Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge sterk drivlinje i E-Revo BL

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dingy View Post
    Er du sikker på at det ikke er 4x15x21? Den finner jeg lett, men 5x15x21 er nærmest umulig å finne... ?

Går det å bare utvide hullet på original aksel eller er man nødt å kjøpe RC-Monster sine?

Jeg prøvde meg på avid.com , men der finner jeg bare en masse hi-fi utstyr..

Diff og aksler er på vei, blir morro å prøve dette og se åssen det holder!
    My bad.. Bra du arresterte meg på den

15x21x4 rubber bearing by Avid Racing Concepts is the standard outdrive bearing for Team Associated RC8B, RC8T, RC8BE, Mugen MBX6, MBX6T, MBX6-ECO, and Losi LST2. Check your manual for the correct size for you vehicle if you are not certain. Check your m

Ang drive cups, så er jeg usikker om en klarer tilpasse de orginale til å passe.. Det er godt mulig.
    Jeg prøvde aldri, da jeg uansett plukket av plast akslene til fordel for stål..

Comment

Originally posted by Ola View Post
      Så må du ha 2x 5x15x21mm og 1x 5x8x16mm lager i hver hub carrier (5x15x24mm om du har RPM carrier`s), og da må du åpne opp ytre hullet i hubbene til 16mm ytre diameter for å få plass til lagrene.
      ehm, spør om enda fler ting jeg...
      du skriver man må ha 2 x 4x15x21 og 1 x 5x8x16 i hver hub carrier... hvorfor 2 x 4x15x21 ? På losi sin sprengskisse så er det da bare ett lager på hver side av hubben, samme på traxxas..? mao. så ville man trengt 8 stk 4x15x21 og 4 stk 5x8x16 på en komplett bil?

og er det 5x8x16 eller 4x8x16 på det lille lageret?

ps2: Diffene har alltid godt av korrekt shimsing... Kan du det ikke, les og lær på nett Jeg shimser de øøørlitegrann tighte, kjører 2-3 batteripakker, og shimser de på nytt når de er innkjørte.. Da holder de best for meg iallefall. Dette gjelder egentlig alle differ. Det skal kun være marginalt slakk imellom pinion og utgående aksler. Jeg anbefaler også å shimse spider gearene. Du får 0.2 shims under bevel gearene, og 0.1 shims bak spider gear`s på LST diffene som oftest, uten at diffene blir trange.. + shimsing av selve pinion/kronhjul såklart.
      heh, skal bestille meg shims og jeg, men det er jo så mange størrelser å velge mellom, du har ikke dimensjonene på de shimsene? (6x8x0.1 f.eks.)?

Takker på forhånd!
      Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer

Comment

ehm, spør om enda fler ting jeg...
        du skriver man må ha 2 x 4x15x21 og 1 x 5x8x16 i hver hub carrier... hvorfor 2 x 4x15x21 ? På losi sin sprengskisse så er det da bare ett lager på hver side av hubben, samme på traxxas..? mao. så ville man trengt 8 stk 4x15x21 og 4 stk 5x8x16 på en komplett bil?

og er det 5x8x16 eller 4x8x16 på det lille lageret?

heh, skal bestille meg shims og jeg, men det er jo så mange størrelser å velge mellom, du har ikke dimensjonene på de shimsene? (6x8x0.1 f.eks.)?

Takker på forhånd!
        Første edition av prosjektet, så brukte jeg noen spesial lagde outdrive aksler i diffen, og RCM drivecups der også.. Da funka det fint med 1stk 24mm lager..
        Andre utgave, så fant jeg (isammen med flere på andre forum) ut at det funka bedre å bruke 2 lager, og orginale outdrives på diffen istedet.. Det ekstra lageret brukes da til å flytte drivakselen lengre inn imot diffen, for at dogbone ikke skal poppe ut av drivecup`n..

Desverre så husker jeg ikke alle dimensjonene.. Tar meg for lang tid å lete det opp, til at jeg orker også, desverre..

Comment

Igjen,tusen takk til Ola for all info og tips,dette er helt rått!Har kjørt 5-6 ladinger med seriøst hard bashing på 6S og stram slipper,uten å ta en eneste diff eller stikk aksel! Aldri skjedd før Hva anbefales av dreving på 6S castle combo med disse diffene?Jeg har kjørt 20 / 56 ,men lurer på om jeg burde hatt enda større på motor?
          Traxxas Revo m/Sirio S27, Traxxas E-Revo Brushless, Traxxas Revo m/RB323, Traxxas Jato 3.3, Traxxas T-Maxx 3.3, FG Beetle, Tamiya TGS nitro drifter, DX2 radio. - E-sky Belt-CP carbon - Messerschmit trainer

