Announcement

Collapse
No announcement yet.

Team Losi 8ight / 8ight T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Jeg har også en MBX5 men har ikke fått testet 8ight'en nok til å komme med noen sammenligning enda... Når det gjelder bane i Bergen så er dette på gang :wink:
    - Cato Sandal -

    Comment


    • #77
      Team Losi 8ight

      R/C Car Magazine har lagt ut set up sheet fra fire forskjellige baner som Adam Drake og Travis Amezcua har vært og kjørt på. Nyttig lesing for oss glade, men ferske 8ight eiere

      Viggo Andreassen - Small Size Hobbyland
      Team Losi 8ight + Dynamite 21 + Sidewinder fuel + Panther Tires

      Comment


      • #78
        Team Losi 8ight

        På klubbløpet i Skien for to helger siden tok jeg utgangspunkt i dette setupet:


        Jeg kjørte orginale stempler forran og justerete bare oljen siden det var ganske kaldt (6-8 C). Kjørte Losi 25wt bak... Det fungerte veldig bra. For første gang i år hadde jeg raskeste rundetid på den banen, så det er bare å glede seg til neste år
        Viggo Andreassen - Small Size Hobbyland
        Team Losi 8ight + Dynamite 21 + Sidewinder fuel + Panther Tires

        Comment


        • #79
          Starterbox!!

          Er i oslo i helgen å gledet meg grenseløst til å få kjørt på bane for første gang men den gang ei Starterboxens gummi hjul treffer bare chassie platen på 8`n
          Hjulet er smalt nok men tydeligvis for stort "diameteren" altså??
          Hvilken starterbox bruker dere??
          Har ikke lyst a begynne å modifisere chassie platen.
          Husker ikke merket på boxen i farten men jeg kjøpte den på hobbyland.
          Takker for all hjelp
          Claus Didriksen
          BOMBK

          Comment


          • #80
            Jeg bruker selv en Mugen startbox, men jeg vet hvilken startbox du har og det er bare til og slippe hjule sånn at det blir litt mindre så passer den :wink: .
            Ps: er du fornøyd med sp2?
            -Bombk-

            Comment


            • #81
              Takk for tipset frode Sp2`n har jeg ikke hatt noen problemer med men jeg likte de nye idene på 8`n og ble hektet :wink:
              Fikk de til å sende meg den fra statene som "used rc" og klarte og ungå tollen god pris med andre ord!
              Har også en kamerat som har lyst å begynne men mangler kapitalen så jeg låner han bilen til han kommer igang.. jo flere jo bedre
              Hvordan går det med banen på osterøy?
              passer mugen boxen uten tillpasninger? deler starter box med min bror så det gjør ikke noe å ha en hver.
              Slipper vi å være avhengig av hverandre for å kjøre.
              Claus Didriksen
              BOMBK

              Comment


              • #82
                Mugen sin startbox er den best jeg har brukt og den passer perfekt med litt tilpassing.
                Når det gjelder Osterøy så må vi bare få ferdig og levert byggemeldingen og så er det bare til å få kjørt opp leiren som ligger å venter på oss.
                Jeg regner med at vi kan kjøre der i April 07 hvis ikke noe uventet dukker opp .
                -Bombk-

                Comment


                • #83
                  Høres veldig lovende ut har ivertfall 3-4 stykker som stiller opp viss dere trenger hjelp! gleder meg som en unge på juleaften :wink regner med att dere poster en reply viss det blir dugnad.
                  Takk for god hjelp
                  Claus Didriksen
                  BOMBK

                  Comment


                  • #84
                    Startboks til 8eight

                    Hei !

