Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hot Bodies D8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

du har sikkert erfart at bak spindlene knekker ofte. man kan bruke de som er til den forrige modellen som tåler mer, og de er i alu.

Kåsa- jeg tar med noen ned til deg i skien som jeg får i posten av buggyshop. har med en komplett dele bil vis du trenger det også
    Shepherd V10 - Novarossi
    Serpent S120 Link - LRP

Comment

Jeg bestilte 3 sett med bak hubs fra Buggyshop, men ble restet på 2 av dem. Så nå håper jeg de jeg har holder litt til. Ser at King Headz har kommet med hubs i alu, men i likhet med mye annet av deler så er de ikke å oppdrive noen steder. Er Lightning hubs'a bare å sette rett på? Jeg knakk den venstre på Bukta for ei uke siden, men fikk låne en komplett(hub,drivaksel,lager) av Robert(Rc-Senteret) fra Xray808. De var et perfect fit.!!
      Team Mustit Rc, www.mustit.no, Eiker Rc Klubb
      Team Durango Dex410v3, Vampire Racing, Savöx, Epic Trinity, JConcepts

Comment

En av grunnene til at jeg vurderte å bytte bil, er at det er lettere å få setup hjelp på det chassis'et jeg tenkte på. Men jeg har grubla mye i dag, og annonsen er slettet, D8'en blir i Vestfossen!! Men en ting jeg håper vi kan få til litt mere av, er utveksling av erfaringer. Da tenker jeg på forskjellige setup på de forskjellige banene i Norge. Vi er vel stort sett rundt på de samme stedene..
        Det hadde vært en god hjelp for alle, særlig med tanke på at vi kjører en bra bil, som ikke er veldig utbredt i Norge. Hva mener dere? Er dette en god idè?

Comment

Originally posted by Kjetil Berntsen View Post
          du har sikkert erfart at bak spindlene knekker ofte. man kan bruke de som er til den forrige modellen som tåler mer, og de er i alu.

Kåsa- jeg tar med noen ned til deg i skien som jeg får i posten av buggyshop. har med en komplett dele bil vis du trenger det også
          det setter jeg veldig pris på,takker så mye for det.

Comment

Originally posted by Jespero View Post
            En av grunnene til at jeg vurderte å bytte bil, er at det er lettere å få setup hjelp på det chassis'et jeg tenkte på. Men jeg har grubla mye i dag, og annonsen er slettet, D8'en blir i Vestfossen!! Men en ting jeg håper vi kan få til litt mere av, er utveksling av erfaringer. Da tenker jeg på forskjellige setup på de forskjellige banene i Norge. Vi er vel stort sett rundt på de samme stedene..
            Det hadde vært en god hjelp for alle, særlig med tanke på at vi kjører en bra bil, som ikke er veldig utbredt i Norge. Hva mener dere? Er dette en god idè?

helt enig jespero,her burde vi prøve å få delt så mye erfaringer som mulig.
            jeg er ingen råtass med setup for å si det sånn
            men jeg skal prøve å svare så godt jeg kan.
            jeg har ikke testa bilen noe mer en et par tanker i kr.sand,der ble det litt for hoggete
            å kjøre etter min mening.
            så det skal bli morro å få kjørt på geiteryggen nå til helga
            jeg syntes det var bra at du beholt bilen foresten

Comment

Det som er noe shit med setup. er at alle som du spør har litt forskjellig setup fordi man har sin egen kjørestil, noe av det er likt. når jeg kommer hjem fra jobb kan jeg skrive inn en linke her på setup og fårståelse av diff oljer osv, drit bra side. helt enig at vi kan dele erfaringer. vi kan jo ta en trenings dag sammens en gang
              Shepherd V10 - Novarossi
              Serpent S120 Link - LRP

Comment

Høres meget bra ut Blir gjerne med på en treningsdag jeg. Nå begynner jo banene rundt omkring å bli klare, så da er det jo muligheter. Ellers får vi jo ta en prat på ØS.
                Jeg var å kjørte i Kristiansand jeg også, men det er vanskelig å få noe særlig mer enn moro ut av å kjøre på teppe. Der nede kjørte jeg med "boks" set-up. Har vært en tur på Bukta også. Kjørte 5-7-3, noe som forsåvidt var ok. Bra akselerasjon, men kanskje litt lite on-power styring. Tenkte å prøve 5-5-3 til helga. Må jo få trent litt til lørdagen, siden jeg ikke får kjørt i Skien. Lykke til på NM1 gutter!!

Comment

her er linken jeg snakket om http://www.rc411.com/pages/howto.php?howto=24
                  ja vi prates på ØS
                  Shepherd V10 - Novarossi
                  Serpent S120 Link - LRP

Comment

Originally posted by Kjetil Berntsen View Post
                    her er linken jeg snakket om http://www.rc411.com/pages/howto.php?howto=24
                    ja vi prates på ØS
                    Den er allerede grundig gjennomlest Bra artikkel!!
                    Her har jeg notert alt man trenger for å løse problemet med knekte bak hubs og drivaksler. Alt er fra Xray808. Dette har jeg prøvd, og det virker!

