo fan!
            Jeg sliter også med differ og akslinger og har prøvd litt forskjellige uten å finne noen som tåler bashingen, jeg sliter derimot ikke så mye med bulkheads, bare selve diff (både kronhjul og de små inni) og akslinger (har bygd om til summit, men det holder ikke det heller gitt, selv etter å ha limit'et mamba ESC til 80% og justert en snill power curve).

            Hadde vært supert om du kunne nevnt "dele nr" og side man kan handle fra på de hardcore delene du har funnet at funker...?!
            Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer

            Comment


            • #36
              De nr kunne eg og gjerne tenkt meg, i tilfelle noe ryker Sjøl om eg tviler sterkt på det
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

              Comment


              • #37
                Noen som har ett forslag til bra side å bestille delene som trengs for å lage diffen? Gjerne en side med stål aksler også
                Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer

                Comment


                • #38
                  Du må kjøpe komplett diff ifra Losi LST XXL.. Den må så slipes ned 0.5mm på hver side, da diffen er 1mm for bred til bulkhead`ne..
                  Deretter må du ha akslinger ifra samme bil. Bulkheads må også ha litt dremel work, irundt huset der inngående aksel er på LST diffen.

                  Så må du ha 2x 5x15x21mm og 1x 5x8x16mm lager i hver hub carrier (5x15x24mm om du har RPM carrier`s), og da må du åpne opp ytre hullet i hubbene til 16mm ytre diameter for å få plass til lagrene.

                  Tilslutt trenger du drive cup til inn-akslingen til diffen, som igjen avhenger av om du skal bruke center dogbones av stål (ifra Kershaw f.eks), eller om du vil bruke orginale traxxas plast center aksler. Begge disse får du kjøpt hos RC-Monster.com. Mener det er 8mm aksel inngående på diffen.

                  ps. En KAN kjøre orginale drivaksler også, men da må en bygge om diffene. Jeg anbefaler å bytte akslene også, da org akslene er ALT annet enn bulletproof.

                  ps2: Diffene har alltid godt av korrekt shimsing... Kan du det ikke, les og lær på nett Jeg shimser de øøørlitegrann tighte, kjører 2-3 batteripakker, og shimser de på nytt når de er innkjørte.. Da holder de best for meg iallefall. Dette gjelder egentlig alle differ. Det skal kun være marginalt slakk imellom pinion og utgående aksler. Jeg anbefaler også å shimse spider gearene. Du får 0.2 shims under bevel gearene, og 0.1 shims bak spider gear`s på LST diffene som oftest, uten at diffene blir trange.. + shimsing av selve pinion/kronhjul såklart.


                  Alt dette høres sikkert voldsomt ut, men en får vel ikkeno gratis når en går custom Men det finnes endel info på dette på e-revo brushless forumet til traxxas. Brukeren Mistercrash, har lagt ut masse info, da han var "først".. Det var der jeg fanget opp infoen..

                  Delene finner du på ebay.. regn 30 dollar pr diff, 15 pr aksling.. Lager kjøper du hos avid.com for en dollar stk.. Shims må du handle på towerhobbies eller lignende..

                  John E: Dine differ er 100% shimset på alle sett og vis Blir de "slakke", så kan det hende du må shimse igjen, men jeg tviler.. De har forøvrig 50k wt olje i seg.
                  Last edited by Ola; 1 June 2011, 20:22.

                  Comment


                  • #39
                    Da en info lagret om noe skulle gå skitt Men det ser ut til at det holder, har fått litt pryl, men har vært snill til nå. Blir å prøve å holde den slik til dannmarksferien, gleder meg som en unge til stooore sand-dyner og paddels Takk for hjelpa igjen Ola
                    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by john_erlingbakke View Post
                      Da en info lagret om noe skulle gå skitt Men det ser ut til at det holder, har fått litt pryl, men har vært snill til nå. Blir å prøve å holde den slik til dannmarksferien, gleder meg som en unge til stooore sand-dyner og paddels Takk for hjelpa igjen Ola
                      No problem

                      Eneste jeg ikke liker med LST diffene, er at det er mye slakke irundt pinion drev lagerene.. På ytre side imot huset altså.
                      Jeg tror jeg hadde tatt opp diffene for service snart, sjekket shimsing, og lagt litt alu folie irundt pinion lagerene for å tighte de til. Lettere å få 100% mesh mellom pinion/stor-drevet slik.. Locktite må til på skruene selvsagt.