                    Har hatt samme problem med den startboksen som du har kjøpt. Den heter Dynamite. Å "slipe" ned diameteren på hjulet er ingen god ide. Da ender du bare opp med at starterhjulet ikke når svinghjulet i det hele tatt.
                    Det er heller ikke mulig å modifisere startboksen(motoren) Slik at denne kommer lenger opp ihvertfall ikke nevneverdig. Det er egentlig bare to løsninger:

                    1. Slip av chassiet. En utvider egentlig bare hullet under chassiet. En utvider ikke hullet ved motoren siden men sliper "skråkanter" slik at chassiet "følger" svinghjulet mer. Dette er fort gjort. Er ikke mye en tar av og det skal ikke være noe økt risiko for å få stein inn der som kan kile svinghjulet på motoren. Har selv gjort det og det "fønker"
                    2. Kjøpe ny startboks. Mugen boksen er veldig god og har mindre starterhjul. Samtidig har kyosho kommet med en ny boks som har et starthjul på bare 55 mm ! Denne tror jeg er den beste boksen til losi 8eight. Er bygd ellers på samme måte som Mugen boksen.

                    GOOD LUCK !

                    Ørjan
                    * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
                    ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
                    * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

                    Comment


                    • #85
                      Hvilken box har 55 mm hjul http://www.kyosho.co.jp/web/products...tarters-e.html regner med det er den første?
                      Claus Didriksen
                      BOMBK

                      Comment


                      • #86
                        Startboks

                        Denne :http://www.amainhobbies.com/product_...oducts_id/9126


                        MVH Ørjan
                        * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
                        ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
                        * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

                        Comment


                        • #87
                          Takk for god hjelp Ørjan
                          Claus Didriksen
                          BOMBK

                          Comment


                          • #88
                            Da er starterboxen kjøpt + mye annet digg

                            O.S. Max-21 VZ-B V-Spec-T (P) Off-Road Competition Buggy Engine

                            O.S. T-2050 One Piece Tuned Pipe With Manifold

                            Team Magic 1/8 Setup Board (500x480mm)

                            Team Magic Hard Coated Aluminum 1/8 Buggy Set Up System

                            1 x Kyosho Multi Starter Box Pro 2.0

                            1 x Racers Edge 2000 Degree Heat Shield Tape

                            Så nå spørs det bare om jeg har penger til fuel :wink:
                            Claus Didriksen
                            BOMBK

                            Comment


                            • #89
                              Re: Startboks til 8eight

                              Originally posted by Ørjan
                              Hei !

                              Har hatt samme problem med den startboksen som du har kjøpt. Den heter Dynamite. Å "slipe" ned diameteren på hjulet er ingen god ide. Da ender du bare opp med at starterhjulet ikke når svinghjulet i det hele tatt.
                              Det er heller ikke mulig å modifisere startboksen(motoren) Slik at denne kommer lenger opp ihvertfall ikke nevneverdig. Det er egentlig bare to løsninger:

                              1. Slip av chassiet. En utvider egentlig bare hullet under chassiet. En utvider ikke hullet ved motoren siden men sliper "skråkanter" slik at chassiet "følger" svinghjulet mer. Dette er fort gjort. Er ikke mye en tar av og det skal ikke være noe økt risiko for å få stein inn der som kan kile svinghjulet på motoren. Har selv gjort det og det "fønker"
                              2. Kjøpe ny startboks. Mugen boksen er veldig god og har mindre starterhjul. Samtidig har kyosho kommet med en ny boks som har et starthjul på bare 55 mm ! Denne tror jeg er den beste boksen til losi 8eight. Er bygd ellers på samme måte som Mugen boksen.

                              GOOD LUCK !

                              Ørjan
                              Jeg måtte også slipe en vinkel i chassiplata. det funker som bare det.

                              Comment


                              • #90
                                Team Losi 8ight

                                Neo Invitational Race er i full gang og Adam Drake har TQ'et alle 5 omgangene med sin 8ight i buggy og alle 3 omganger med 8ight-T i truggy.
                                Så får vi se om han holder tunga rett i munnen i finalene. Det ville vært ustyrtelig festlig med en seier i et stort internasjonalt race

                                Ronny er eneste nordmann der og endte på ca 70.
                                Viggo Andreassen - Small Size Hobbyland
                                Team Losi 8ight + Dynamite 21 + Sidewinder fuel + Panther Tires

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X