Bilen har et par geniale løsninger, ja. Man slår seg egentlig litt i panna å sier hvorfor har ingen tenkt på det før.
Ikke for å disse noe, men losi har jo ikke akkurat noen lovende statistikk når det gjelder holdbarhet på plastdeler når det kommer nye biler da.
Men denne blir nok et rakett rundt svinga med så sentrert vektfordeling.
løsningen på diffene er jo konge da, bare snudd kronhjulet "feil vei" med dreva ut. Likte ikke helt løsninga til fordiffen, senter drivaksel får jo en veldig bra vinkel.
time vil show, blir nok en kanon bil!!!!
Men, Viggo er ei sinke, hehehehehehehehehehehehehehehehehe!
Den ser veldig bra ut! Gleder meg som en liten unge!
Nå nærmer det seg sesong. Forferdelig trist med denne snøen! Skulle gjerne kjørt i påsken.
Viggo
Ja dette blir moro tenker jeg ja, men jeg må inrømme at, når jeg så bildene av den for første gang,da så det litt rart ut.(hva skjer'a)
men nå har jeg studert bildene, og er det jo som A.M sier det er jo en god del fiffie løsninger
Du kommer vel til å kjøre enda fortere du nå da. he he
vi hadde endiskusjon om bumpsteer her forleden, da sa jeg at det var om å gjøre å ha så lange styrestag som mulig, dissa er jo dritlange. Artig hvordan de har konstruert metallplata mellom v og h del av servosaveren for å få langst mulig styrestag.
Litt spennende å se hvordan det vil holde med hubbene foran siden det bare er et camberstag fra hubben til dempertårnet. De har gjort det ganske solid i innfesting til nedre bærearm.
vi hadde endiskusjon om bumpsteer her forleden, da sa jeg at det var om å gjøre å ha så lange styrestag som mulig, dissa er jo dritlange. Artig hvordan de har konstruert metallplata mellom v og h del av servosaveren for å få langst mulig styrestag.
Litt spennende å se hvordan det vil holde med hubbene foran siden det bare er et camberstag fra hubben til dempertårnet. De har gjort det ganske solid i innfesting til nedre bærearm.
Å det kommer vel til å se enda bedre ut når dem får putta på noen alu deler også tenker jeg, for dette er vel ikke sånn den skal se ut til slutt.
og detta med bumpsteer har ikke jeg noe veldig peil på. det må du forklare meg en gang.
Hvis du vrir hjulene på bilen din slik at den svinger, og deretter beveger bærearmene opp og ned vil du trolig se at svingvinkelen forandrer seg underveis. Dette er bumpsteer. Avhengig om den svinger mer eller mindre kalles dette bump in eller bump out.
Mangel på bumpsteer (liten eller ingen endring i styring) regnes oftest som et kvalitetstegn, men bumpsteer kan også brukes som en del av oppsettet. Dette kan justeres ved å justere kulelinkene til styrestaget opp eller ned ved å legge under eller fjerne skiver.
Lengre styrestag vil som Anders skriver føre til mindre bumpsteer.
.-Frode Skauen-. '72 - Rc siden '86
TLR 22, XXX-4, 8ight 2.0 EU
Hvis du vrir hjulene på bilen din slik at den svinger, og deretter beveger bærearmene opp og ned vil du trolig se at svingvinkelen forandrer seg underveis. Dette er bumpsteer. Avhengig om den svinger mer eller mindre kalles dette bump in eller bump out.
Mangel på bumpsteer (liten eller ingen endring i styring) regnes oftest som et kvalitetstegn, men bumpsteer kan også brukes som en del av oppsettet. Dette kan justeres ved å justere kulelinkene til styrestaget opp eller ned ved å legge under eller fjerne skiver.
Lengre styrestag vil som Anders skriver føre til mindre bumpsteer.
da er jeg litt mere med,lerte jeg noe nytt i dag å fiffi
Team Losi 8ight har vunnet sitt første løp. Det skjedde i første runde av RC Pro series East Coast.
Har sakset noen linjer fra SGrid:
Congrats to TKO driver Adam Drake on his win with the new Losi 8ight.
This car looks to be the next level. Adam says it turns as well as most
cars but just lays the power down so much better and just seems to float
around the track.
Så får vi se.....
Viggo Andreassen
Viggo Andreassen - Small Size Hobbyland
Team Losi 8ight + Dynamite 21 + Sidewinder fuel + Panther Tires
Comment