                      Comment


                      • #41
                        Da får vi ta en liten service før ferien
                        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                        Comment


                        • #42
                          Bare ett kjapt spørsmål....
                          Ved Losi XXL konversjonen, så burde vi bruke stikk aksler fra LOSI (og etter litt "research" så skjønner jeg hvorfor)
                          Men jeg lurer på hvordan det går med "travel"'en som er på REVO....
                          Ser for meg at med så mye travel som revo har, så kommer de stikk akslene fra LOSI til å skli ut på innersiden mot diffen?

                          Jeg hadde traxxas sine stål aksler (lurer på om det kan ha vært en tidlig utgave), og der slet jeg med at krysset datt ut av hub'en som satt på diff siden, og for meg så ligner de til LOSI veldig mye på traxxas sine i stål....?! dette var selv med "vanlig" travel og på midterste hakket (altså, ikke så veldig "long" travel...)

                          Er det samme lengde på LOSI sine stikkaksler som det er på stock revo, eller må man justere no lengder på bærearmer også?

                          Men hvis man kjøper 2 komplette differ og 2 sett stikkaksler på e-bay fra en XXL, så har man det man trenger foruten lagre? (lettere og laaangt billigere enn å kjøpe alle delene løst, for det er jo griiise dyrt)...

                          Hva er det som vanligvis ryker på losi diffen hvis/når noe ryker?
                          Last edited by dingy; 13 June 2011, 22:22.
                          Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer

                          Comment


                          • #43
                            Klarte endelig å knerte noe på bilen Spuret, slo skeivt slipperen sammtidig, er det stock slipper som står i?
                            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by john_erlingbakke View Post
                              Klarte endelig å knerte noe på bilen Spuret, slo skeivt slipperen sammtidig, er det stock slipper som står i?
                              svarte forsåvidt i den andre tråden, men det skal være denne:
                              Metal upgrade parts improve looks and durability. Keep your car running longer with stronger parts from Hot Racing. The number one source for metal upgrade parts and accessories.


                              Jeg husker bare ikke om den ble montert når jeg sendte bilen, eller om den ble lagt ved.. For jeg hadde både den der og den orginale. Den jeg linket til her, er da den oppgraderte av de to

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Ola View Post
                                Så må du ha 2x 5x15x21mm og 1x 5x8x16mm lager i hver hub carrier (5x15x24mm om du har RPM carrier`s), og da må du åpne opp ytre hullet i hubbene til 16mm ytre diameter for å få plass til lagrene.
                                Er du sikker på at det ikke er 4x15x21? Den finner jeg lett, men 5x15x21 er nærmest umulig å finne... ?

                                Originally posted by Ola View Post
                                Tilslutt trenger du drive cup til inn-akslingen til diffen, som igjen avhenger av om du skal bruke center dogbones av stål (ifra Kershaw f.eks), eller om du vil bruke orginale traxxas plast center aksler. Begge disse får du kjøpt hos RC-Monster.com. Mener det er 8mm aksel inngående på diffen.
                                Går det å bare utvide hullet på original aksel eller er man nødt å kjøpe RC-Monster sine?

                                Originally posted by Ola View Post
                                Delene finner du på ebay.. regn 30 dollar pr diff, 15 pr aksling.. Lager kjøper du hos avid.com for en dollar stk.. Shims må du handle på towerhobbies eller lignende..
                                Jeg prøvde meg på avid.com , men der finner jeg bare en masse hi-fi utstyr..

                                Diff og aksler er på vei, blir morro å prøve dette og se åssen det holder!
                                Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X