Comment

) Hva anbefales av dreving på 6S castle combo med disse diffene?Jeg har kjørt 20 / 56 ,men lurer på om jeg burde hatt enda større på motor?
            Blir det varmt? Når bilen toppfart med en gang? Du kan jo "gire" opp på reggulatoren og.
            || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

Comment

Originally posted by Fjeld View Post
              Blir det varmt? Når bilen toppfart med en gang? Du kan jo "gire" opp på reggulatoren og.
              Tja.. motor blir veldig varm (selv med vifte), på ESC starter vifta en gang iblandt,batterier er lunkne (ca. 40 grader tenker jeg).
              Så etter hvordan jeg har forstått så kan man tenke slik:
              Varm motor, alt annet kaldt = for lav giring. (for lite motstand)
              Varm ESC + batterier, kald motor = for høy giring (for mye motstand)
              ESC, motor og batterier varme/passe = fin giring (passe motstand).

"stock" 6S giring er ca. 22 / 56 har jeg skjønt på div forumer, men disse diffene har lavere utveksling enn stock traxxas, så i hodet mitt så trenger man da noe nærmere 24-26 / 56, men tenkte jeg skulle høre her hva de som har samme ombyggingen har funnet ut at er bra kombinasjon.

Regulator står på 100%
              Toppfart er "instant" , den drar rett rundt og opp på maks turtall, så det er ikke for mye motstand for motoren ihvertfall....
              Last edited by dingy; 27 July 2011, 13:10.

Comment

Problemet er desverre at org oppsett gjør motor/esc for varm uansett giring på 6s.. Bilen er litt for tung til 6s mener jeg.

Men om du ikke er så bekymret for om du KAN brenne en motor/esc på sikt (jeg er ikke det), så går det nok helt fint en god stund La det kjøle ned imellom batteripakkene bare..

Teorien din stemmer bra, men jeg tror ikke du skal gire den særlig tungt om du basher.. Det er som sagt allerede tungt nok pga vekt, så den tåler ikke lange kjøretider med tung giring. Det kommer veldig ann på kjørestil..
                Mål temp med skikkelig utstyr, så skjønner du hva jeg mener..
                Prøv å unngå særlig over 75 grader motor, og 60 grader ESC.

Godt å høre at tipsene kom til nytte for noen

Comment

Klarte endelig å Bøye noe Seff på første turen på ferien... i Sand klarte eg å bøye ene drivakslingen, men men shit skjer Smallsize hadde heldigvis nye
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

Originally posted by john_erlingbakke View Post
                    Klarte endelig å Bøye noe Seff på første turen på ferien... i Sand klarte eg å bøye ene drivakslingen, men men shit skjer Smallsize hadde heldigvis nye
                    Hehe, men du retter den nok lett i skrustikka + en hammer

Comment

Hehe, men du retter den nok lett i skrustikka + en hammer
                      Det er allerede gjort, men den havner i boksen for "mulig brukbare" reservedeler. Ny er allerede på plass
                      Sto som et spørsmålstengn karein i butikken da han fikk til svar at den skulle i en Revo Tok inn bilen så han fikk sett den, da begynte han virkelig å lure Men imponert ble han, så eg sa eg skulle viderebringe det til byggherren Herved gjort

Comment

Originally posted by john_erlingbakke View Post
                        Det er allerede gjort, men den havner i boksen for "mulig brukbare" reservedeler. Ny er allerede på plass
                        Sto som et spørsmålstengn karein i butikken da han fikk til svar at den skulle i en Revo Tok inn bilen så han fikk sett den, da begynte han virkelig å lure Men imponert ble han, så eg sa eg skulle viderebringe det til byggherren Herved gjort

Ja jeg tror ikke det er mange e-revo i norges land som er like ekstrem mtp drivverk og motorvalg

Comment

Derfor eg "flotter" meg i signaturen

Comment

prøv å still ned timingen på reggulatoren, da vil nokk temp på motor gå litt ned.
                            Vist du girer opp vil du bare få en enda varmere motor, får motoren for mye motstand vil den bli veldig varm, og det samme som du sier at den har får lite motstand så vil den også bli varm.
                            || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

Comment

Optimal tenning på disse motorene, skal iflg Castle være 4-6 grader.. Jeg prøvde masse tenningsjusteringer, men temp gikk aldri ned. Gikk oftest bra første 10-15min, men et helt run på 20-25min gikk aldri uten overtemp, til og med på vinterstid.. (altså over 75gr motor temp).

Enda verre var det med Tekin 2000kv motoren.. Den gikk VELDIG varm på 6s :P

1717 funket derimot bra haha

Comment

Hehe, det er ikke værst, da får man se seg rundt etter en 1717
                                men hvilke giring endte du på med vanlig CC combo?

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X