Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho mp9

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite MP9 i Trondheim i fjor. Var vel kun Ronny M. og Morten O.

    Alle kjørte så og si Schumacher med blabla innlegg og blabla felg. Unntatt to luringer som kjørte AKA og kom til finalen likevel
    TEAM ELEFUN

    Comment


    • lite søk på Rctech gav dette


      Quote:

      Originally Posted by jesperolsen1972


      Hi guys

      Does anyone have experience with
      astroturf racing?
      Im going to a race at a brand new track here in Norway,
      and its 100% astroturf. I have never raced on that surface, and i wonder if
      anyone has a good starting set-up.
      What tires do you use for
      instance?
      Have anyone tried the Schumacher mini-spike tyres? I know they work
      well at 1/10 races.
      All inputs will be appreciated
      Schumacher
      angled spikes for long astro turf, of mini pin for short. Both used with aka insert
      (or any other closed cell type).

      Setup:
      diff f/c/r: 10.000 - 10.000 - 5.000
      shock
      front 550 with 1.2x8, rear 450 with 1.3x8
      shockangle, all in on tower, out on
      arms
      long upperarm link
      ackerman in middle
      low rollcentre on front and
      back, 2 degrees antisquad, 21 degrees caster
      limited droop settings,
      depending on the jumps.

      If you keep having traction roll remove some
      outher row pins from the tires. On very dry tracks I remove the outher 2 rows
      and inner 2 also. Seems odd, but trust me, you will have the best acceleration
      ever en very high corner speeds.
      __________________
      MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

      Comment


      • Nettop kjøpt meg mp9. men er ingen løps driver. fikk blod på tann når jeg var på hvervenbukta og kjørte rett før påsken. lyst til og prøve litt løp men trene mere. har c6 motor og goe savox servoer. 20kg 0.65 på styring. og 20kg 0.9 på trottle.

        Virker som en kjempe bil. men tok en øvre og nedre bære arm på bukta. og fant ut at deler er ikke fult så lett og handle over disk i akershus. noen som har tips på dele tilgang ?


        Mvh

        Comment


        • www.minicar.no
          MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

          Comment


          • Da får jeg til første nc i inherrad. Gleder meg til det.

            Ang. set up så er det viktigste å klippe dekka og redusere droop på bilen. Ifjor så lånte jeg bil til løpet, og når jeg kom hjem sjekket jeg bilen. Da viste det seg at midt diffen var tom for olje. Det hadde jeg tydelighvis kjørt med under hele løpet...
            Så vet ikke om det har så mye og si he he.
            Men Håper alle K folka sammarbeider, så er jeg sikker på at det kommer til å bli kjørt stygg fort i år. Har ett par ting jeg skal prøve på treningen, så funker det, vil alle få vite det de som vil

            ¤¤ xxxxxx ¤¤ OS Engines ¤¤ Byron fuel ¤¤ xxx ¤¤ xxxxxxxxxx ¤¤ xxxxxxxxxx ¤¤ Power save racing ¤¤

            Comment


            • må se å få rota meg til å bestille bil jeg da

              Morsomt at jesper blir hengt ut ...hehehe...
              MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
              TRF-415MSXX
              DEX410

              Comment


              • Originally posted by Tombola View Post
                må se å få rota meg til å bestille bil jeg da

                Morsomt at jesper blir hengt ut ...hehehe...

                Det var faktisk det oppsettet jeg startet med første gang Innherrad arrangerte NC runde for et par år siden. Og det funka veldig bra, helt til det begynte å duskregne. Da var det noe av det jævligste jeg har kjørt. Men morsomt at gamle tips dukker opp igjen da
                Team Mustit Rc, www.mustit.no, Eiker Rc Klubb
                Team Durango Dex410v3, Vampire Racing, Savöx, Epic Trinity, JConcepts

                Comment


                • "Kun" 8000,- i USA............

                  Comment


                  • Du betaler for kvalitet Tom Inge

                    La merke til at de hadde fått den inn på KYosho.no til 7 390,- så da regner jeg med minicar.no har den inn til noe mindre innen kort tid.

                    Comment


                    • Info från Kyosho Sweden !!

                      "Nya drivknutar (Out drives) IF412 kommer inom kort
                      Kyosho har nu konstaterat en den senaste produktionen av IF412 inte härdats på rätt sätt, vilket inneburit att de brustit i materialet. Saken uppdagades först i Sverige men har sedan också uppdagats i andra länder. Anledningen är troligen att det främst har varit på banor med mycket grepp och stora hopp som drivknuten brustit.
                      Vi räknar med att få levererat nya korrekta IF412 i slutet av nästa vecka, och vi kommer då att leverera 4 st till varje TKI3 som du fått levererat från oss. Vi kommer sedan också att ersätta alla andra som kommer till oss som en reklamation, eftersom vi tror oss veta att också en del av de vi levererat som reservdel har fel härdning.
                      Kyosho har också bett oss framföra en ursäkt till de förare som drabbats i finaler och andra sammanhang. Det är verkligen en tydligt mål från Kyosho att erbjuda inte bara den bäst fungerande bilen, utan också en bil där racarna skall kunna lite helt och fullt på att materialfel inte förekommer."


                      Gode nyheter
                      Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
                      Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
                      Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X