Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hot Bodies D8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by T.O.M View Post
    Ser bra ut Jonny, blir vel ikke lettere i år enn i fjor og slå deg...

Bilen er i hvertfall lettere

Men jeg er plutselig blitt et år eldre da

Så time will show, gleder meg uansett til litt kjøring igjen nå gitt..
    Team Mustit RC
    - Xray XB9 - RB- Byron - Sanwa - Savox -

Comment

• hei du
      hva veier den nye bilen

Comment

• Originally posted by jan erik kåsa View Post
        hei du
        hva veier den nye bilen

Hei Kåsa

Jeg har desverre ingen god vekt, men skal få veid begge bila en dag snart. Litt spent på hva nåla viser selv.

Du da, hva blir det til med deg i år?
        Team Mustit RC

Comment

• Originally posted by Hilux View Post
          Hei Kåsa

Jeg har desverre ingen god vekt, men skal få veid begge bila en dag snart. Litt spent på hva nåla viser selv.

Du da, hva blir det til med deg i år?
          Veide min D8.
          Den veier 3330 uten fuel i tanken.
          € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
          € Team Sjølsponsa2012 €

Comment

• Click image for larger version

Name:	D8 Hara Ed..jpg
Views:	1
Size:	58.5 KB
ID:	773353
            min D8.
            € Team Sjølsponsa2012 €

Comment

• Originally posted by K-man View Post
              [ATTACH=CONFIG]45211[/ATTACH]
              min D8.
              Frekt karosseri!
              www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

Comment

• Originally posted by mustitRC View Post
                Frekt karosseri!
                takker.. det er trick bodyen eg kjøpte av dere nå for litt siden...
                bakenden ble litt misslykka, men skylder på konjakken der.. haha.
                € Team Sjølsponsa2012 €

Comment

• Vet jeg har lest om LIFE-batteri som passer i D8'en...... Noen som har link og/eller specs på et?
                  [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

Comment

• Har LIFE i min D8, har bytta om å har motaker framme og batteri bak. Men må skjære litt å legge ledningen på utsida mn funke.
                    € Team Sjølsponsa2012 €

Comment

Har LIFE i min D8, har bytta om å har motaker framme og batteri bak. Men må skjære litt å legge ledningen på utsida mn funke.
                      Lllllllllllink t ka for et??
                      [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

Comment

Har LIFE i min D8, har bytta om å har motaker framme og batteri bak. Men må skjære litt å legge ledningen på utsida mn funke.
                        bruker du no cut-off greier så cellene ikke går under 2,5 v elle?

Comment

• Originally posted by Golfie View Post
                          bruker du no cut-off greier så cellene ikke går under 2,5 v elle?
                          må sje ble så avanserte her nå..

menne det er Protech sitt batteri. eg fekk det fra amain. men eg tror kansje Nosram sitt er like stort å d e å få i nåreg derane.. kissa el mustit har d nok..
                          € Team Sjølsponsa2012 €

Comment

• Da har jeg fått kjørt litt over en kanne med fuel på Haravogna, og en god bil har bare blitt ennå bedere

Vogna er kvikkere enn i fjor på mange måter, masse styring og stødig som et fjell å kjøre.

Eneste jeg ikke likte på den i forhold til oppsettet som står i boka, er demperoljer. Vogna er alt for stiv med 1.3 stempler og 500 olje foran og bak. Det føltes bare ikke riktig ut og den var glatt og uforutsigbar i hekken.

Etter litt prøving frem og tilbake, har jeg landet på 1.4mm stempler foran og bak. Med 40 olje foran og 45 olje bak. Dette resulterte i at den har fått mer grep i hekken og sluker dumper mye mer kontrolert.

Noen andre som har noe å dele?
                            Team Mustit RC

Comment

• Originally posted by Hilux View Post
                              Da har jeg fått kjørt litt over en kanne med fuel på Haravogna, og en god bil har bare blitt ennå bedere

Vogna er kvikkere enn i fjor på mange måter, masse styring og stødig som et fjell å kjøre.

Eneste jeg ikke likte på den i forhold til oppsettet som står i boka, er demperoljer. Vogna er alt for stiv med 1.3 stempler og 500 olje foran og bak. Det føltes bare ikke riktig ut og den var glatt og uforutsigbar i hekken.

Etter litt prøving frem og tilbake, har jeg landet på 1.4mm stempler foran og bak. Med 40 olje foran og 45 olje bak. Dette resulterte i at den har fått mer grep i hekken og sluker dumper mye mer kontrolert.

Noen andre som har noe å dele?
                              eg har ikke kjørt så sykt mye med min enda til at eg vil komme t en løsning på hva som er best. men eg skal prøve det som du har kommet fram til. Har et sett med 1,3 md 40 i som skal testes neste gang.

kansje rune karlsen og har litt input å komme med her nå.
                              € Team Sjølsponsa2012 €

Comment

• ja, da har jeg litt å komme med

foreløpig så har jeg ikke fått testet nok enda, men begynner å finne ett godt set up.

foran:
                                demper posisjon, inne på bærearm og innerst på tårn. dette for å få litt mere aggresiv styring inn i sving.
                                bruker 1.3 stempler og 400 olje. Diff er 5000 olje. hvite fjører. kjørehøyde 27mm
                                link står ytterst på styrehub'n og nederst på dempertårn. Stab stag har jeg bare brukt standard enda 2.4mm
                                camber er -1 grad og -1 grad spissing

midt diff 5000 olje på glatt bane, 10 000 olje på bane med mye grep

bak:
                                dempere 1.3 stempler 450 olje, ytterst på bærearm og ytterst på dempertårn, gule fjører.
                                link står midt på hub og ytterst midt på demper tårn. Denne har jeg tenkt å gjøre kort og sette helt ned på dempertårn.
                                alle skivene på hub er bak hubben, standard stab stag enn så lenge 2.8mm
                                kjørehøyde 29mm, camber -1 grad og 3 grader spissing, 3000 olje i diff.

Rebound på dempere er 30%

dette er det som jeg har kommet til så langt. vet det er litt til å hente her, så blir spennende.

må forresten si at det var veldig morro å bygge denne bilen. utrolig bra beskrivelse og nummererte poser, samt at alt gikk lett av bærearmer med en gang.
                                Eneste jeg ikke likte, var de 2 skruene med lock tite på som skal feste styre postene... men det var glemt når jeg så hvor smooth gass/brems link systemet var på denne bilen.

€€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X