1x 901504
                    1x 355250
                    1x 980317
                    1x 940814
                    1x 353370
                    2x 353351
                    1x 941319
                    2x 355211
                    2x 355237
                    1x 980263
                    2x 355221

Comment

HB D8 bremser

Har så vidt begynt å ta i bruk DB8en og lurer på hvor mye "motstand" det skal være i drivverket. Har en mistanke om at default instillingene på bremsene er litt for tight og at de bidrar til en del rullemotstand.

Når jeg prøver å gi bilen en liten "dytt" så ruller den ikke, men en 1/10 nitro jeg har i det minste ruller en 5 - 10 cm.
                      Hot Bodies D8, Dynamite Platinum 21XP, Spektrum DX3.0. TRCBK

Comment

Originally posted by r5inferno View Post
                        Har så vidt begynt å ta i bruk DB8en og lurer på hvor mye "motstand" det skal være i drivverket. Har en mistanke om at default instillingene på bremsene er litt for tight og at de bidrar til en del rullemotstand.

Når jeg prøver å gi bilen en liten "dytt" så ruller den ikke, men en 1/10 nitro jeg har i det minste ruller en 5 - 10 cm.
                        Boks setup'et på bremsene kan virke veldig tight, men etter å ha kjørt noen liter med bilen trur jeg nok det er ganske riktig. Faktisk så har jeg strammet bremsene mine litt for bedre og raskere effekt.
                        Men en annen grunn til at bilen triller dårlig kan være at drevet på clutch'en din sitter for tett eller skjevt mot spurdrevet på senterdiffen. hvis det er tilfelle vil det binde og du må du løsne motorfestet fra undersiden av bilen og prøve å få rett klaring mellom de to drevene. Hvis disse drevene ikke står rett på linje vil du også få unormal stor slitasje eller skade på dreva. Du får prøve litt og si ifra åssen det går.. Lykke til

Comment

Nå er jeg spent gutter! Hvordan gikk det på Geiteryggen?? Har dere noen setup å dele med oss andre, diff og demper olje......Og kanskje litt om hvordan bilen oppførte seg.

Comment

Er du sikker på at du har satt diffene riktig forran og bak. sjekk om hjulen går samme retning når du triller hjulene i løse lufta. veit om fler som har satt diffen feil vei. og da går det treigt.

Ja lange støtdempere og høyt demper tårn er et must. på diffene hadde 5-5-1 funka fint. hadde 5-5-3 men da sladda bilen mye.
                            Forran: hvite fjærer, 1,5 stempel, 35-40 olje
                            Bak: lange dempere med hvite fjærer bør prøve med litt andre fjærer spørs litt på banen. 1,4 stempel, 35-40 olje
                            3,0 camber forran, 2,5 grad camber bak. 2 grader toe-ut forran og standar toe-in bak. funka veldig fint for meg.
                            bilen er en drøm og kjøre lett kjørt med mye styring.
                            Jeg knakk ikke en del eller skifte noen deler.

Jeg sleit med motor hele lørdagen og skiftet motor til søndagen og dreit meg litt ut på innstillingen i finalen på motoren. litt irriterende kan man si. for ta det igjen i bergen. skal du til bergen eller jesper? kommer til og bli mye kjøring der vis man tar med seg klubb løpet på torsdagen
                            Gleder meg til bergen.
                            Shepherd V10 - Novarossi
                            Serpent S120 Link - LRP

Comment

Det er jo veldig bra da. Tross alt første løpet ditt med ny bil.. Oppsettet ditt er ikke langt unna det som funka for meg på Bukta om lørdagen. Måtte jo trene litt når jeg ikke fikk kjørt i Skien. Fikk testet litt forskjellig, men endte opp med å kjøre 5-5-2, hvite fjærer. 1,3stempel, og 300 olje foran. Bak: lange dempere med orange fjærer. 1,3stempel og 350 olje. 1,5 camber foran, 2,0 camber bak. 2 grader toe-out foran og standard bak.
                              Banen var veldig kjørt opp og dumpete, derfor litt tynn olje i demperene.
                              Så alt i alt ikke så mye forskjell fra det du kjørte med. Jeg ser at du kjører litt tjukkere demperolje, men til gjengjeld så bruker du større stempler.
                              Jeg er litt usikker på Bergen, er i forhandlinger ang fri fra jobb + at jeg har et bryllup å planlegge. Gifter meg 20 juni( JA!! NM3 på hjemmebane i HOF) Skikkelig urutinert planlegging av sommeren Så vi får se. Men jeg skal prøve å få med meg så mye annet som mulig...
                              Jeg syns det er moro at det blir litt liv i denne tråden igjen, nå som sesongen er i gang. En fin mulighet til å utveksle erfaringer..

Comment

Diff feil vei

Ja, når du spør så blir jeg jo usikker. Når jeg dreier f.eks. VF så roterer HF i motsatt retning, mener det skal være riktig. Har ikke rukket å justere motorposisjoene ennå.

Eller så er jeg godt fornøyd med bilen, eneste problem så langt er at skruen som stikker opp av "steering brace" hektet i "steering plate" ved fullt utslag, noe som resulterte i at styringen ble slått ut av posisjon. Har fikset problemet, men tror jeg skal bytte servohorn. Finnes det noen i alu som passer siden standardhornet er relativt høyt.

Ellers er det noen som har en liste over default reservedeler som bør ligge i skuffen? Kjører kun til hobbybruk og klubbløp.
                                Hot Bodies D8, Dynamite Platinum 21XP, Spektrum DX3.0. TRCBK

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X