Announcement

Collapse
No announcement yet.

Team Losi 8ight / 8ight T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    losi

    Store muligheter at denne bilen blir neste nm vinner når viggo kjører den.
    Team Kyosho
    Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
    www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

    Comment


    • #17
      Bilen har et par geniale løsninger, ja. Man slår seg egentlig litt i panna å sier hvorfor har ingen tenkt på det før.

      Ikke for å disse noe, men losi har jo ikke akkurat noen lovende statistikk når det gjelder holdbarhet på plastdeler når det kommer nye biler da.

      Men denne blir nok et rakett rundt svinga med så sentrert vektfordeling.

      løsningen på diffene er jo konge da, bare snudd kronhjulet "feil vei" med dreva ut. Likte ikke helt løsninga til fordiffen, senter drivaksel får jo en veldig bra vinkel.

      time vil show, blir nok en kanon bil!!!!

      Men, Viggo er ei sinke, hehehehehehehehehehehehehehehehehe!

      Comment


      • #18
        Originally posted by viggo
        Det kan du være 100 % sikker på at jeg skal

        Den ser veldig bra ut! Gleder meg som en liten unge!

        Nå nærmer det seg sesong. Forferdelig trist med denne snøen! Skulle gjerne kjørt i påsken.

        Viggo
        Ja dette blir moro tenker jeg ja, men jeg må inrømme at, når jeg så bildene av den for første gang,da så det litt rart ut.(hva skjer'a)
        men nå har jeg studert bildene, og er det jo som A.M sier det er jo en god del fiffie løsninger

        Du kommer vel til å kjøre enda fortere du nå da. he he

        Comment


        • #19
          vi hadde endiskusjon om bumpsteer her forleden, da sa jeg at det var om å gjøre å ha så lange styrestag som mulig, dissa er jo dritlange. Artig hvordan de har konstruert metallplata mellom v og h del av servosaveren for å få langst mulig styrestag.

          Litt spennende å se hvordan det vil holde med hubbene foran siden det bare er et camberstag fra hubben til dempertårnet. De har gjort det ganske solid i innfesting til nedre bærearm.

          Comment


          • #20
            Originally posted by A.M
            vi hadde endiskusjon om bumpsteer her forleden, da sa jeg at det var om å gjøre å ha så lange styrestag som mulig, dissa er jo dritlange. Artig hvordan de har konstruert metallplata mellom v og h del av servosaveren for å få langst mulig styrestag.

            Litt spennende å se hvordan det vil holde med hubbene foran siden det bare er et camberstag fra hubben til dempertårnet. De har gjort det ganske solid i innfesting til nedre bærearm.
            Å det kommer vel til å se enda bedre ut når dem får putta på noen alu deler også tenker jeg, for dette er vel ikke sånn den skal se ut til slutt.

            og detta med bumpsteer har ikke jeg noe veldig peil på. det må du forklare meg en gang.

            Comment


            • #21
              Det er ikke så lett å se på bildene, men konstruksjonen på hub/spindle foran er tilnærmet lik som på XX4/XXX4 bilene, men kraftig forsterket.

              De aller fleste delene ser ut som produksjonsdeler, men unntak av dempertårn, bukken til midtdiffen, og slangen til luftfilteret.

              En annen ting som ikke synes så godt er at chassiet er ganske smalt. Det har dessuten lik bredde forann som bak. (hoveddelen av chassiet)
              .-Frode Skauen-. '72 - Rc siden '86
              TLR 22, XXX-4, 8ight 2.0 EU

              Comment


              • #22
                Bumpsteer:

                Hvis du vrir hjulene på bilen din slik at den svinger, og deretter beveger bærearmene opp og ned vil du trolig se at svingvinkelen forandrer seg underveis. Dette er bumpsteer. Avhengig om den svinger mer eller mindre kalles dette bump in eller bump out.

                Mangel på bumpsteer (liten eller ingen endring i styring) regnes oftest som et kvalitetstegn, men bumpsteer kan også brukes som en del av oppsettet. Dette kan justeres ved å justere kulelinkene til styrestaget opp eller ned ved å legge under eller fjerne skiver.

                Lengre styrestag vil som Anders skriver føre til mindre bumpsteer.
                .-Frode Skauen-. '72 - Rc siden '86
                TLR 22, XXX-4, 8ight 2.0 EU

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Dr Jungel
                  Bumpsteer:

                  Hvis du vrir hjulene på bilen din slik at den svinger, og deretter beveger bærearmene opp og ned vil du trolig se at svingvinkelen forandrer seg underveis. Dette er bumpsteer. Avhengig om den svinger mer eller mindre kalles dette bump in eller bump out.

                  Mangel på bumpsteer (liten eller ingen endring i styring) regnes oftest som et kvalitetstegn, men bumpsteer kan også brukes som en del av oppsettet. Dette kan justeres ved å justere kulelinkene til styrestaget opp eller ned ved å legge under eller fjerne skiver.

                  Lengre styrestag vil som Anders skriver føre til mindre bumpsteer.
                  da er jeg litt mere med,lerte jeg noe nytt i dag å fiffi

                  Comment


                  • #24
                    8igth

                    Demperene ser fete ut!
                    Får litt LST2 feeling

                    Anders - Jeg er ikke noen sinke! Har i vaffal hatt buggy i 92 km/t bortover langsida

                    Viggo Andreassen
                    Viggo Andreassen - Small Size Hobbyland
                    Team Losi 8ight + Dynamite 21 + Sidewinder fuel + Panther Tires

                    Comment


                    • #25
                      8ight

                      For ordens skyld. Det er bekreftet at dempertårnene blir i aluminium på produksjonsbilen.

                      Viggo Andreassen
                      Viggo Andreassen - Small Size Hobbyland
                      Team Losi 8ight + Dynamite 21 + Sidewinder fuel + Panther Tires

                      Comment


                      • #26
                        Bilder av Losi 8 i action(med alu dempertårn)
                        -Bombk-

                        Comment


                        • #27
                          Team Losi 8ight

                          Team Losi 8ight har vunnet sitt første løp. Det skjedde i første runde av RC Pro series East Coast.

                          Har sakset noen linjer fra SGrid:

                          Congrats to TKO driver Adam Drake on his win with the new Losi 8ight.
                          This car looks to be the next level. Adam says it turns as well as most
                          cars but just lays the power down so much better and just seems to float
                          around the track.

                          Så får vi se.....

                          Viggo Andreassen
                          Viggo Andreassen - Small Size Hobbyland
                          Team Losi 8ight + Dynamite 21 + Sidewinder fuel + Panther Tires

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Frode strøm
                            Bilder av Losi 8 i action(med alu dempertårn)
                            Finnes det første bildet losa2.jpg i noe større utgave et sted? Syns det var dødskult men skulle gjerne hadde det stort.
                            RC Drift Club Norway | LMBK

                            Comment


                            • #29
                              Team Losi 8ight

                              Finner ikke større utgave av det bildet, men her er et annet luftig svev.




                              Viggo Andreassen
                              Viggo Andreassen - Small Size Hobbyland
                              Team Losi 8ight + Dynamite 21 + Sidewinder fuel + Panther Tires

                              Comment


                              • #30
                                Hm, får jo lyst på buggy igjen med disse bildene... Valgets kval Hyper 8, eller Losi 8... Pris får bli avgjørende
                                M. J. Hagen 1976
                                E-Revo | Savage Octane

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X